2 Fizik" nisene"s te koop

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Zane!
Re:2 Fizik" nisene"s te koop

Bericht door Zane! » vr aug 08, 2003 3:43 pm

blabla

on topic

zane

Q....

Bericht door Q.... » vr aug 08, 2003 4:24 pm

Bla bla bla al met al wil ik die zwarte wel. Ik weet niet waar je woont etc.... mail ff om wat af te spreken.

Grtz Velgje

vettigen tarzan

Bericht door vettigen tarzan » za aug 09, 2003 10:58 am

mja, ma ik had die zwarte eigenlijk al aan Erikje beloofd. Maar die vertrekt op vakantie en ik zal dus nog een tijdje moeten wachten op mijn geld, aangezien hij het zadel eerst wil zien en dan pas betalen. Klant is koning he Erikje, maar wat als ik mijn zwakkere positie kon veranderen in de sterkere en wat als er wel iemand (Velgje in dit geval) eerst wil betalen en dan pas zien? Een verkoper grijpt toch zijn kans als hij iets kan verkopen, niet?
take care, eGoN

ps:
Jo, Velgje, ik kan je e-mail adres niet zien, meel jij anders eens naar mij?
En hoe zit het bij jou Exar? Wil jij ook zaken doen volgens de unfaire regels?

Infloto

Bericht door Infloto » za aug 09, 2003 12:29 pm

Het is toch echt zo dat de verkoper de sterkere positie heeft, deze biedt namelijk iets aan opdat iemand de mogelijkheid wordt geboden iets te kopen. Als de verkoper niets aanbiedt kan de klant niet kopen....
In dit geval biedt de verkoper iets aan en kan de klant zelf bepalen of hij of zij het wil kopen, je bent als klant nergens toe verplicht, dus gelden de regels van de verkoper en als je het met die regels niet eens bent koop je toch lekker niets, maar reageer dan ook niet.
Je moet er geen omgekeerde-wereld-verhaal van maken Erikje.

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 09, 2003 2:23 pm

Invisible floating torso schreef: blablabla
Dus als ik je goed begrijp moeten we blij zijn dat er verkopende partijen zijn...... ze zijn er voor ons.... ja hoor, je hebt gelijk.... Heb je wel eens van concurrentie gehoord? Klant bepaald nog steeds wáár hij zijn spullen haalt idd. Dus de klant staat sterker, zeker als de verkoper met de handel blijft zitten.... en dat bleef Egon... tot hij de kans zag afspraken en deal om zeep te helpen. Dát is de verkopende partij.

@ Egon, staat je goed, eerst zeggen dat ik een punt heb en de deal rond maken, en dan toch weer aan een ander verkopen.... wat jij wil knul. Weer 1 voor de lijst "afspraken niet nakomen van DP´ers"... Had ik toch gelijk dat je mensen, inclusief Egon niet per definitie kan vertrouwen.... daarom wou ik ook graag dat zadel eerst in bezit hebben voor ik betaal. Je ziet nu dus waarom.

Happy life, ik hoop je eens te zien...

Erikje

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » za aug 09, 2003 3:42 pm

jaja en jij dan thuis komen van vakantie en zeggen dat je geen geld meer hebt omdat je het allemaal opgedaan hebt of dan hoef je het zadel mss al niet meer.

Dan egon zijn zadel willen verkopen aan Velgje maar omdat die te lang heeft moeten wachten heeft hij reeds een ander gekocht.

Dan staat Egon daar weer met zijn zadel.

Dit heeft niets te maken met het geval van dat het zadel in orde is en met de betaling en opzending van het zadel, dit gaat over de zekerheid dat je je product kan verkopen
Hij is ook niet zeker dat hij je kan vertrouwen want hij kent je niet, dus...

Indien jij al lang ging betaald hebben, dan ging dat zadel aan de kant worden gehouden voor jou en al opgezonden.

Maar aangezien jij niet betaalt, dan is het nog altijd op de markt.

Om maar even een vb. te geven, ik heb juist een nieuwe auto gekocht.
De mijne stond te koop, er was iemand die hem zeker ging kopen als hij het geld van zijn verkochte auto had.
Ik 2 weken wachten, hij maar blijven uitstellen.
Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan iemand die onmiddelijk het geld op tafel legde.
I got my money, so who cares about the rest...

Ik zou zeggen verkopen als je verkopen kan... dan ben je zeker

Q....

Bericht door Q.... » za aug 09, 2003 3:58 pm

eGoN schreef:
mja, ma ik had die zwarte eigenlijk al aan Erikje beloofd. Maar die vertrekt op vakantie en ik zal dus nog een tijdje moeten wachten op mijn geld, aangezien hij het zadel eerst wil zien en dan pas betalen. Klant is koning he Erikje, maar wat als ik mijn zwakkere positie kon veranderen in de sterkere en wat als er wel iemand (Velgje in dit geval) eerst wil betalen en dan pas zien? Een verkoper grijpt toch zijn kans als hij iets kan verkopen, niet?
take care, eGoN

ps:
Jo, Velgje, ik kan je e-mail adres niet zien, meel jij anders eens naar mij?
En hoe zit het bij jou Exar? Wil jij ook zaken doen volgens de unfaire regels?

Mail naar qtop@msn.com als je er meteen vanaf wil zonder gezeik.

P.S Als iemand er met mijn 20 euro vandoor gaat dan is het toch echt niet het einde van de wereld. ;)
Zou alleen maar denken dat er blijkbaar nog trieste mensen bestaan.
Je kan dan beter iemand naaien voor 2000 euro TOCH ???

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 09, 2003 4:02 pm

Hydraulic_Man schreef:
jaja en jij dan thuis komen van vakantie en zeggen dat je geen geld meer hebt omdat je het allemaal opgedaan hebt of dan hoef je het zadel mss al niet meer.

Dat jij mijn financïele status niet kent is al duidelijk. In tegenstelling tot de gemiddelde schoolgaande vakantiewerker hier op DP heb ik een riant salaris die ik maandelijks krijg door/voor het verkopen van kapitaalgoederen.

[
Hydraulic_Man schreef:
Dan staat Egon daar weer met zijn zadel.
Dit heeft niets te maken met het geval van dat het zadel in orde is en met de betaling en opzending van het zadel, dit gaat over de zekerheid dat je je product kan verkopen
Hij is ook niet zeker dat hij je kan vertrouwen want hij kent je niet, dus...

Fout, dit zijn zijn woorden: geef me je adres en ik stuur het op (omdat ik weet dat je wel ok bent van) , lees de thread maar door. Op donderdag had hij het zadel al verstuurd kunnen hebben maar dat deed hij niet, hij wachtte nog even mailde hij... ik had het dan zeker vóór dinsdag op mijn adres gehad.

[
Hydraulic_Man schreef:
Om maar even een vb. te geven, ........Ik 2 weken wachten, hij maar blijven uitstellen. Uiteindelijk heb ik hem verkocht aan iemand die onmiddelijk het geld op tafel legde.

Fout voorbeeld, ik heb niks uitgesteld, ik zei dat de deal rond was en hij ook. Hij zou het versturen, maar die pleurushond komt simpelweg zijn afspraak niet na. Als ik mijn afspraken niet na kom mag je mij ook een pleurushond noemen trouwens.

Het is niet zo moeilijk hoor, ik heb een afspraak met iemand die zegt mij te vertrouwen, wij hebben een deal en afspraak en die komt hij niet na....simpel. En dan kan jij wel lekker lullen "maar als jij.... etc etc etc." maar dat doet nog helemaal niet terzake. Want ik hou mij ALTIJD aan mijn afspraken. Wie het daar niet mee eens is mag het nu zeggen.

[
Hydraulic_Man schreef:
Ik zou zeggen verkopen als je verkopen kan... dan ben je zeker

Niet na het maken van de deal en afspraak, of is dat Belgische mentaliteit? (dit is geen statement maar een vraag, zie vraagteken...)

Erikje

Q....

Bericht door Q.... » za aug 09, 2003 4:02 pm

Erikje schreef:
[
Invisible floating torso schreef:
blablabla

Dus als ik je goed begrijp moeten we blij zijn dat er verkopende partijen zijn...... ze zijn er voor ons.... ja hoor, je hebt gelijk.... Heb je wel eens van concurrentie gehoord? Klant bepaald nog steeds wáár hij zijn spullen haalt idd. Dus de klant staat sterker, zeker als de verkoper met de handel blijft zitten.... en dat bleef Egon... tot hij de kans zag afspraken en deal om zeep te helpen. Dát is de verkopende partij.

@ Egon, staat je goed, eerst zeggen dat ik een punt heb en de deal rond maken, en dan toch weer aan een ander verkopen.... wat jij wil knul. Weer 1 voor de lijst "afspraken niet nakomen van DP´ers"... Had ik toch gelijk dat je mensen, inclusief Egon niet per definitie kan vertrouwen.... daarom wou ik ook graag dat zadel eerst in bezit hebben voor ik betaal. Je ziet nu dus waarom.

Happy life, ik hoop je eens te zien...

Erikje

Man o man koop je zadel toch in de winkel. Als iemand niet jou regeltjes volgt is het meteen afgelopen.
Ben blij dat ik jou niet ken.

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 09, 2003 4:07 pm

Velgje schreef:
Man o man koop je zadel toch in de winkel. Als iemand niet jou regeltjes volgt is het meteen afgelopen.
Ben blij dat ik jou niet ken.

Heb ik net gedaan, bedankt voor de tip man! Oh ja, over dat laatste zou ik niet zo zeker zijn als ik jou was......

:-*

Q....

Bericht door Q.... » za aug 09, 2003 4:18 pm

sorry schat ken ik je wel dan ;D

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 09, 2003 4:23 pm

Ik begrijp er eigenlijk niks meer van...

Ik probeer een deal en afspraak te maken met ene Egon, bemoeit eerst:
KillerBee zich ermee.
Dan komt Hydraulic Man met zijn mening.
Vervolgens denkt Arnettehead dat hij ook nog wel een duit in het zakje kan doen.
Ondertussen zijn Egon en ik allang klaar.
Dan komt Clean Harry met een overigens wél leuke post.
Invisible Floating Torso vindt zich wijs en denkt te kunnen meedelen hoe hij erover denkt.
En als laatste komt Hydraulic Man nogmaals zijn mening en insinuaties (=verdachtmakingen voor de Belgen) spuien.
En Velgje maakt het af want denkt, da´s een makkelijk kooppie voor hem...

Snappen jullie dan helemaal niet dat als je niks te zoeken hebt in een TE KOOP topic dat je je gewoon niet ermee moet bemoeien?
Zeker Invisible Floating Torso moet zichzelf wel hierin kunnen vinden gezien zijn reacties toen in zijn TE KOOP topic werd gepost...

Think about it.

Erikje

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 09, 2003 4:27 pm

Velgje schreef:
sorry schat ken ik je wel dan ;D

Ik had al zo´n idee dat je dat zou denken, nah, niet echt. Maar ik doelde meer op dat "blij" zijn.... je mist wat als je mij niet kent, maar dat is aan enkelen voorbehouden, lucky bastards. Da´s het mooie aan zo´n forum, zo lekker anoniem.

Erikje

Q....

Bericht door Q.... » za aug 09, 2003 4:27 pm

Dat is een goede van jou. Maar moet je wel teleurstellen want ik was op zoek naar een zadel en aangezien ik er toch wat minder moeilijk over doe kan hij hem beter aan mij verkopen. ;)

P.S en je bent vast een goede gezellige gozer. Dat zijn toch alle bikers 8)

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 09, 2003 4:30 pm

Succes ermee dan, ik hoop voor je dat je ´m krijgt, maar who cares about 20 Euro´s, toch?

Dit is mijn laatste post in dit topic, ik heb hier namelijk niets meer te zoeken want ik koop niks meer van die Pl... EGon en zometeen worden we beticht van slow-chat....

Erikje

Q....

Bericht door Q.... » za aug 09, 2003 4:32 pm

Erikje schreef:
Succes ermee dan, ik hoop voor je dat je ´m krijgt, maar who cares about 20 Euro´s, toch?

Erikje

Jij toch ook niet want jij verdiend bakken met geld ;D

End............................................................................................

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » za aug 09, 2003 4:52 pm

Erikje schreef:

Dat jij mijn financïele status niet kent is al duidelijk. In tegenstelling tot de gemiddelde schoolgaande vakantiewerker hier op DP heb ik een riant salaris die ik maandelijks krijg door/voor het verkopen van kapitaalgoederen.

Waarom dan zoveel zagen en janken over een tweedehands zadel, moest ik een "riant salaris" verdienen door/voor het verkopen van kapitaalgoederen, dan was ik al lang in mijnen dikke vetten porsche gesprongen om naar B2B te rijden of zo en dan was ik ondertussen nog even gestopt bij de porsche garage om te vragen of ze er vlug genen GPS konden insteken.

Zelfs ik met mijn arm militairen loontje zou mij mss kunnen een nieuw zadel veroorloven, alhoewel, allemaal te zien hoe duur de benzine staat anders zou ik het mij mss niet kunnen veroorloven om tot aan mijn LBS te rijden :P

[
Erikje schreef:

Het is niet zo moeilijk hoor, ik heb een afspraak met iemand die zegt mij te vertrouwen, wij hebben een deal en afspraak en die komt hij niet na....simpel. En dan kan jij wel lekker lullen "maar als jij.... etc etc etc." maar dat doet nog helemaal niet terzake. Want ik hou mij ALTIJD aan mijn afspraken. Wie het daar niet mee eens is mag het nu zeggen.

Hoe kan egon weten dat jij je aan je afspraken houd, jij kan hier voor hetzelfde geld uit je nek zitten te l*llen

[
Erikje schreef:

Niet na het maken van de deal en afspraak, of is dat Belgische mentaliteit? (dit is geen statement maar een vraag, zie vraagteken...)

Idd, Belgische mentaliteit, ik had ook beloofd aan diene gast dat ik diene auto ging aan de kant houden.
Nog een geluk dat ik niet gewacht heb, anders ik zat hier nog altijd te wachten ondertussen heb ik al een andere auto.

Geld kan wonderen doen, dat zou jij met je "riant salaris die ik maandelijks krijg door/voor het verkopen van kapitaalgoederen" toch ook moeten weten

Zane!

Bericht door Zane! » za aug 09, 2003 5:21 pm

heren, iedereen zn gal/standpunten gespuwd?

dank u, u mag weer plaats nemen, zo niet, gaat de zaak op slot.

zane

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za aug 09, 2003 5:41 pm

Erikje schreef:
Oh ja, je wou 1 reden.... ik vertrouw hier maar 5 mensen... en jij zit daar niet bij, sorry, nothing personal. maar jij moet er vanaf, ik niet. Koop ik voor 30 Euro toch lekker een Flite......

5 mensen, hmm Plons, jezelf, Exar ;), DeKerfs en Ruben...? fok ik zit er niet bij ;D

Hoedanook, ik ben het met Erikje volledig eens, zijn voorwaarden zijn duidelijk, zoals ie zelf aangeeft hoef je daar niet mee eens te zijn...

Ik vertrouw je wel hoor Erikje ;) (voor het geval ik je ooit nog eens in een donker steegje tegenkom ;D)

Erikje

Bericht door Erikje » za aug 09, 2003 8:03 pm

Steelboy schreef:
[5 mensen, hmm Plons, jezelf, Exar ;), DeKerfs en Ruben...? fok ik zit er niet bij ;D

Je onderschat jezelf beste man.... Ik reken mijzelf niet mee en Plons ken ik alleen van het lezen van zijn amusante posts. En inderdaad ja, zelfs Exar hoort in dat rijtje en you dan en nog iemand en die weet het zelf wel. Fijne vakantie iedereen die nog mag!
Ik ga lekker biken in de Ardennen, althans, als ze onze overnachtingen niet hebben overboekt 8)

Erikje

vettigen tarzan

Bericht door vettigen tarzan » za aug 09, 2003 9:18 pm

Man, ben je nu echt zo dom. Je had een punt, zoals ik ook gezegdd heb en ik wilde de deal helemaal niet verbreken maar ik kon alleen maar vaststellen dat mijn zwakkere positie (die jij maar al te graag uitbuit) kon veranderen en dan is dat punt, dat je had, niet meer waar, bad luck for you. ik heb dan gewoon vastgesteld en je dat gezegd maar nooit de deal willen verbreken. wat je beweerd over dat het zadel voor dinsdag bij je zou kunnen geweest zijn is totaal niet waar. Ik was donderdag gewoon te laat om naar het postkantoor te gaan (ja, er zijn mensen die nog iets anders te doen hebbe, dan tijdens hun dikbetaalde job om de 5 minuten dp te checken) en als ik het vrijdag zou verzonden hebben, dan konden ze mij niet verzekeren of het nog op tijd bij jou zou geraken.
Verder wil ik je nog proficiat wensen met je riant salaris, waar je ongetwijfeld veel welvaart mee kan kopen, maar geluk, dat is niet te koop, he. Dit filosofisch intermezzo geheel terzijde.
Die mensen die er zich mee moeien, hebben er wel degelijk mee te maken. De meeste zijn nameijk mensen die ik ken en waar ik goede ervaringen mee heb bij het ofwel verkopen/kopen ofwel zijn het gewoon vrienden. En zij willen je er gewoon van overtuigen, dat ik wel ok ben en dat ik mij aan mijn woord hou (en ja, ik heb de afspraak niet verbroken, ik gaf gewoon kritiek op je regeltjes en dat kan je blijkbaar niet verdragen).
Dit gezegd zijnde, denk ik dat alles opgehelderd is.
eGoN

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za aug 09, 2003 9:22 pm

wat zei inzane nou.....slotje dus

Gesloten