tweedehands bike
Moderator:Beheerders
als je op pinkbike bij buy&sell kijkt zie je allemaal DH bikes voorbijkomen voor heel goedkoop en zeker nu de EURO heel sterk staat , is alles nog goedkoper ...
zit daar een luchtje aan of zo ?
meteen nog maar een andere vraag ,
als ik nou op zoek zou zijn naar een vork die de minste onderhoud vereist , naar wat moet je dan kijken ? (heb het wel over dh vorken zoals xvert carbon / boxxer / shiver / monster etc.)
alvast bedankt
zit daar een luchtje aan of zo ?
meteen nog maar een andere vraag ,
als ik nou op zoek zou zijn naar een vork die de minste onderhoud vereist , naar wat moet je dan kijken ? (heb het wel over dh vorken zoals xvert carbon / boxxer / shiver / monster etc.)
alvast bedankt
-
- Forumbeheerder
Re:tweedehands bike
shiver is super onderhouds arm. Trust me
Op 2 jaar tijd moet je enkel een drietal keren je olie vervangen....
Op 2 jaar tijd moet je enkel een drietal keren je olie vervangen....
-
same voor monster. nu met een boxxer moet ik ongeveer 1000x per jaar olie verversen

-
als je ze omrekend, hou je er dan rekening mee dat het meestal canada dollar id, is dan 1.5eur ongeveer

1 canadese dollar is 0.7 euro
als daar een bike staat van 3000 CAD (canadese dollar) dan ben je daar dus
1900 euro voor kwijt ongeveer...
en daar staan echt veel goeie bikes voor super goedkoop als je het vergelijkt met in nederland/europa ... en ja het zijn wel tweedehands bikes maar je kunt me toch niet wijsmaken dat ze allemaal verrot zijn ofzo ?
1900 euro voor kwijt ongeveer...
en daar staan echt veel goeie bikes voor super goedkoop als je het vergelijkt met in nederland/europa ... en ja het zijn wel tweedehands bikes maar je kunt me toch niet wijsmaken dat ze allemaal verrot zijn ofzo ?
-
Ik heb als prive persoon nog altijd een Monster [rode stickers op zilveren poten] in absolute topconditie te koop voor het luttele bedrag van 475 euro, stuurbuis 250mm [moek ff nameten dis uit me bolletje], iets voor jou ?
Shivers DC 190mm MY 2002 heb ik ook nog een paar, evt 2e hands, ook weer als prive persoon. Is 1 weekend op gereden in Todtnau, ook tegen zeer scherp gereduceerd tarief te koop.
mail me:
priveverkopen@bombproof.nl
Shivers DC 190mm MY 2002 heb ik ook nog een paar, evt 2e hands, ook weer als prive persoon. Is 1 weekend op gereden in Todtnau, ook tegen zeer scherp gereduceerd tarief te koop.
mail me:
priveverkopen@bombproof.nl
-
ruilen...?shiver tegen zgan boxxer race??
op PB staat veel norco en rm te koop. bedenk dat dr veel aanbod is en dat nieuw veeeeeeel chepaer is dan hier. t enige luchtje dat dr aanzit is dat t maar weer ns benadrukt wat een naaierij t hier in eurpa is :-[
ff wat rm prijzen van n shop in canada:
RM7 WADE SIMMONS BIKE $5,799.00 CAD
RM7 WADE SIMMONS FRAME $2,699.00 CAD
RM7 FREERIDE BIKE $4,699.00 CAD
RM7 FREERIDE FRAME $2,589.00 CAD
SWITCH LTD BIKE $4,099.00 CAD
SWITCH LTD FRAME $2,559.00 CAD
SWITCH BIKE $3,449.00 CAD
SWITCH FRAME N/A
FLOW BIKE $1,999.00 CAD
FLOW FRAME $699.00 CAD
GRIND BIKE $1,599.00 CAD
GRIND FRAME N/A
jullie mogen t zelf uitrekenen
canadese dollar staat nu op 0.65 eurocent
ff wat rm prijzen van n shop in canada:
RM7 WADE SIMMONS BIKE $5,799.00 CAD
RM7 WADE SIMMONS FRAME $2,699.00 CAD
RM7 FREERIDE BIKE $4,699.00 CAD
RM7 FREERIDE FRAME $2,589.00 CAD
SWITCH LTD BIKE $4,099.00 CAD
SWITCH LTD FRAME $2,559.00 CAD
SWITCH BIKE $3,449.00 CAD
SWITCH FRAME N/A
FLOW BIKE $1,999.00 CAD
FLOW FRAME $699.00 CAD
GRIND BIKE $1,599.00 CAD
GRIND FRAME N/A
jullie mogen t zelf uitrekenen
canadese dollar staat nu op 0.65 eurocent

nieuwe RM7 wade simmons is dus 3600 EURO daar maar dan moet je ook erbij vertellen wat die dus hier nieuw kost ?
)
veel meer in ieder geval dus

rawstyle schreef:
nieuwe RM7 wade simmons is dus 3600 EURO daar maar dan moet je ook erbij vertellen wat die dus hier nieuw kost ?)
rm wade simmons kost hier (b2b) 5700 euro...zegt wel genoeg denk k zo...

-
he menschen,
ten eerste, dit is waarschijnlijk US $ [?] gezien de online bestelmogelijkheid.
ten tweede is dit wat voor een beetje UA> drop-offs gaan nu op mn gt bestwick [met van die leuke chaepass aluvelgjes] niet hoger dan 2 meter [en nee die rolt niet echt meer soepeltjes] maar ik hoorde dat die vork niet echt top noch was kenne julie daar wat meer over vertellen?
ten eerste, dit is waarschijnlijk US $ [?] gezien de online bestelmogelijkheid.
ten tweede is dit wat voor een beetje UA> drop-offs gaan nu op mn gt bestwick [met van die leuke chaepass aluvelgjes] niet hoger dan 2 meter [en nee die rolt niet echt meer soepeltjes] maar ik hoorde dat die vork niet echt top noch was kenne julie daar wat meer over vertellen?
over die vorken ;
met zo"n supergeile manitou dorado is zeker wel veel onderhoud en tuning (dus ook kennis..) vereist .. ?
met zo"n supergeile manitou dorado is zeker wel veel onderhoud en tuning (dus ook kennis..) vereist .. ?
-
Mijn ervaringen
Ik heb redelijk veel ervaring met inkopen vanuit de VS. Nu de Euro sterk staat is het zeer aantrekkelijk om daar spullen te kopen en naar Nederland/Belgie te laten verschepen. Voorbeeld: MRP chainguide, heb ik gekocht bij Alfred E Bike voor het luttle bedrag van 89USD + 21USD=110USD. Omgerekend was dat een paar maanden geleden 105Euro. Als je mazzel hebt wordt het via een afzonderlijke transporteur vervoerd ipv de normale post en hoef je vaak geen belasting te betalen, want dat doen we genoeg in dit land ;D MRP chainguide heb ik in Europa niet gezien voor dat bedrag!

-
Nu gaatie stuk [duidelijk garantieverhaal] en dan ?
E
E
En een complete bike is een heel ander verhaal dan een chainguide d8 ik zo.
Dude
Dude
-
Vaak stuur ik het dan rechtstreeks naar de fabrikant en die vervangen het vaak kosteloos. Zo kocht ik een schijfremset in de USA en omdat ik de olieleiding moest verlengen vanwege mijn Shiver DC kreeg ik de rem niet op druk. Ik heb toen de importeur gebeld en die begon gelijk moeilijk te doen met garanties en betalingen. Ik heb het toen opgestuurd naar Magura en die hebben de remklauw gratis vervangen door een nieuwe omdat deze defect was.B O M B P R O O F e r i k schreef: Nu gaatie stuk [duidelijk garantieverhaal] en dan ?
E
10 jaar geleden kocht ik in the UK een complete fiets (een Kirk magnesium mountainbike, nu collectors-items en ja, ik heb het frame nog!!) Na een week brak een achterpadje waar de derailleurhanger zat. Ik kreeg binnen drie dagen een nieuw frame en de kosten voor het ombouwen van de componenten van de ene fiets naar de andere fiets door een officiele fietsenmaker werden ook nog eens vergoed! Over service gesproken.
Moraal, meestal doen fabrikanten niet moeilijk want ze willen maar al te graag een tevreden klant bij zich houden en daaom doen ze vaak wat extra"s. Moet jij weten Erik. Of wil je dat je klanten op een ander merk gaan fietsen?