Titanium spaken
Moderator:Beheerders
Wie heeft er een paar titanium spaken liggen??
Ik heb er een paar nodig om een veer van te maken, dus de kop en de draad hoeft niet heel te zijn!
nixol818@hotmail.com
Ik heb er een paar nodig om een veer van te maken, dus de kop en de draad hoeft niet heel te zijn!
nixol818@hotmail.com
Re:Titanium spaken
Waarom van titanium?
Stalen spaken kun je toch ook een veer maken.
Stalen spaken kun je toch ook een veer maken.
-
- Berichten:1851
- Lid geworden op:zo nov 30, 2003 8:37 pm
- Locatie:Den Haag
- Contacteer:
Re:Titanium spaken
DrJ schreef:
Waarom van titanium?
Stalen spaken kun je toch ook een veer maken.
het is een carbonholic, dat zegt genoeg.
anders wordt ze veer te zwaar... :P
Re:Titanium spaken
pinoisgeel schreef:
anders wordt ze veer te zwaar... :P

-
- Berichten:1502
- Lid geworden op:wo mar 31, 2004 4:36 pm
Re:Titanium spaken
ik heb er hier 1 liggen.....
TBB
TBB
Re:Titanium spaken
Tall Boy Bram schreef:
ik heb er hier 1 liggen.....
TBB
Das mooi, mail me even je adres is onzichtbaar!
Re:Titanium spaken
Ik heb een aantal tit spaken,
misschien wel ik de kop ooit vanaf heb gehaald,
had ze nodig voor mijn tune remmen!
gr ernie
misschien wel ik de kop ooit vanaf heb gehaald,
had ze nodig voor mijn tune remmen!
gr ernie
zelfde uitdaging
Ik heb ongeveer twee Ti spaken nodig om veren van de draaien. Ook een remmen projectje.
Cas
Cas
Bovenstaande zegt Shelodn Brown over Titanium spaken.Spokes
The material of choice for spokes is stainless steel. Stainless is strong and will not rust. Cheap wheels are built with chrome-plated ("UCP") or zinc-plated ("galvanized") carbon-steel spokes which are not as strong, and are prone to rust.
The leading brands of spokes available in the U.S. market are DT and Wheelsmith.
Titanium is also used for spokes, but, in my opinion it is a waste of money. Titanium spokes should only be used with brass nipples, and the combination is not significantly lighter than stainless spokes with aluminum nipples.
Carbon fiber spokes have been available, but turned out to be brittle and dangerous. If you bend one, it breaks like uncooked spaghetti! Carbon fiber, aluminum alloy and polycarbonate plastic spokes all have to be thicker than steel spokes, and the added air resistance slows you down more than the weight saving speeds you up -- unless you only ride uphill.
En qua kosten zal je er ook niet echt blij van worden http://www.alchemybicycleworks.com/
Ze kosten $4.95 per stuk

Pinkbike Photo Album Knolly Podium, Prophet SL en een Klein Adroit
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
WinDH schreef:Bovenstaande zegt Shelodn Brown over Titanium spaken.Spokes
The material of choice for spokes is stainless steel. Stainless is strong and will not rust. Cheap wheels are built with chrome-plated ("UCP") or zinc-plated ("galvanized") carbon-steel spokes which are not as strong, and are prone to rust.
The leading brands of spokes available in the U.S. market are DT and Wheelsmith.
Titanium is also used for spokes, but, in my opinion it is a waste of money. Titanium spokes should only be used with brass nipples, and the combination is not significantly lighter than stainless spokes with aluminum nipples.
Carbon fiber spokes have been available, but turned out to be brittle and dangerous. If you bend one, it breaks like uncooked spaghetti! Carbon fiber, aluminum alloy and polycarbonate plastic spokes all have to be thicker than steel spokes, and the added air resistance slows you down more than the weight saving speeds you up -- unless you only ride uphill.
En qua kosten zal je er ook niet echt blij van worden http://www.alchemybicycleworks.com/
Ze kosten $4.95 per stuk
tja de dollar staat lekker nu met de aankomende beurs fall..
maar jou quote haalt me wel t idee uit mn hoofd.. weight weenie is niet erg ,. maar t moet bij mij wel functioneel blijven
