Help mee met het bouwen van een echte Nederlandse Berg!

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Die Berg Komt Er
Help mee met het bouwen van een echte Nederlandse Berg!

Bericht door Die Berg Komt Er » di jun 12, 2012 6:00 pm

Beste Bikers!

Dit is een oproep aan iedere (downhill) mountainbiker die graag een steentje bij wil dragen aan de bouw van de toekomstige berg in Nederland!

Mijn naam is Hans Vernooij en ik ben voor stichting Die Berg Komt Er een afstudeeronderzoek aan het verrichten met betrekking tot deze spectaculaire sport. Deze stichting is momenteel een haalbaarheidsonderzoek aan het uitvoeren voor het realiseren van een berg in ons platte landje! Aangezien de berg kunstmatig gebouwd zal worden, is het mogelijk om de berg zo af te stemmen dat men de ultieme sportbeleving mee kan maken. Hiervoor ben ik in kaart aan het brengen hoe de downhill mountainbike scene eruitziet en welke wensen en behoeften jullie hebben ten aanzien van de sport en de berg.

Hiervoor heb ik wel jullie hulp hard nodig! Met veel plezier wil ik jullie daarom vragen of er (downhill) mountainbikers zijn die ik mag interviewen? Dit kan uiteraard door heel Nederland. Een interview zal gemiddeld 30 tot 60 minuten duren. Jullie kunnen mij mailen op vernooij.hans@gmail.com

Voor meer informatie over de berg kun je kijken op http://www.diebergkomter.nl

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Hans Vernooij

hubertje

Bericht door hubertje » di jun 12, 2012 6:07 pm

grootheidswaanzin van een volk dat bescheidenheid nog moet uitvinden.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » di jun 12, 2012 6:08 pm

hubertje schreef:grootheidswaanzin van een volk dat bescheidenheid nog moet uitvinden.
Belg zeker ;)
What goes up must come down(hill)

Michal9999

Bericht door Michal9999 » di jun 12, 2012 7:20 pm

Flip van Veen schreef:
hubertje schreef:grootheidswaanzin van een volk dat bescheidenheid nog moet uitvinden.
Belg zeker ;)
hahaha :lol:
Trouwens, ik hoop dat het een mooi berg met veel MTB-tracks gaat worden 8)

PickleWars

Bericht door PickleWars » di jun 12, 2012 10:24 pm

Al zou er ooit een berg komen, dan trekken wij DH mountainbikers waarschijnlijk toch aan het korte eind....gezien het geringe aantal mensen die deze sport beoefent. Zal wel overbevolkt raken in no-time : wielrenners, (gewone) mtb-ers, hardlopers, wandelaars, bergbeklimmers.... En als er een weg naar boven gaat ook nog allerlij gemotoriseerde toeristen. En dan nog de buitenlanders die ook wel s willen zien hoe zo´n berg in de polder er nou uitziet :lol:

Adze

Bericht door Adze » wo jun 13, 2012 9:30 am

Als er skipistes aan de buitenkant van de berg komen staan de liften de hele zomer geld te verliezen. Goede reden om toch ff aan de DH mtb-ers te denken. Zo zijn de parken in de alpen (of winterberg) ook begonnen...

jaspero

Bericht door jaspero » wo jun 13, 2012 10:29 am

PickleWars schreef:Al zou er ooit een berg komen, dan trekken wij DH mountainbikers waarschijnlijk toch aan het korte eind....gezien het geringe aantal mensen die deze sport beoefent. Zal wel overbevolkt raken in no-time : wielrenners, (gewone) mtb-ers, hardlopers, wandelaars, bergbeklimmers.... En als er een weg naar boven gaat ook nog allerlij gemotoriseerde toeristen. En dan nog de buitenlanders die ook wel s willen zien hoe zo´n berg in de polder er nou uitziet :lol:
Dit dacht ik ook direct.

Huubonator
Contacteer:

Bericht door Huubonator » wo jun 13, 2012 10:56 am

Plannen zijn behoorlijk serieus. En ze zijn de freeride/dh markt aan het verkennen. Hans was afgelopen zaterdag bij de Mini downhill in Zeddam.
Wie weet als we er vroeg genoeg bij zijn dat ze wel degelijk rekening met ons houden en kunnen we over 10 jaar (?) naast de deur los :arms:

DESL

Bericht door DESL » wo jun 13, 2012 11:48 am

Die berg komt er, 5 december 20?? samen met ons goed heilig man en z'n knechten.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

mool

Bericht door mool » wo jun 13, 2012 11:48 am

Heb ik die startpost (allicht in aangepaste versie) niet al eens eerder ergens gezien? Dat was ook iemand die afstudeeronderzoek deed voor die berg en interviews wilde afnemen.

A.-W.

Bericht door A.-W. » wo jun 13, 2012 1:06 pm

https://www.facebook.com/#!/Diebergkomter

Is wel grappig om te volgen:)

Plaats reactie