LTHT frameset, custom, fillet brazed

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
suravida
LTHT frameset, custom, fillet brazed

Bericht door suravida » di jan 17, 2017 3:01 pm

Omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat ik liever mijn frames zelf bouw wil ik eens kijken of iemand geinteresseerd is in mijn handgebouwde stalen Long Travel Hardtail. Ik heb het frame op maat laten bouwen begin 2013 en er sindsdien met heel veel plezier dikke avonturen mee beleefd.

Het frame weegt net geen 2kg en is ge-fillet brazed (hardgesoldeerd op zijn nederlands) met hoogwaardige Columbus buizen (Zona en Life). Ik ben 1.75 lang en het frame past als een handschoen. Bijzonder is de 31.6 zadelpen, weinig stalen fietsen van dit gewicht die dat hebben. (voor je dropper!)
Ik verkoop de oorspronkelijke RS Revelation erbij. Deze heeft lang op 140mm gestaan maar om er iets meer XC+ mee te kunnen rijden heb ik die begin dit jaar naar 120mm gezet. Vork is toen ook voorzien van nieuwe olie, seals etc zagen er toen nog tiptop uit. Perfect combo om de nieuwe Heuvelrug routes op en af te knallen.
Frame en vork hebben een rijk leven achter de rug, dus er zitten wel wat krasjes en plekjes op. Allemaal optisch, geen technische problemen. Ook de lijntjes op blank gelakte achterkant zijn geen probleem. (heb de reactie van Cyclo hierop in de mailbox)

Het frame komt met een integrated KCNC balhoofd en Tune zalpenklem. Mocht er behoefte aan zijn dan kan ik ook meer onderdelen leveren. (of zelfs een complete fiets)

De prijs voor dit moois is 800,-. Ver daar onder bieden heeft geen zin, dan mag hij bij het archief aan de muur.
Frame is te bezichtigen in Berkel en Rodenrijs (net boven Rotterdam), maar ik kom ook nog wel eens in een leuk bikegebied. (Heuvelrug en Dorst regelmatig)

De huidige staat is zoals hieronder, maar voor de mooie foto's kan je beter bovenstaand topic bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Zoals hij eerder dit jaar in XC+ modus bij Amerongen erbij stond:

Afbeelding

En zoals hij vorig jaar in Nideggen erbij stond:
Afbeelding

wecbmichel

Bericht door wecbmichel » wo jan 18, 2017 11:38 am

super mooi ding man!

suravida

Bericht door suravida » wo jan 18, 2017 11:57 am

wecbmichel schreef:super mooi ding man!
Ja goed hé! En nog voor een prikkie te koop ook :o

Chmod

Bericht door Chmod » za jan 21, 2017 8:06 am

Best even de specs van dit frame melden. Maten, geo, wielmaat, ...

suravida

Bericht door suravida » za jan 21, 2017 10:00 am

Ik ben 1.75m, het frame is voor 29" banden en de geo kan ik je mailen.

Plaats reactie