De fiets is oorspronkelijk uit modeljaar 2003 maar is nieuw gekocht, midden juli 2004. De reden waarom ik hem verkoop is omdat ik graag meerdere onderdelen beter zie, en ik graag een hardtail wil, en het prijstechnisch gewoon interessanter is dan een geheel nieuwe fiets te kopen.

Specs:
Frame: AluxX 6061
Framemaat: L, 20,5"
Gewicht (Kg): ong. 13 kg
Achterdemper: Giant NRS Air shock, instelbare rebound.
Voorvork: RockShox Pilot SL
Achterderailleur: Shimano Deore LX
Voorderailleur: Shimano Deore
Shifters: Shimano Deore
Crankset: Race Face Ride XC
Bottom Bracket: Race Face SRX
Ketting: Shimano Hyperglide
Cassette: Shimano Hyperglide
Headset: CaneCreek Aheadset Threadless (integrated)
Stuurpen: Titec Fast Al
Stuur: Titec Hellbent-XC 640mm uprise
Remmen: Avid SD-3 V-brakes
Remhendels: Avid AD-3
Velgen: Mavic X139S
Naven: Formula
Banden: Hutchinson Python Airlight
Zadel: WTB Rocket V
Zadelpen: Ritchey Comp (upgrade)
Pedalen: Shimano M520 (upgrade)
NB: zowel frame als voorvork zijn voorzien van IS-2000 schijfremnokken...

Ik heb nu rond de 1500 kilometer op de fiets gefietst. Ik heb het ook altijd een erg fijne fiets gevonden, en ik vind het absoluut zonde hem na driekwart jaar al weer weg te doen. Maar zoals eerder gezegd wil ik graag wat dingen verbeterd hebben.
Ik heb de fiets na elke fietstocht afgespoten en de onderdelen waarbij dat nodig was opnieuwe ingevet, gesmeerd enz. Ook heb ik de fiets minstens 1 keer per maand grondig schoongemaakt, en alles nagekeken.
Nieuwwaarde van de fiets is € 1600,00 en daar komen nog wat kleine dingen, zoals de fietscomputer, de pedalen, en het zadeltasje bij. Nieuwwaarde is dus ruim € 1650,00
Vraagprijs is € 750,00
(Als je alleen post om me te vertellen dat de vraagprijs te hoog is mag je me ook gewoon een pb sturen)