Welke van deze bikes 500-900 euro (2e h) is de moeite waard?

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Gesloten
DirtyRene
Welke van deze bikes 500-900 euro (2e h) is de moeite waard?

Bericht door DirtyRene » ma jun 19, 2006 7:57 am

Het virus is toegeslagen, na 5 jaar stap ik weer op de ATB.. maar ik ben er helemaal uit. Om zeker te weten dat ik het weer helemaal als toen wil ervaren ben ik op zoek naar een 2e hands apparaat tussen de 500-900 euro.. Een vriend van me heeft net een leuke Stevens 2e hands op de kop getikt en ik vind deze erg goed rijden.

Ik heb voor me zelf een lijst gemaakt van merken die me aanspreken en ik vroeg me af jullie nog tips hebben.. en dat dit haalbaar zou zijn voor het geld dat ik er op dit moment voor over heb.. oh en als het er echt toe doet ik ben zo'n 1.97m.

Misschien heeft iemand van jullie een toevoeging vanaf welk type van het merk okay is? Het maakt mij niet uit of het niet het nieuwste van het nieuwste is. het gaat me meer om dat ie goed is en hoe snel ik er dan weer plezier in krijg... de vakantie in de hills is al geplanned.

Stevens, American Eagle, Santos, Kona, Specialized en GT kwam ik op uit.

die fietsen van Commencal zijn wel superstoer maar ik heb ze bijna nog nergens zien staan (alleen nieuw en voor een andere prijs)..

Verder kan ik een atb kopen met Kinesis frame, vorkje, XT derailleurs, ritchey stuur, HG hiper glide cassette, cane creak balhoofdstel, gripshift.

Een link naar een goede bike review site is ook ok..

:arms:
Laatst gewijzigd door DirtyRene op ma jun 19, 2006 9:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Master of Disaster

Bericht door Master of Disaster » ma jun 19, 2006 8:18 am

Heb zelf lang me Commencal gereden, en ikvind ze zeer goed voor de prijs. Ik geloof dat je de combi (eventueel al met disc) al voor zo'n 900 Euro nieuw hebt (de versie zonder full suspension dan). Check ook http://www.speurders.nl/fietsenenaccess ... disc_.html Is een zeer degelijke beginnersfiets. Verder kan ik je ook Cannondale hard aanraden. Na Commencal ben ik daarop overgestapt en ben er zeer tevreden over.
Een goede revieuw site is http://www.mtbr.com/

Veel succes en veel plezier op de nieuwe fiets!

Gesloten