ohlins ttx verkoop.

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
caspervangeest
ohlins ttx verkoop.

Bericht door caspervangeest » di sep 24, 2013 11:59 am

Hallo allemaal, ik zou graag even aan jullie allemaal wat willen vragen. Ik kan namelijk via een ohlins importeur aan de ohlins ttx downhill demper komen wat in elke fiets zou moeten passen. Voordat ik hier verder mee ga zou ik graag willen weten hoe jullie hiertegen aan kijken, zouden jullie mogelijke kopers zijn? Zoja hoeveel zou je ervoor over hebben?
laat maar berichtje achter ;)
bvd. Groetjes casper

christoff

Bericht door christoff » di sep 24, 2013 4:32 pm

die demper is speciaal gemaakt voor specialized bikes en zal nooit tot zijn volle recht komen op andere merken

caspervangeest

Bericht door caspervangeest » di sep 24, 2013 4:41 pm

Klopt, is voor een demo ontworpen, maar ze vertellen mij dat het ook gwn in een andere downhill fiets zou kunnen. En nog steeds de concurrentie verslaat.
uiteraard zal zodra ik er zelf een heb hem grondig gaan testen in mijn commencal v3.
dit bericht is slechts om te kijken of er belangstelling is.

aappii

Bericht door aappii » di sep 24, 2013 5:04 pm

ik zou het je af raden om de ttx in je commencal te hangen. de demo heeft andere suspensie ratio's waardoor je fiets dadelijk helemaal uit balans is. Als het voor alle fietsen is dan zou Ohlins dit zelf ook al hebben vermeld tijdens de press release.

Trekrules

Bericht door Trekrules » di sep 24, 2013 5:39 pm

In het verleden had je al DH frames die specifiek om een Ohlins demper ontworpen waren net als Specialized nu heeft met de TTX demper voor de Demo,een TTX in de Commencal is een heel slecht huwelijk je zult nooit het maximum uit die demper halen en zal potentieel geen succes worden

Mogelijke kopers? ik denk dat er weinig een Ohlins überhaupt zullen kopen gezien de gemiddelde Ohlins demper €1000 is.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Lars TB

Bericht door Lars TB » di sep 24, 2013 6:15 pm

Pffft, ge-ijl over fiets-specifiek... Zo groot zijn die verschillen echt niet en dat zit zeker niet in de demper, eerder in de vering! Gezien de prestaties die verlangt worden, zijn de moderne veersystemen behoorlijk uitwisselbaar. Natuurlijk kun je een demper specifiek naar een bepaalde fiets tunen, maar die verschillen blijven klein. Voor Stevie Smith zou dat misschien net het verschil kunnen zijn tussen winnen of verliezen, de meesten hier zullen er geen barst van merken.

(kijk maar eens naar het veersysteem van de Demo, is nou niet echt heel erg gecompliceerd wat aansturing betreft...)

Smittie

Bericht door Smittie » di sep 24, 2013 6:35 pm

Lars TB schreef:Pffft de meesten hier zullen er geen barst van merken.
Amen

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo sep 25, 2013 9:06 am

Trekrules schreef:In het verleden had je al DH frames die specifiek om een Ohlins demper ontworpen waren net als Specialized nu heeft met de TTX demper voor de Demo,een TTX in de Commencal is een heel slecht huwelijk je zult nooit het maximum uit die demper halen en zal potentieel geen succes worden

Mogelijke kopers? ik denk dat er weinig een Ohlins überhaupt zullen kopen gezien de gemiddelde Ohlins demper €1000 is.
Ik denk dat niemand hier t maximale uit zn bike haalt....

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo sep 25, 2013 9:33 am

cyberhawk schreef:
Trekrules schreef:In het verleden had je al DH frames die specifiek om een Ohlins demper ontworpen waren net als Specialized nu heeft met de TTX demper voor de Demo,een TTX in de Commencal is een heel slecht huwelijk je zult nooit het maximum uit die demper halen en zal potentieel geen succes worden

Klopt, anders zouden we nu wel voor de world cup aan het trainen zijn.

Punt is dat er genoeg zijn die wel de beste fiets willen hebben, of ze die nou 'waard' zijn of niet; als iemand zoals hier een demper wil kopen van richting de 1000eu neem ik aan dat dat ook wel het geval zal zijn.

Als dat door een verkeerde combinatie van frame en demper niet gaat vind ik het bepaald geen gezeik om hem daarvoor te waarschuwen. Als die TTX idd zo slecht matched met andere frames kan hij beter een CCDB kopen, beter resultaat voor minder geld.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo sep 25, 2013 9:59 am

de lachende derde schreef:
cyberhawk schreef:

Punt is dat er genoeg zijn die wel de beste fiets willen hebben, of ze die nou 'waard' zijn of niet; als iemand zoals hier een demper wil kopen van richting de 1000eu neem ik aan dat dat ook wel het geval zal zijn.

Als dat door een verkeerde combinatie van frame en demper niet gaat vind ik het bepaald geen gezeik om hem daarvoor te waarschuwen. Als die TTX idd zo slecht matched met andere frames kan hij beter een CCDB kopen, beter resultaat voor minder geld.
heb je wel eens met een CCDB gereden , als eigenaar.. ?

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo sep 25, 2013 10:22 am

cyberhawk schreef:
de lachende derde schreef:
cyberhawk schreef: Ik denk dat niemand hier t maximale uit zn bike haalt....

heb je wel eens met een CCDB gereden , als eigenaar.. ?
Ja, ik heb er sinds een maand een. Want?

caspervangeest

Bericht door caspervangeest » wo sep 25, 2013 10:46 am

1000 euro is ookweer beetje overdreven, ik hoop ze te gaan verkopen, (als ik zr ga verkopen) voor rond de 700€. Heb nu zelf al met vanalles gereden, fox rc4, rockshox vivid air, rs vivid rc2, canecreek dubbel barrel. En wil ze ook alleen gaan verkopen als het beter rijd als de andere dempers die te koop zijn.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo sep 25, 2013 11:03 am

caspervangeest schreef:1000 euro is ookweer beetje overdreven, ik hoop ze te gaan verkopen, (als ik zr ga verkopen) voor rond de 700€. Heb nu zelf al met vanalles gereden, fox rc4, rockshox vivid air, rs vivid rc2, canecreek dubbel barrel. En wil ze ook alleen gaan verkopen als het beter rijd als de andere dempers die te koop zijn.
Die 1000 was gebaseerd op wat trekrules zei. En vraag het eens aan Ohlins zelf, ik neem dat die het wel weten..

aappii

Bericht door aappii » wo sep 25, 2013 3:14 pm

Lars TB schreef:Pffft, ge-ijl over fiets-specifiek... Zo groot zijn die verschillen echt niet en dat zit zeker niet in de demper, eerder in de vering! Gezien de prestaties die verlangt worden, zijn de moderne veersystemen behoorlijk uitwisselbaar. Natuurlijk kun je een demper specifiek naar een bepaalde fiets tunen, maar die verschillen blijven klein. Voor Stevie Smith zou dat misschien net het verschil kunnen zijn tussen winnen of verliezen, de meesten hier zullen er geen barst van merken.

(kijk maar eens naar het veersysteem van de Demo, is nou niet echt heel erg gecompliceerd wat aansturing betreft...)
je hebt gelijk dat de dempers tegenwoordig uitwisselbaar zijn. Het verschil zit hem inderdaad in de vering. Wat ze met de ttx hebben gedaan is de range van instellingen verkleint. zo heeft een fox dhx bijv 20 clicks aan high speed comp. en een ttx maar 6. Dit hebben ze gedaan aan de hand van de shock rate van een demo (http://www.santacruzbicycles.com/en/news/348) intressant stukje over shock rate's.
Ze hebben dit gedaan zodat de extremen kunnen worden vermeden. Dit houdt in dat als jij de ttx in een commencal hangt die een andere shock rate heeft de shock dus niet optimaal zal presteren. Wat eventueel kan resulteren in een slechte rijkarakteristiek. Maar niet geschoten is altijd mis, topicstarter als je die shock voor een leuk prijsje kan kopen zou ik het gewoon proberen.

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo sep 25, 2013 4:20 pm

caspervangeest schreef:1000 euro is ookweer beetje overdreven
Dat was meer als een voorbeeldje mijn reactie qua prijs indicatie voor een gemiddelde Ohlins demper(niet TTX serie) ,maar een Ohlins TTX demper is absoluut niet overdreven qua prijzen(vrij normaal voor Ohlins standarden)

Prijzen van Wim Kroon import van de TTX dempers van de goedkoopste tot de duurste
Ohlins TTX36 > €1229 - €1485
Ohlins TTX48 > €1179 - €1325

Ik denk persoonlijk dat de Ohlins TTX22M(Mountainbike) demper iets goedkoper zal zijn maar verwacht geen grote wereld verschil want het blijft een Ohlins TTX demper.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo sep 25, 2013 4:44 pm

Is het niet voor de prijs dan wel voor de looks dat ik m lekker links laat liggen! Ik geloof nooit dat deze zoveel beter is dan andere top dempers die mischien de helft kosten van die ohlins!
What goes up must come down(hill)

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo sep 25, 2013 4:45 pm

Kut tab!
What goes up must come down(hill)

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo sep 25, 2013 6:35 pm

Flip van Veen schreef:Is het niet voor de prijs dan wel voor de looks dat ik m lekker links laat liggen! Ik geloof nooit dat deze zoveel beter is dan andere top dempers die mischien de helft kosten van die ohlins!
Meesten die een Ohlins aanschaffen kijken niet specifiek naar de looks of de prijs,ze kijken meer naar de demping kwaliteiten & de kwaliteit die een Ohlins product met zich mee brengt ;)

Plaats reactie