Fox Float rp3 met AVA, 165 mm, brandnieuw

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
hfter
Berichten:5
Lid geworden op:di mei 16, 2006 9:32 pm
Fox Float rp3 met AVA, 165 mm, brandnieuw

Bericht door hfter » ma jul 10, 2006 9:03 pm

Hallo,

te koop: Fox Float ProPedal rp3 met AVA, 165 mm, brandnieuw!

Uitleg AVA:
"Air Volume Adjuster - AVA
Some FLOAT shocks feature an Air Volume Adjuster or AVA. AVA technology affords a new level of fine tuning adjustment for mountain bike rear shocks. Turning the AVA ring increases or decreases the volume of the positive air spring chamber allowing the rider to alter the shape of the spring curve. The AVA system creates a shock that, in its smallest setting, is up to 30% more linear spring rate than a standard FLOAT shock. AVA allows as much as 200 lbs of adjustment in spring rate from fully closed to fully open when fully compressed.

AVA is a pre-ride tuning feature. The AVA system is not intended to be used on the trail or on the fly. It is important to clean your shock, especially the threads of the AVA air sleeve prior to adjustment. In most cases, maximum air volume will be desired. Rotation of the AVA ring requires near complete deflation of the shock. Using a shock pump, let most or all of the air from the shock so that the AVA ring can be easily turned. Turn the ring until it just touches the wire ring which is snapped onto the air sleeve. This is the maximum volume setting. Pressurize the shock and set sag as normal. AVA does not affect sag. If the shock seems to bottom out too easily or too often, deflate the shock, rotate the ring to the next setting on the air sleeve. Pressurize the shock, set sag and test again for full stroke performance. Repeat this process until the setting that best fits your riding style and terrain is determined.

Air sleeve service can be performed as on other FLOAT shocks. Clean AVA seals after every other normal FLOAT seal service, especially if riding conditions are muddy or dusty. Carefully remove wire rings and air sleeves. Clean and inspect seals and parts for damage or wear. Re-lubricate and carefully re-assemble. Refer to diagram for areas with critical sealing and lubrication needs."


Afbeelding

Groeten, Jeroen.

Gebruikersavatar
Grobbebol
Berichten:528
Lid geworden op:ma mar 24, 2003 12:53 am

Bericht door Grobbebol » ma jul 10, 2006 9:49 pm

Interesse!
Richtprijs?

hfter
Berichten:5
Lid geworden op:di mei 16, 2006 9:32 pm

Bericht door hfter » di jul 11, 2006 7:58 pm

wat dacht je van ongeveer de helft van de nieuwprijs?

Gebruikersavatar
Grobbebol
Berichten:528
Lid geworden op:ma mar 24, 2003 12:53 am

Bericht door Grobbebol » wo jul 12, 2006 7:54 am

Prijs klinkt goed maar...ik heb eens zitten kijken naar de foto en ik heb toch wel een belangrijke vraag: hoe dik is dat AVA gedeelte? Ik heb weing ruimte over met mijn huidige demper en dat is een Manitou Swinger 3 weg. Volgens mij is de AVA-sleeve dikker dan de doorsnee luchtdemper en dan zou er contact worden gemaakt tegen de swingarm.

Zou je voor mij de omtrek kunnen meten? Als het past hebben we een deal :)

hfter
Berichten:5
Lid geworden op:di mei 16, 2006 9:32 pm

Bericht door hfter » wo jul 12, 2006 9:36 am

is inderdaad dikker: diameter ongeveer 5,3 cm ipv 4,3 van een gewone fox float, maar het dikste gedeelte steekt niet verder dan het blauwe handletje van een gewone fox float (is dit een beetje duidelijk?).

Gebruikersavatar
Grobbebol
Berichten:528
Lid geworden op:ma mar 24, 2003 12:53 am

Bericht door Grobbebol » wo jul 12, 2006 4:45 pm

Ja, helaas is het duidelijk. Dit gaat niet passen zonder dat ik de schommelarm aan moet passen.

Bedankt in elk geval, succes met de verkoop... :cry:

hfter
Berichten:5
Lid geworden op:di mei 16, 2006 9:32 pm

Bericht door hfter » wo jul 12, 2006 5:33 pm

helaas, maar toch bedankt!

Plaats reactie