welke achterdemper?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ruudbrouw
welke achterdemper?

Bericht door ruudbrouw » di nov 13, 2012 9:51 pm

Waarschijnlijk moet ik min achterdemper gaan vervangen (Manitou Swinger 3 way) omdat ik pas sinds kort bezig ben met downhill e.d. weet ik hier nog niet veel van.

Welke demper kan ik het beste aanschaffen?

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di nov 13, 2012 10:10 pm

Wat wil je air of coil, welke bike heb je, en wat is je budget ongeveer, wat is de inbouwmaat, allemaal dingen die het melden waard zijn om goede reacties en adviezen te krijgen ;)
What goes up must come down(hill)

ruudbrouw

Bericht door ruudbrouw » di nov 13, 2012 10:17 pm

Flip van Veen schreef:Wat wil je air of coil, welke bike heb je, en wat is je budget ongeveer, wat is de inbouwmaat, allemaal dingen die het melden waard zijn om goede reacties en adviezen te krijgen ;)
Ik heb een Giant Reign2 ( de inbouwmaat is 165mm) en zoals gezegd ik heb er verder weinig verstand van. Mijn budget is rond de 200/250 euro.
Ik gebruik de fiets in bikeparken (Filthy Trails enz.) Maar ik maak niet van die mega jumps e.d.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di nov 13, 2012 10:52 pm

Dan zou ik voor een Fox RP23 of een Rock Shox Monarch gaan die zijn inprincipe allebei prima geschikt! En denk ik redelijk te vinden binnen je budget.
What goes up must come down(hill)

Trekrules

Bericht door Trekrules » di nov 13, 2012 10:53 pm

Ik denk dat de Monarch qua prijs & verhouding het beste is,Rock Shox is altijd wat goedkoper dan een Fox RP23 & Fox RP2 maar zeer betrouwbaar & goede dempers.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Plaats reactie