balhoofd
Moderator:Beheerders
Wie weet waar je zo goedkoop mogelijk een mooi Chris King Balhoofd setje kan kopen of iets anders onderhoudsvrij? xc gebruik! ??? ;D
Greetz Pogo
Greetz Pogo
Re:balhoofd
koop die van BBB. Is volledig indus. en kost ong €50... Voor die prijs kun je niet sukkelen. Check it out!!!
Slu
Slu
is die redelijk onderhouds vrij dan? heb al een aantal setjes gezien en onderhoud vind ik niet erg maar na elke tocht alles open gooien en opnieuw vet erin steken word ik niet vrolijk van! Pogo
- dobbel our zero
de fsa pig dh is anders ook niet verkeerd, vind ik
he dubbel 0 is zo"n fsa ook voor xc geschikt dan omdat er dh bij staat?
ik weet niet of er verschil in zit tussen dh en xc balhoofden, neem aan dat een dh wat steviger is maar hoe zit "t met afdichtingen?
tot nu toe iig bedankt voor de reacties, ook chmod!
ik weet niet of er verschil in zit tussen dh en xc balhoofden, neem aan dat een dh wat steviger is maar hoe zit "t met afdichtingen?
tot nu toe iig bedankt voor de reacties, ook chmod!
Cane Creek S5 te koop. Zwart, incl topcap. Industiegelagerd. Onderhoudsvrij.
45 euro
45 euro
Wat doen jullie met balhoofden in godsnaam,ik rij jaren met een cheap ass balhoofd zonder dat er iets mee is.Dus mischien moet je wel de goedkoopste nemen die er is zonder poespas.Geen industrie lagers of naaldlagers of dubbelgelagerd,gewoon oldscool balletjes in een framepje.En ik meen dit sirieus.
ja die oldschool meuk zit er nu ook in(nog wel) maar da kan echt niet meer.
Ik hoef echt niet het duurste ofzo te hebben, integendeel maar ik ben "t beu om na elke tocht heel die voorkant uit elkaar te halen om alles weer schoon te maken en in te vetten! That"s all, Pogo
Ik hoef echt niet het duurste ofzo te hebben, integendeel maar ik ben "t beu om na elke tocht heel die voorkant uit elkaar te halen om alles weer schoon te maken en in te vetten! That"s all, Pogo
Zitten er wel stofringen tussen,want bij mij zit er bijna nooit troep in.
Anders moet je er zo"n hoesje omheen doen, zodat het zand niet rechstreeks in je lagers gelanceerd wordt. Rij zelf met een cheapass Ritchey Comp balhoofdsetje en sinds ik er een zelf gefabriceerd hoesje (doekje met touwtje ::)) omheen gedaan heb nergens last meer vanPogo schreef: ja die oldschool meuk zit er nu ook in(nog wel) maar da kan echt niet meer.

Ik heb nog nooit mijn balhoofd uitelkaar gehaald om schoon te maken en in te vetten, en hij doet het nog perfect. ???
aanradertje is een ROND balhoofd, kost niet zo veel maar is heel goed....check effe www.bike-fun.nl
De fsa pig DH pro is nu maar 20 euro bij bike-mailorder.de!! Das behoorlijk cheap en goed dacht ik zo

koop geen balhoofd mee industrie lagers want die zij sux bijna altijd speling
- dobbel our zero
Crash 666 schreef:
koop geen balhoofd mee industrie lagers want die zij sux bijna altijd speling
tot nu toe weinig tot geen last van, werkt nog altijd perfect
die losse kogels sukken omdat ze bij mij werden vermalen tot prutjes
en natuurlijk kun je met een pig dh xc-en
-
in de vs is een chris king nothreadset op sommige plaatsen slechts $90, met verzendkosten in invoerrechten is het dan nog een stuk goedkoper dan in nederland (bij bike2build €185)
neem in iedergeval geen pro(van shimano)die balhoofden zijn echt zwaar slecht
Hier de tip van het jaar ,RIJ NOOIT DOOR MET SPEELING IN JE BALHOOFD<DAT IS DE GROOTSTE BOOSDOENER.