Plaats: Bussum
Staat: Zgan.
Reden van verkoop: Teveel fietsen
Prijs en voorwaarden: Vraagprijs 600 euro.
Wijze van verzenden: Afhalen
Extra Info:
Om een nieuw project te financieren gaat mijn Honky Tonk in de verkoop. Dit is een stalen race frame met ruimte voor bredere banden en volledige spatborden (32mm zonder spatborden, 28mm met). Retro look, moderne fiets. Het is het 2009 model maar ik heb hem (nieuw) gekocht in augustus 2010. Ik was specifiek op zoek naar deze jaargang omdat het gewoon de mooiste is. De spatborden houden je droog en met de bredere bandjes pak je makkelijker een schelpenpaadje mee dan met snoeiharde 23mm bandjes.
Ik had hem bestemd voor woon-werk verkeer en het jaar rond trainen maar het fietsen op de weg kan me op het moment niet zo boeien, ik wil dus weer een mtb gaan opbouwen. De fiets is dan ook weinig gebruikt en stond afgelopen winter droog en schoon binnen. De afmontage is nog vrijwel origineel, mix van 105 en Tiagra, van slijtage is geen sprake. Ik heb de onderbuis shifters vervangen voor 105 STI en een ander stuur gemonteerd voor de pasvorm (een compacte FSA), originele stuur lever ik er indien gewenst bij. Daarnaast heb ik volledige SKS spatborden gemonteerd, stuurbuis is nog niet ingekort dus je kunt er nog alle kanten mee op.
Kona noemt dit een 59 cm maar in werkelijkheid is de zitbuis 57 cm c-t en de effectieve bovenbuislengte 58 cm. Ik pas er met mijn 1.85 en binnenbeenlengte van 86 cm goed op. Gek veel kleiner moet je niet zijn, wat groter gaat wel passen.
Meer info en specs hier: http://www.konaworld.com/09/09_honkytonk_en.cfm
Nieuwprijs was rond de 900 euro. Vraagprijs is 600 euro inclusief de STI shifters en spatborden. Vragen? Stel ze.
Afbeeldingen: