1991 Cannondale SM800 Beast of the East 18" frame set

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sjors
1991 Cannondale SM800 Beast of the East 18" frame set

Bericht door Sjors » do jun 18, 2020 2:34 pm

Item: Cannondale SM800 Beast of the East 18" frame, vork, stuur/stuurpen, small parts, black/orange splatter
Plaats: Heeze
Staat: gebruikt
Reden van verkoop: schuur is te vol
Prijs en voorwaarden: E100, vaste prijs
Wijze van verzenden: afhalen - frame is gebruikt maar goed, en ik wil wel dat je weet wat je koopt (we kunnen ook iets anders afspreken)
Extra Info: fiets is gestript, schoongemaakt en in de wax gezet, drive train en wielen waren niet origineel (Suntour XCE?) en gaar. Remmen (Shimano canti's) zijn schoongemaakt, voorzien van nieuwe blokjes en weer gemonteerd. Grepen zijn period-correct Diacompe's. Zadelpen qr uit elkaar gehaald, ontdaan van roest en gesmeerd. Zadelpen moet je zelf scoren, maat is gelukkig wel courant: 27.2. Balhoofd is uit elkaar geweest, schoongemaakt en weer gemonteerd met nieuw vet. Frame heeft duidelijk gebruikssporen, maar ik heb geen deuken of scheuren ontdekt. RD pad is recht. Er zijn nokjes voor spatborden en bagagedrager, tweede bidonhouder onder de DT. BB draad is goed (heb lagers gemonteerd ter controle). Stuur/stuurpen zijn origineel. Kabelgeleiders (BB, achterrem) zitten erbij. Vork is een Pepperoni 1" met stalen vorkbuis, dus niet een van de latere 1 1/8 serie waar die terugroepactie op was. Frame is opvallend licht, vork valt tegen. Je kan er een leuke 'retro gravel bike' van maken, een geinige daily, of je brengt 'm terug naar originele spec. Ik wil m'n aantal fietsen iig weer onder de tien zien te krijgen...
Zie ook p. 17: https://vintagecannondale.com/year/1991/1991.pdf
Afbeeldingen: (meer foto's op verzoek)
Afbeelding

Sjors

Re: 1991 Cannondale SM800 Beast of the East 18" frame set

Bericht door Sjors » vr jun 26, 2020 12:44 pm

Sold.

Plaats reactie