Moderator:Beheerders
achterwiel zal wel iets van een flow met revolutions ofzo zijn, verder heeft hij niet echt gevaarlijk lichte onderdelen zo te zien, zal geen zware kerel zijn. Wel rijd ie zonder bash oid..bas vlemminx schreef:hoi.
mooie fiets.
maar bij dat gewicht heb ik ook zo mijn twijfels.
zoon heeeeeellllllll erg spannende onderdelen zitten er niet op.
en volgens mij ook nog een behoorlijk zwaar achter wiel.
maar goed wie houd wie dan voor de gek.![]()
groetjes bas.
En zo is het......ik kan m'n DH ook wel zeer licht krijgen,alleen knapt bij de eerste de beste jump je halve fiets je om de oren..alain schreef:
Maarja, ik heb mijn SC Nomad ook eens als "proof of concept" opgebouwd op 13,5kg.
Maar dan zit je met een fiets die niet meer kan waar hij voor gemaakt is.
een nuke proof 350 veer 3" - geen adaptors nodig.nut-case schreef:300 gram op het totaal gewicht?
In zijn vinger of op de grond, denk ook niet dat het kan eigenlijk...Chmod schreef:een nuke proof 350 veer 3" - geen adaptors nodig.nut-case schreef:300 gram op het totaal gewicht?
Maar nu even serieus, Kijk naar mijn bike:
Frame: Trek Session 88 size Medium
Rear shock: Fox RC4 with Diverse 2,75"x400lbs ti-spring
Fork: RS Boxxer WC
Headset: CaneCreek
Spacers etc: PointOne with carbon cap and alu bolt
Stem: PointOne L.E.
Handlebar: Truvativ Holzfeller WC
Grips: Bontrager XXX Lite
Brakes: Avid Elixir CR Mag with Formula R1 2-piece rotors
Shifting: XTR with Yumeya cable
Cassette: 7-speed DuraAce
Chain: X9 SL
Cranks: XT
Pedals: MG1 with ti axles
Ring: E13 Guidering
Guide: Modded LG1+
Seat: I-Fly
Clamp: Hope
Rear wheel: Hope Pro II, DT Supercomp, alu nipples, NoTubes Flow rim
Front wheel: Mavic Crossmax SX
Tires: Minion UST á 1180g each
Once the bike is finished I'll put up a more detailed spec which will include mods, ti-bolts and so on.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=5850Hotsnail schreef:war staan die single ply versies dan? kan ze niet vinden op de Maxxis site en had er ook wel interesse in...
Alleen de XC versie is volgens mij vouwbaar te krijgen in 2.4" breed?
allemaal waar, maar als ik naar zijn setup kijk vind ik dit niet terug. Ik heb ook een zadelpen/zadel combo van <300gr / pedalen van <400gr en banden van <1200grsayn schreef:Het is een heel erg sterk gewicht voor deze session maar ik denk niet dat het geheel onmogelijk is. Er zijn no.......................................bt ook single ply folding versies. Hiermee kom je met 1 band op een 800 gram. Dat is een verschil van 800-1000 gram voor 2 banden! Iets waar je ook nog op kan besparen zijn zadel en zadelpen. Zo heb ik bijvoorbeeld een zadel + zadelpen setup van 275 gram voor beide... 13.99 is een enorm laag gewicht voor een DH racebike maar ik denk niet dat het onmogelijk is...