frame voor singlespeed wielmaat 622

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
singlespeed kees
frame voor singlespeed wielmaat 622

Bericht door singlespeed kees » do feb 21, 2008 10:45 am

Ik ben op zoek naar een ander frame om mijn huidige single speed te vervangen.

Eisen:
Geschikt voor Schwalbe big apples 50-622
liefst cantinokken
framemaat 60 cm
keting spannen met het frame (mogen gewoon horizontale patjes zijn)
liefst achter 130 mm of 135 mm inbouw.

Ik rij nu op een singlespeed met als frame een gazelle sprinterframe van reynolds 531. Maar hier past achter maar max een band in van 42mm. Ik fiets vooral op de zandpaden op de veluwe en wil graag achter met een bredere band kunnen fietsen (voor fiets ik met big apple 50 mm). Wil in de toekomst ook het strand op en dan lijken me bredere banden ook wel prettig. Ik ben wel gecharmeerd van de klassieke reynolds frames. en zou er graag een vinden waar brede banden inpassen. Ik heb nu ook nog een Gazelle Champions mondial frame maar daar past maar max 32 mm banden in (ga hem denk ik opbouwen tot stadsracer)

Kees

Fry

Bericht door Fry » do feb 21, 2008 12:14 pm

Je zal best voor een 29" mtb frame dan gaan als je 50mm big apples wil rijden. Maar als je dat dan toch doet kan je misschien beter direct voor de 28x2.35 big apples gaan ipv de 2.00 versie. Rollen doen ze allemaal even snel, al is de 2.35 wel comfortabeler volgens mij. Deze 2.35 past overigens in elk 29" frame. Inbouw is dan altijd 135mm.

dré

Bericht door dré » do feb 21, 2008 12:58 pm

die 50 mm schwalbes banden passen in een surly crosscheck (als je geen mtb frame wilt)

lc4

Bericht door lc4 » do feb 21, 2008 1:28 pm

Zag laatst nog 'n advertentie van Crosscheck bij www.singlespeed.nl...

singlespeed kees

Bericht door singlespeed kees » do feb 21, 2008 4:36 pm

een nieuwe surly frame vind ik net te duur. Ben op zoek naar een betaalbaar tweedehandsframe. Breder dan de big apples 50mm is op zich mooi maar hoeft niet perse. Ik heb die nu nog liggen.

Kees

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do feb 21, 2008 5:27 pm

dré schreef:die 50 mm schwalbes banden passen in een surly crosscheck (als je geen mtb frame wilt)
Past dat? Das erg cool, dan gaan XR 1.8 banden dus ook passen?

Kees, waarom wil je voor met een gladde band rijden op zandpaden, vind je iets meer grip voor niet fijn?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

singlespeed kees

Bericht door singlespeed kees » do feb 21, 2008 8:02 pm

JJ schreef:
Kees, waarom wil je voor met een gladde band rijden op zandpaden, vind je iets meer grip voor niet fijn?

JJ
Ik heb ooit mijn racefiets omgebouwd tot stads singlespeed racer en die heb ik vijf jaar geleden omgebouwd tot boscrosser door de montage van een voorvork met v-brake en een setje schwalbe hurricane's 42-622. Op zich prima banden, maar heb de voorband op een gegeven moment vervangen door een big apple en dat was een groot verschil. Met de hurricane moest ik op sommige mulle stukken nog wel eens afstappen. Met de big apple nooit. maar heb geen ervaring met brede noppenbanden. Maar als ik de sporen zie die die banden maken denk ik 'dat kost een hoop energie om het zand zo om te ploegen'. de rijsteil maakt natuurlijk ook uit. Ik rij vooral door de bossen om te genieten van de natuur en zoek geen technisch moeilijke passages of neem de bochten agressief.

Plaats reactie