Ti-veer voor in DHX 5.0
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Zoek een Ti-veer voor in mijn DHX 5.0 ter vervanging van mijn
stalen 450 x 2.80 veer.(rijdersgewicht circa 80 kg.)
Tnx...........
stalen 450 x 2.80 veer.(rijdersgewicht circa 80 kg.)
Tnx...........
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
-
- Contacteer:
Hangt ook helemaal van het veerprincipe/frame af waar je hem in gaat gebruiken... De poster valt wel onder de categorie 'licht'illuminatastigmata schreef:Heb horen vertellen dat je bij een Ti-veer een andere waarde moet nemen als bij een stalen veer.Nou is me even ontschoten of het nou lichter of zwaarder zou moeten zijn.Wat weeg jij als ik zo vrij mag zijn???
Grtz.Sander
-
- Contacteer:
In een VP-Free moet hij komen VPP dus,tips?[/quote]illuminatastigmata schreef:[quote="msxx] Hangt ook helemaal van het veerprincipe/frame af waar je hem in gaat gebruiken...
Niet specifiek, doelde er alleen op dat gewicht alleen niet afdoende is als referentie. Maar in dit geval heb je misschien wel genoeg aan die info omdat hij ook in het bezit is van een VP Free, in maat small om precies te zijn (weet niet of hij de veer ook daarin gebruikt heeft)
Ga zelf ook even kijken welke veer ik nodig heb, mocht het geen optie zijn voor jou ben ik misschien ook wel geïnteresseerd (heb ook een VP Free)
Zie trouwens aanbevolen settings op santacruz site: http://www.santacruzbicycles.com/vpfree ... tup=1&x=10
Verder hier nog een citaat:
"What is a spring rate?
Spring Rate is defined as the amount of force required to deflect a spring a certain distance. It is typically expressed in lbs/inch. Thus a spring rate of 320 lbs/inch describes a spring that will deflect one inch when 320 lbs of force is applied. Other common units are N/mm and Kg/mm. N(ewton) being the proper metric representation of force and Kg the common but technically incorrect metric units. Rates are converted as 1Kg/mm = 56 lb/in. and 1Kg/mm = 9.86 N/mm."
De rate an sich is dus objectief, 400 staal = 400 titanium, het is immers de kracht benodigd om samendrukking van 1 inch te bewerkstelligen
-
- Contacteer:
O.k.Tanx voor de info!Wat ik hoorde(sla me niet dood als het niet zo is)is dat eenTi-veer een ander aanspreekpunt zou hebben,dus dat je daarom een andere waarde nodig zou hebben t.o.v een stalen exemplaar.msxx schreef: 400 staal = 400 titanium, het is immers de kracht benodigd om samendrukking van 1 inch te bewerkstelligen
-
- Contacteer:
Ik zal je even uit je droom helpen, een Ti veer doet exact hetzelfde als een stalen veer.
Je merkt dus GEEN enkel verschil in veereigenschappen.
Ook is een Ti veer lang niet zoveel lichter dan staal als je zou denken en verwachten voor dat geld.
Als je een hele lange veer hebt scheelt t wel wat maar op een korte veer is het de moeite niet, tenzij je gaat voor de factory look.
In mijn v10 zit een Ti veer en dat is een shock met een vrij korte stroke, zelfde met de VP Free?
Op de digitale weegschaal scheelde het toen nog geen 200gram geloof ik...
Moet wel zeggen dat ik de Ti kleur mooier vind maar om andere redenen hoef je t eigenlijk niet te doen...

Je merkt dus GEEN enkel verschil in veereigenschappen.
Ook is een Ti veer lang niet zoveel lichter dan staal als je zou denken en verwachten voor dat geld.
Als je een hele lange veer hebt scheelt t wel wat maar op een korte veer is het de moeite niet, tenzij je gaat voor de factory look.
In mijn v10 zit een Ti veer en dat is een shock met een vrij korte stroke, zelfde met de VP Free?
Op de digitale weegschaal scheelde het toen nog geen 200gram geloof ik...
Moet wel zeggen dat ik de Ti kleur mooier vind maar om andere redenen hoef je t eigenlijk niet te doen...

SlapHappy
-
Zoals de springmaat zegt: stroke is 2.8kevinv10 schreef:In mijn v10 zit een Ti veer en dat is een shock met een vrij korte stroke, zelfde met de VP Free?
Als de topicstarter niet ingaat op het aanbod van SexXxy Boy dan ga ik er graag op in. (Sowieso verkocht dus)
-200 gram voor 100 euro en dan nog de mooiere kleur ook, daar hoef ik niet lang over na te denken

-
- Contacteer:
Ik vind het ook beter uitzien omdat bij een Ti-veer de windingen verder open staan en daarom dus ook minder windingen aanwezig als bij een stalen exemplaar.
Ik moet een 450 hebben,zoveel is dus wel duidelijk,dus helaas gaat voor mij de koop niet door,dus MSXX..........sla uwen slag zou ik zeggen,de 400 veer is voor mij helaas
te slap..............
Ik moet een 450 hebben,zoveel is dus wel duidelijk,dus helaas gaat voor mij de koop niet door,dus MSXX..........sla uwen slag zou ik zeggen,de 400 veer is voor mij helaas
te slap..............
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer: