DH fiets gezocht

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

DaMaRuzZ
DH fiets gezocht

Bericht door DaMaRuzZ » di mar 28, 2006 3:09 pm

Ik ben op zoek naar een winkel die de Rocky Mountaint RM9 uit 2002 verkoopt. Ik heb nog niks kunnen vinden, hij staat zelfs niet op de site van de maker. Omdat ie denk ik uit 2002 is. Maar iig, weet iemand of ie hier in Nederland te koop is?

Edit:

Ik heb nog 's rond gekeken, maar aan de Rocky Mountain RM9 is idd lastig te komen.

Dus nou is m'n volgende vraag;

Wat is een goeie fiets die niet boven de 2000 euro uitkomt, maar die wel dingen heb zoals schijfremmen, lange voorvork (vind ik er mooi uitzien) licht frame, en een goeie midden/achter vering.

Ik zocht eigenlijk ook nog een goeie BMX fiets, ik heb 't wel 's geprobeerd op de fiets van m'n buurjongen, en ik vind 't wel grappig. Dus ik zoek een goeie, degelijke BMX fiets. Niet duurder dan zo'n 900 euro. btw, zijn er ook BMX fietsen met schijfremmen?

Edit:

Op de frontpage van www.ns-bikes.com staat een soort BMX fiets met verende voorvork, eigenlijk heb ik zoiets nog nooit gezien bij een BMX fiets. Ik heb 's rondgekeken op de site, maar ik kan 'm niet vinden op de site. Is dat zelfbouw van NS onderdelen of van een heel ander merk dan NS? (Ik zie nou ook dat ie schijfremmen heeft)
Laatst gewijzigd door DaMaRuzZ op di mar 28, 2006 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jojo

Bericht door jojo » di mar 28, 2006 3:59 pm

Die zul je 2de hands al waarschijnlijk niet in NL kunnen vinden, laat staan nieuw....

Zou eerder zoeken op ebay.com of ebay.de
keybone collector!!!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di mar 28, 2006 4:40 pm

Zal erg lastig worden in nederland, waarom eigenlijk specifiek dit model?
Ich Heisse Super Fantastisch!

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » di mar 28, 2006 5:06 pm

Waarschijnlijk omdat de vlammen cool zijn :lol:

DaMaRuzZ

Bericht door DaMaRuzZ » di mar 28, 2006 9:26 pm

pinoisgeel schreef:Waarschijnlijk omdat de vlammen cool zijn :lol:
't Ziet d'r idd wel leuk uit, maar nee.. ik vind 't model gewoon vet, die lange voorvork ziet d'r ook wel vet uit. Dit is natuurlijk niet de enige fiets met een lange voorvork, maar toch.

Sven

Bericht door Sven » di mar 28, 2006 10:03 pm

Damaruzz, ik heb je topics bij elkaar gegooid. Let bij de volgende keer op de volgende items:

- weet wat je wil
- geef gericht aan wat je wil
- zoek zelf ook naar het aanbod

Kijk in te koop en zie daar meerdere goede DH-fietsen staan die echt geweldig geprijsd zijn, binnen je budget!

Succes.

DaMaRuzZ

Bericht door DaMaRuzZ » di mar 28, 2006 10:07 pm

Bedankt, en ik kijk zelf ook al heel veel voor fietsen hoor. :)

(Check eerste post nog een keer) :)

Sven

Re: DH fiets gezocht

Bericht door Sven » di mar 28, 2006 10:17 pm

DaMaRuzZ schreef:Ik ben op zoek naar blabla...

Edit:

Ik heb nog 's rond gekeken, maar aan de Rocky Mountain RM9 is idd lastig te komen.

Dus nou is m'n volgende vraag;

Wat is een goeie fiets die niet boven de 2000 euro uitkomt, maar die wel dingen heb zoals schijfremmen, lange voorvork (vind ik er mooi uitzien) licht frame, en een goeie midden/achter vering.

Ik zocht eigenlijk ook nog een goeie BMX fiets, ik heb 't wel 's geprobeerd op de fiets van m'n buurjongen, en ik vind 't wel grappig. Dus ik zoek een goeie, degelijke BMX fiets. Niet duurder dan zo'n 900 euro. btw, zijn er ook BMX fietsen met schijfremmen?

Edit:

Op de frontpage van www.ns-bikes.com staat een soort BMX fiets met verende voorvork, eigenlijk heb ik zoiets nog nooit gezien bij een BMX fiets. Ik heb 's rondgekeken op de site, maar ik kan 'm niet vinden op de site. Is dat zelfbouw van NS onderdelen of van een heel ander merk dan NS? (Ik zie nou ook dat ie schijfremmen heeft)
Wat is je vraag nou? wil je een dh'er of een street bike?

Tis echt totaal onduidelijk...

DaMaRuzZ

Bericht door DaMaRuzZ » di mar 28, 2006 10:21 pm

Ik zoek een Downhill fiets EN een BMX fiets.

Ik zat een beetje rond te kijken en kwam op de Cannondale Judge DH en een Cannondale Chase 2. Is 't wat? 't Is wel allemaal afgewerkt met Shimano, Maxxis en Marzocchi.

Natuurlijk is een Chase 2 niet echt een BMX, maar ik vond 'm iig wel mooi..

Ze hebben zelf een Store Finder waarmee ik alle winkels in mijn gebied kon vinden die 't spul verkoopt.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » wo mar 29, 2006 8:17 am

Als ik jou was zou ik me eerst wat meer verdiepen in dit spul voordat je er veel geld aan uit gaat geven. Aan je posts te zien heb je er totaal geen verstand van. En een beetje DH bak begint bij de 2000 euro.

Wat jij beschrijft als BMX is trouwens een street/urban bike... BMX fietsen met geveerde voorvorken, schrijfremmen en versnellingen bestaan niet.

Sven

Bericht door Sven » wo mar 29, 2006 8:32 am

Daarbij betwijfel ik ook of het je om de functies of de look gaat. Ik hoor je vaak zeggen dat je het wil omdat het mooi is...

Waarvoor ga je het eigelijk gebruiken, en wat voor een ervaring heb je er nu mee?

DaMaRuzZ

Bericht door DaMaRuzZ » wo mar 29, 2006 11:33 am

pinoisgeel schreef:Wat jij beschrijft als BMX is trouwens een street/urban bike...
DaMaRuzZ schreef:Natuurlijk is een Chase 2 niet echt een BMX
Lees..

Ik fiets wel 's met vrienden van school en uit de buurt, DH en BMX, maar zelf heb ik zo'n fiets niet, en om mee te doen, heb je toch zo'n fiets nodig. Omdat ik nu nog een beetje meerij op de fietsen van vrienden, zoek ik gewoon een goeie, mooie DH en BMX fiets. Maar ik wil niet gelijk iets kopen en dan achteraf d'r achter komen dat ik shit heb gekocht en dat 't al na een jaar uit elkaar valt.

Daarom vraag ik dus wat goed is.
Laatst gewijzigd door DaMaRuzZ op wo mar 29, 2006 11:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

krekker

Bericht door krekker » wo mar 29, 2006 11:36 am

koop dan gewoon een chase2 kan je allebei redelijk mee!!

Op een plaatje ziet een chase er wel bmx-achtig uit, maar in 't echt is dat
ding dus gigantisch :fear: vergelijken met een bmx.

Maar wat pinoisgeel zegt, verdiep je er wat in, dan worden een heleboel van je vragen onnodig . . .

Trouwens he, is dat nu serieus dat je voor 2900 aan fietsen wilt uit gaan geven . . . betalen je ouders dat dan ofzo :punk:

en als laatste > als je vrienden bmxjes en dh-rads hebben kunnen zij jouw toch gewoon hierbij helpen, adviseren ofzo . . . of zie ik dat nu verkeerd :(

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » wo mar 29, 2006 3:18 pm

P-Daddy heeft een hele mooie Azonic te koop voor echt heel weinig en die fiets is als nieuw. Kijk ff bij het te koop of gebruik de zoekfunctie.

Grtz, Pogo
Never Grow Up

DaMaRuzZ

Bericht door DaMaRuzZ » wo mar 29, 2006 6:02 pm

krekker schreef:en als laatste > als je vrienden bmxjes en dh-rads hebben kunnen zij jouw toch gewoon hierbij helpen, adviseren ofzo . . . of zie ik dat nu verkeerd :(
Ja, tuurlijk, en dat doen ze ook. Maar veel van de winkels die ze opnoemen om te gaan kijken liggen bij mij er ver uit de buurt, dus dan zou ik er een dagje voor moeten uittrekken.

Bruno

Bericht door Bruno » wo mar 29, 2006 7:27 pm

DaMaRuzZ schreef:
pinoisgeel schreef:Wat jij beschrijft als BMX is trouwens een street/urban bike...
DaMaRuzZ schreef:Natuurlijk is een Chase 2 niet echt een BMX
Lees..

Ik fiets wel 's met vrienden van school en uit de buurt, DH en BMX, maar zelf heb ik zo'n fiets niet, en om mee te doen, heb je toch zo'n fiets nodig. Omdat ik nu nog een beetje meerij op de fietsen van vrienden, zoek ik gewoon een goeie, mooie DH en BMX fiets. Maar ik wil niet gelijk iets kopen en dan achteraf d'r achter komen dat ik shit heb gekocht en dat 't al na een jaar uit elkaar valt.

Daarom vraag ik dus wat goed is.
Sorry dat ik het zo zeg maar dit is gewoon belachelijk, een DH fiets om mee naar school te fietsen en de heuveltjes van amper een paar meter hoog achter je hoek af te rijden, waar ben je in godsnaam mee bezig zeg, je hebt duidelijk geen flauw idee van wat het allemaal inhoudt. Niks beter om je €'s aan te spenderen? Het ziet er allemaal cool uit maar als je niet de mogelijkheid hebt om bijna elk weekend op zijn minst naar de ardennen te rijden, liefst duitsland ofzo, zet het dan al maar uit je hoofd want dat zou de miskoop van je leven zijn. Koop dan die Chase oid, ga je veel meer plezier aan hebben en dan hoeft er niet perse meteen een BMX bij. Begin pas met DH als je van school bent en er geld en tijd voor hebt, nu met een hardtail rijden gaat je ook alleen maar ten goede komen als je later gaat DH'en.

krekker

Bericht door krekker » wo mar 29, 2006 7:36 pm

word up !!!

DaMaRuzZ

Bericht door DaMaRuzZ » wo mar 29, 2006 7:49 pm

DaMaRuzZ schreef:Ik fiets wel 's met vrienden van school en uit de buurt
Vriend van mijn school... en vrienden uit mijn buurt... dus niet om mee naar school te fietsen ffs.

Ik ben wel 's een paar keer mee geweest naar The Promise, en naar Dirt parken in Duitsland en Belgie, maar zonder fiets kan ik niet mee doen.

Daarom zoek ik dus een fiets.

Lees 's ofzo.. :|

Sven

Bericht door Sven » wo mar 29, 2006 10:13 pm

Damaruz, er wordt gelezen, en er wordt je een hardtail aangeraden, en geen full-on spec'd DH'er aangeraden. Lees het gedeelte van Bruno nog ff door en je weet voldoende.

Je mag zelf verder ook wel wat meer lezen. Ik heb je al eerder aangegeven dat je eens beter moet neerzetten wat je wil voor wat voor een prijs, met welke voorwaarden.

Een vraag-antwoord topic zal anders niet lang blijven leven. Nog 1 ingreep en deze wordt gelocked.

N I E L S

Bericht door N I E L S » do mar 30, 2006 5:17 pm

Jongens, jullie moeten hem wel serieus nemen want hij vroeg waar ik de M3 vandaan heb!
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » do mar 30, 2006 6:31 pm

Die Judge Dh is gewoon te duur voor je,ik heb eventjes naar cannondale gebeld voor de prijs van de Judge DH en de prijs ligt tegen de 7800 euro :shock:.Kijk anders
ook naar andere merken zoals Banshee,Beone,Kona,Specialized,Santa Cruz die hebben ook hele goeie downhill mountainbikes.Gok niet steeds op 1 downhill bike want er is keuze genoeg voor het oprapen en die zijn net zo goed als de Judge DH.Je moet genoeg tijd nemen voordat je een keuze maakt.Maar veel succes met je zoek tocht :)

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » do mar 30, 2006 9:16 pm

7800 euro :shock: wtf! Dat soort belachelijke prijzen durft toch niemand meer te vragen voor een dh-er? Je kunt voor dat geld makkelijk een op zijn minst gelijkwaardige zo niet betere fiets opbouwen!

Reprox

Bericht door Reprox » do mar 30, 2006 10:28 pm

Hallo

Ik meende dat voor een tijdje geleden ooit zo'n Dh fiets te koop heeft gestaan op marktplaats..
Misschien zou u daarzo een ''Gezocht advertentie'' aan kunnen maken..

Veel succes met het uw zoektocht..

Groeten Daan

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » vr mar 31, 2006 11:30 am

Wat dacht je van deze?

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=26759

Dit is een fiets waarmee je veel verschillende kanten op kunt. Freeride, jumpen en aangezien je volgens mij niet echt op WC parcours gaat rijden zeker ook geschikt voor DH.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » vr mar 31, 2006 2:16 pm

Vindt je dat belachelijk die 7800 euro die is echt niet de eerste hoor die zo duur is andere zijn soms nog duurder zoals de Yeti 303,Brooklyn machineworks race link.Het zijn bikes voor mensen met een grote portemonee.
Trouwens op marktplaats staat nog een Foes Dhs mono tube voor 1800 euro

Plaats reactie