Hallo, ik heb tevergeefs mijn vriendin enthousiast proberen te maken om te gaan mountainbiken. Na 1,5 jaar nauwelijks gebruikt te zijn geweest doe ik deze erg mooie volledig geveerde dames fiets weg.
De bike heeft voor 110 mm veerweg en achter 100mm. Lekker comfortabel afgemonteerd met ergon handvatten en een zacht zadel. Op de vork zit een lockout om kracht te besparen bij het klimmen met bediening vanaf het stuur. Een ideale fiets voor de Nederlandse rondjes en een weekendje naar de Ardennen.
Ik heb de voorbouw vervangen door een korte van 50mm om het stuurgedrag zwaar te bevorderen en een Bionicon C-guide er op gezet zodat de ketting niet meer klappert. Kan gemakkelijk weer in originele staat gebracht worden mocht daar behoefte voor zijn.
Het frame is 17" wat wil zeggen Medium. Voor de gemiddeld lange vrouw.
Fiets is heel goed onderhouden, ben zelf nogal een sleutelaar. Remmen zijn laatst nog weg geweest om te ontluchten dus het geheel is in topstaat. Dit is het 2012 model, te vergelijken met de AMS WLS van 2013. Kijk maar op de site van Cube.
Advies verkoopsprijs is 1599,- ik doe hem weg voor 1100,-

Hier de details:
Frame:
HPA 7005 Advanced Hydroform, Triple Butted, Efficient Ride Control FSP 4-Link
white ‘n’ blue
Vork:
Rock Shox Recon Silver TK Air, 110mm, Poploc
Demper:
Manitou Radium Expert RL, 165x38mm, Rebound, Lockout
Balhoofd:
FSA Orbit Z semi-integrated, ID Steuerrohr 44mm
Voorbouw
Zit nu een 50mm BBB op maar kan ook de originele Easton EA30 Oversized, 31.8mm, 17°
Stuur:
Easton EA30 Lowriser Oversized, 660 mm
Handvatten
CUBE Ergo WLS
Achter Derailleur
Shimano XT, RD-M781-SGSL, Shadow 10-speed
Voor derailleur
Shimano SLX FD-M671, Down Swing 34.9mm, 10-speed
Shifters:
Shimano SLX SL-M670, 10-speed
Schijven
Shimano BR-M505 hydr. discbrake(180/160mm)
Crank:
Shimano SLX, FC-M670 Hollowtech II 42x32x24T, 170mm, Innenlager PressFit SM-BB91-41,
Naven:
Shimano SLX HB-RM675 Centerlock Disc
Shimano SLX FH-RM675 Centerlock Disc
Banden:
Schwalbe Noby Nic 2.25 en een Schwalbe Racing Ralph 2.25
Gewicht:
13,3 kg
Trefwoorden:
Mountainbike, Dames, Woman, mountain, bike, full, suspension, vering, rockshocks, cube, AMS, WLS