veer/frame voor 130 kg
Moderator:Beheerders
oke ik wil toch aan de fully gaan, freeride downhill model en niet nieuw omdat ik daar toch geen geld voor heb, maar mijn gewicht is 130 kg, mijn vraag is deze welk frame en demper zijn geschikt voor mij.
please let me now gr mark
please let me now gr mark
-
Re:veer/frame voor 130 kg
Intense M! met zware veer en Monster T met zwaarste veren, net als INZANE
- cHoc
of een Bombproof met Monster T en de zwaarste veren
Karpiel ;D
cHoc schreef:
of een Bombproof met Monster T en de zwaarste veren
pcies
ik denk gewoon elke hobby DH bike en dan met zware veren.
ook een M1 is volgens intense niet berekend op dat gewicht, dat betekent niet dat ie het niet houd maar als je net zo hard gaat als de pro"s is het risico dat ie breekt groter.
ga dus niet voor een echte race bak, geen I drive DH enzo dus
ook een M1 is volgens intense niet berekend op dat gewicht, dat betekent niet dat ie het niet houd maar als je net zo hard gaat als de pro"s is het risico dat ie breekt groter.
ga dus niet voor een echte race bak, geen I drive DH enzo dus
-
Duidelijk dus NIET elke hobby-bak met zware veren.
Door de zware veren belast je juist het frame zwaarder dan waar hij voor ontworpen is.
E
Door de zware veren belast je juist het frame zwaarder dan waar hij voor ontworpen is.
E
Kona stinky - Kona stinky dee-lux.
praktisch onbreekbaar en vooral
betaalbaar, zelfs een gloednieuwe.
praktisch onbreekbaar en vooral
betaalbaar, zelfs een gloednieuwe.
dank u voor alle info, ik zat zelf ook aan kona te denken. moet eignlijk alleen een frame dus dat scheelt ook weer in de prijs.
of een giant dh zo"n atx ??
gr ark
of een giant dh zo"n atx ??
gr ark
yo
gwoon in duitsland ff n veer fixen...
die kona"s, check pinkbike, heb er tveel gzien die braken boven de bb en bij de link ah frame....
zane
gwoon in duitsland ff n veer fixen...
die kona"s, check pinkbike, heb er tveel gzien die braken boven de bb en bij de link ah frame....
zane
geen ene bak dus, ik zei toch dat geen een frame er is op berekent.B O M B P R O O F e r i k schreef:
Duidelijk dus NIET elke hobby-bak met zware veren.
E
wat denk je, dat ze daar op de ontwikkelings afdeling zeggen van : o we gaan nu eens een frame maken voor iemand van 130 KG
dat doet niemand.
je begint met een gemiddelde rijder van zo"n 80kg ofzo en dan ga je krachten berekenen en gooi er een veiligheidsfactor overheen afhankelijk van het gebruik.
-
Ik ken een frame dat het moeiteloos aankan !
:-X
:-X
ik wil nu eerst eens bewijzen zien, ik heb in todnau geeneen bike gigantisch vrot zien gaan maar wel een bombproof schijf zien plooien, en zo hard gaan jullie nou ook weer niet.
als jullie bike de redbull rampage overleeft geloof ik jullie.
als jullie bike de redbull rampage overleeft geloof ik jullie.
-
klopt dat was een origami papier remschijf bla bla bla... mooi he!
was proto en was in 10 meter ineens vol kapot.
maar MB, hebbie Erik niet zien vliegen dan? ging toch best hard/ver/hoog. tenminste ik heb het niemand zien nadoen.
Feit is dat er al eens (meer dan eens trouwens) iemand van 130 kg met onze fietsen gereden heeft. Je kent hem vast wel. Hij zwerft hier regelmatig op dit forum rond.
was proto en was in 10 meter ineens vol kapot.
maar MB, hebbie Erik niet zien vliegen dan? ging toch best hard/ver/hoog. tenminste ik heb het niemand zien nadoen.
Feit is dat er al eens (meer dan eens trouwens) iemand van 130 kg met onze fietsen gereden heeft. Je kent hem vast wel. Hij zwerft hier regelmatig op dit forum rond.
....euhm dat waren die Banshee Screams, er heeft ooit een gebrokeneNaZnI schreef: die kona"s, check pinkbike, heb er tveel gzien die braken boven de bb en bij de link ah frame....
Stinky 9 opgestaan, maar die kerel hebben ze met de heli afgevoerd.
Robbie Bourdon en Grant Allen hun frames houden het een heel seizoen vol.......zegt genoeg.
Maar eender welk frame zal ooit wel breken.
BOMBPROOF bram schreef:
Feit is dat die ook wel regelmatig op mijn fiets kart en OOK mijn fiets nooit zó heeft gebruikt dat dit ook maar IETS zegt over de sterkte van het geheel.
Boulders kunnen ook mensen van 130 kilo houden...
-
- Forumbeheerder
BOMBPROOF bram schreef:
ik ken er nochtans een aantal die verder hoger meer in Xup en One hand gegaan zijn.
Dat terzijde: 24 Dude, Grossman, zonenschein en een aantal van die duitse independents zijn ook waardige alternatieven.
Om hier niet in een WellesNietes ProContra bombproof te laten verworden: BombProof mailt eens rustig met onze Big Boned vriend en degenen die over bombproof even weinig weten dan over een M1 een yeti of de supersnarentheorie, hoeven de discussie niet aan te wakkeren.
Brooklin Machine Works?
Tsja ik weet niet hoeveel geld je kwijt wilt, maar bij Nicolai heb je mooie frames en je kunt uit allerlei extra aangelaste verstevigingen kiezen. Ik denk dat als je ze serieus mailt en met een bak pieken komt dat ze best een frame met garantie voor 130 kilo willen maken.
gaat denk ik zwaar over mijn budget heen. moet ook nog mijn hardtail eerst kwijt. post deze vanavond denk ik. en dan maar zien wat het wordt.
gr mark
gr mark
-
Ik heb hier ook nog een KHS staan.
Moet je wel met je leuter in je hand fietsen anders sta ik nie in voor de gevolgen......
Relax jongens.
En al helemaal niet opscheppen over wie de grootste/dikste/langste heeft.
Dat doe ik wel
E
Moet je wel met je leuter in je hand fietsen anders sta ik nie in voor de gevolgen......
Relax jongens.
En al helemaal niet opscheppen over wie de grootste/dikste/langste heeft.
Dat doe ik wel

E
ron jeremy heeft de grootste
-
Nee hoor, Mr Marcus......... :P