Te koop: Full Suspension maar dan anders......

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dubbelop
Contacteer:
Te koop: Full Suspension maar dan anders......

Bericht door dubbelop » zo mei 09, 2004 9:06 am

Het is geen mountainbike maar het heeft wel full suspension. Het is geen vouwfiets maar is wel deelbaar. Het heeft 17" wieltjes en loopt toch licht. Rara wat is het?

Een Alex Moulton AM7. En hij is te koop. Om dezelfde reden dat ik hier vorig jaar mijn Breezer Thunder te koop heb aangeboden: de framematen passen mij niet goed meer. Daarom zoek ik een liefhebber die er weer op gaat rijden, want daar is zo"n fiets voor gemaakt. Wat de Moulton uniek maakt is het "space frame" frame. Dit bestaat uit dunne buisjes die met eindeloos veel driehoeken op en aan elkaar gesoldeerd zijn. In het midden zit een centrale bout waardoor je het frame in twee stukken uiteen kunt nemen. De vering compenseert de keiharde wieltjes zodat je de hele dag kunt rijden zonder uit elkaar te trillen.

Zo ziet een AM7 eruit:

Afbeelding

En er zitten diverse onderdelen bij zoals een voor- en achterdrager. Deze dragers worden bevestigd aan het frame en bewegen dus niet mee met de vering en besturing.

Afbeelding

De liefhebbers van authentieke spullen krijgen er ook nog het originele stuur en de GB-remmen bij. Die laatste zijn vooral voor de originaliteit want de remwerking is belabberd.

Afbeelding

De fiets is onder meer voorzien van:
  • Modolo stuur
  • Shimano 105 remmen
  • Dura-Ace achternaaf
  • Profile ligstuur
  • SPD pedalen (eenzijdig)
  • Nieuw veerelement achterzijde
  • Bracketdynamo
  • Verlichting

Mocht je interesse hebben en/of iemand weten die hierin geïnteresserd zou kunnen zijn: doe een bod of verwijs naar http://www.xs4all.nl/~mmhoff/Moulton.html. Daar zal ik in de komende dagen nog meer (detail)foto"s van deze unieke fiets plaatsen. Meer informatie over Alex Moulton fietsen op http://www.alexmoulton.co.uk/

sgsdebruijn

Re:Te koop: Full Suspension maar dan anders......

Bericht door sgsdebruijn » zo mei 09, 2004 10:32 am

sjesus, hoeveel micrometer veerweg heeft ie?

verder lachuh ding hoor

zeg dan niks ;)

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » di mei 11, 2004 11:20 pm

sgsdebruijn schreef:
sjesus, hoeveel micrometer veerweg heeft ie?

verder lachuh ding hoor

zeg dan niks ;)

De veerweg wordt gemeten in centimeters, dat valt alweer mee, niet? Hoe dan ook: kennelijk zijn er weinig mensen die hier interesse in c.q. verstand van hebben (dat laatste is een constatering, niet onaardig bedoeld). De AM is een zeer exclusieve fiets die voor leken kan lijken op "gewoon een vouwfiets". Iemand enig idee van een site die ik beter zou kunnen gebruiken om dit bijzondere stuk fietshistorie aan de man te brengen?

Erikje

Bericht door Erikje » wo mei 12, 2004 7:45 am

Newsgroup NL.FIETS, daar lopen heel wat fetishisten rond. Ennuh, als je daar het charter leest, dan kan je lezen dat je daar mag verkopen.

Erikje

dubbelop
Contacteer:

Bericht door dubbelop » wo mei 12, 2004 10:10 pm

Erikje schreef:
Newsgroup NL.FIETS, daar lopen heel wat fetishisten rond. Ennuh, als je daar het charter leest, dan kan je lezen dat je daar mag verkopen.

Erikje

Ik ben een van die fetishisten ;) en ik kan je melden dat een verkoopadvertentie in nl.fiets niet bijster gewaardeerd wordt. Het is weliswaar strikt genomen (volgens charter) niet verboden, maar de groepsgeest is anders. Even goed bedankt voor de suggestie.

Plaats reactie