Fox veer "vanilla RC"
Moderator:Beheerders
- Ghostdog - X
- Contacteer:
ff een vraagje. Ik heb 2 Vanilla RC dempers waar ik uit kan kiezen. De ene heeft een veer met de waarden 400 x 2.8 en de andere 550 x 2.8
Wat houden deze waarden in en welke zou je verkiezen boven de andere op je downhill bike?
thanx, Jop
Wat houden deze waarden in en welke zou je verkiezen boven de andere op je downhill bike?
thanx, Jop
Re:Fox veer "vanilla RC"
das de sterkte van je veer...... afhankelijk van je gewicht kan je kiezen voor een dikkere/dunnere winding etc.... ik rij met 900 en als ik me jou zo voor de geest haal zou ik die 550 nemen
zane
zane
check anders www.mojo.co.uk. Op de home page klik je op "spring wizard". Daar kan je berekenen welke veer je nodig hebt in functie van je gewicht, veerweg en veerratio van je bike.
- Ghostdog - X
- Contacteer:
cool thanx!
op die site van mojo. is die 2.8 waarde van mijn veer de veerweg die je moet invullen? dat dan de veerweg 2.8 inch is. Als ik dat doe en mijn gewicht van 176 lbs invoer + 6 inch travel. dan kom ik zelfs nog onder de 400 uit...
KLopt dat? Ik zet em op de Trek Diesel en weeg in het europees bijna 80kg
op die site van mojo. is die 2.8 waarde van mijn veer de veerweg die je moet invullen? dat dan de veerweg 2.8 inch is. Als ik dat doe en mijn gewicht van 176 lbs invoer + 6 inch travel. dan kom ik zelfs nog onder de 400 uit...
KLopt dat? Ik zet em op de Trek Diesel en weeg in het europees bijna 80kg
Je moet je gewicht in lbs. invullen, je totale veerweg en de slag van je demper. Op basis daarvan berekent de site je veerratio, veersterkte en je krijgt ineens ook hun prijs voor die veer.
De 2.8 waarde op je veer is de slag die je veer aankan. Dat is niet noodzakelijk de effectieve slag van je demper. Dat kan je best meten door effe je veer eraf te halen, volledig uitgetrokken lengte van je demper meten, dan volledig indrukken en nog eens de totale lengte te meten. Het verschil tussen deze 2 waarden geeft je de slag van je demper.
Om je gewicht om te rekenen, staat er een handige tool hier op DP, wel zelf nog effe je gewicht in grammen omzetten:
http://www.dirty-pages.net/diversen/omr ... heden.html
De 2.8 waarde op je veer is de slag die je veer aankan. Dat is niet noodzakelijk de effectieve slag van je demper. Dat kan je best meten door effe je veer eraf te halen, volledig uitgetrokken lengte van je demper meten, dan volledig indrukken en nog eens de totale lengte te meten. Het verschil tussen deze 2 waarden geeft je de slag van je demper.
Om je gewicht om te rekenen, staat er een handige tool hier op DP, wel zelf nog effe je gewicht in grammen omzetten:
http://www.dirty-pages.net/diversen/omr ... heden.html
- Ghostdog - X
- Contacteer:
Luc schreef:... Dat kan je best meten door effe je veer eraf te halen, volledig uitgetrokken lengte van je demper meten, dan volledig indrukken en nog eens de totale lengte te meten.
cool, doe ik dat ff. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten als ik de veer er af en weer op zet en de demper in en uit mn frame haal?
adios, Jop
nou luc, ik kom ook op zo"n 400 uit.
ik had een 550 veer die was veel zacht, dus gewisselt voor een 650.
???
???
Daar ken ik niet zoveel van, er zit natuurlijk een bepaalde formule achter, maar die ken ik niet.
- cHoc
monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
nou luc, ik kom ook op zo"n 400 uit.
???
en ik kwam op 1566 uit.......
en heb nu een 750 erin, en die is precies goed voor mij.
dan kan jij gewoon niet rekenen
- cHoc
monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
dan kan jij gewoon niet rekenen
yeah, what ever, die site van mojo kan niet rekenen dus het ligt aan mij....
iedereen komt lager uit en jij hoger dus jij klopt ook niet