Kettingspanner
Moderator:Beheerders
Hi,
Heeft iemand nog een kettingspanner liggen voor een singlespeed bike? Bij CRC waren ze uitverkocht en B2B vind ik zonde van de verzendkosten.
bedankt,
T.
Heeft iemand nog een kettingspanner liggen voor een singlespeed bike? Bij CRC waren ze uitverkocht en B2B vind ik zonde van de verzendkosten.
bedankt,
T.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Alles op voorraad. Als je 1 April in Roozendaal bent kan ik hem meenemen.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hangt soms ook een beetje van tandwielverhouding, lengte chainstay e.d. af wat past. Ik geef de voorkeur aan omhoogduwen, omdat dan de ketting het meeste tandwiel meepakt (Dit lukt in de meeste gevallen, evt. met behulp van een half link).
Dan heb je nog de spanners met veren en een vaste spanner. Die laatste is het eenvoudigst, goedkoopst en in de meeste gevallen ook het meest effectief; geen veren dus geen geklapper. Mocht je hem op een fully willen gebruiken dan heb je in de meeste gevalllen wel een spanner met veer nodig.
JJ
Dan heb je nog de spanners met veren en een vaste spanner. Die laatste is het eenvoudigst, goedkoopst en in de meeste gevallen ook het meest effectief; geen veren dus geen geklapper. Mocht je hem op een fully willen gebruiken dan heb je in de meeste gevalllen wel een spanner met veer nodig.
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Half link is een half ketting schakeltje. Hiermee kun je je ketting verlengen/verkorten met een halve schakel. In sommige gevallen is het toevoegen of verwijderen van een hele schakel net te veel van het goede en biedt een half link de oplossing.
JJ
JJ