Bikepark vervoer/lift gezocht
Moderator:Beheerders
-
Hallo allemaal! Zijn er nog mensen die binnenkort nog een keer naar een van de parken in Duitsland gaan? Ik zou er zelf ook heen willen,maar heb zelf geen auto en dus geen vervoer er naar toe.Vandaar deze oproep,is er mischien iemand die mij en mijn fiets mee kan nemen,kosten worden betaald/gedeeld natuurlijk.regio Zevenaar.....groetjes..
Intense Uzzi Vpx
-
Dat is ook een optie natuurlijk,maar vanuit waar ik woon( vlakbij Duitse grens) is het nog geen 2 uur rijden.Maar Winterberg zit toch dicht momenteel.Wordt denk ik wachten tot volgend jaar zomer,maar mocht er toch iemand de kolder in de kop krijgen om naar bijvoorbeeld Willingen te gaan( wat ik hoor tot er sneeuw ligt wel open) hou ik me aanbevolen!...groetjes...
Intense Uzzi Vpx
-
-
-
-
Hallo daar uit Rotjeknor! Heb het even opgezocht en een retour Rotterdam-Winterberg kost(zonder fiets,maar die moet natuurlijk ook mee
) 118,20 euro
.Wist dat dit prijzig was vandaar dat ik een lift met auto zocht.Want de toegang en de fiets die meegaat moet je daar nog bij optellen,mischien een optie om als het weer open gaat met een paar mensen tegelijk te gaan met een meermanskaart dat zal goedkoper zijn,maar dat is een idee mischien want er zijn er natuurlijk meer die geen auto hebben,maar dan is het beter om een heel weekend te gaan.Er is een camping daar en je kunt ook een chalet huren daar.Maar dat is iets voor het volgend seizoen om te overwegen

Intense Uzzi Vpx
Lijkt me gaaf om daar een keer te gaan biken.. Ben er zelf nog nooit geweest en heb ook nog niet zoveel ervaring met freeride/downhill (Heb dan ook een dirt/street bike en ben net back in de scene sinds een paar weken).luv 2 ride schreef:still alive and asking! Willingen nog sneeuwvrij( en dus open waarschijnlijk)
Dan zou ik vanuit Utrecht komen met de auto. Bijna 3,5 uur rijden.. Utrecht > Zevenaar > Willingen.
Eerst een achterrem fixen en mijn bottom bracket.
-
Als je een keer wilt gaan graag! Maar ik begreep dat je nog wat sleutelwerk hebt,ik heb helaas een hoge telefoonrekening binnen en heb dus voor de tocht momenteel geen geld,maar over 2 weken hou ik me aanbevolen! Ik ben zelf ook nog niet in een bikepark geweest dus we zijn even ervaren wat dat betreft,maar Willingen is mooi om te beginnen.Weet alleen niet of het te doen is met een Street/Dirtbike,maar mischien kun je daar fietsen huren...??? Ik hoop nog van je te horen...groetjes
Intense Uzzi Vpx
-
Heb die filmpjes ook al een keer gezien,maar heb zelf geen Dirtbike dus vandaar die opmerking.Ik heb zelf een downhill/freeride bike en weet dus niet hoever je met een Dirt kan gaan daar,maar als ik die filmpjes zie is Willingen niet erg tricky met wortels en zo
.Denk ik wel een ideale plek om te starten met ervaring opbouwen..en dan een keer naar het grotere Winterberg.....
.Denk ik wel een ideale plek om te starten met ervaring opbouwen..en dan een keer naar het grotere Winterberg.....

Intense Uzzi Vpx
-
Heb je ook gelijk in.Het tricky aspect ligt nu natuurlijk hoger met modder en zachte grond,volgens de weerberichten regent het daar.Maar ik rij nu ook nog wel eens hier in de omgeving( Montferland,beek,berg en dal) dus ben niet geheel onbekend met wat slechtere omstandigheden,maar Duitsland is natuurlijk wel wat anders.In Mook bij Nijmegen rij ik ook wel en dat is zo ongeveer de top van hoever je in Nederland kan gaan met Freeride qua hoogteverschil.Gaat nu ook nog wel,alleen je verzameld een meter modder op je rug.. 

Intense Uzzi Vpx
Winterberg is goed te doen hoor... Je kun je daar echt leuk vermaken als je nog niet zo goed kunt biken... Gewoon je gezonde verstand gebruiken, rekening houden met andere bikers en goed beschermt zijn mocht het toch mis gaan!luv 2 ride schreef:...en dan een keer naar het grotere Winterberg.....
De 2de keer dat ik op mijn bike zat ben ik naar Winterberg gegaan... Het was echter niet zo'n slim idee om meteen de downhill te proberen... Dat viel wel even tegen!

Filthy trails is leuk om te beginnen als je nog niet zoveel ervaring hebt met fietsen! Hou er wel rekening mee dat je hier niet alleen mag fietsen vanwege je eigen veiligheid...
-
Ik heb op youtube en op de site van Winterberg ook al eens een helmcam opname gezien van de Downhill track daar en die is inderdaad niet mis!! Ik was dus ook niet van plan om me daar al vanaf te gaan storten als ik daar zou zijn,eerst rustig gaan beginnen met de andere parcouren.Filhty-trails gaat sluiten wat ik zo hoor,daar zou een center-parcs komen toch? Ze gaan wel op een andere plek verder.Maar ik ga goed beschermd op pad,heb een complete uitrusting met alle bescherming( helm,scheen,knie en elleboogbeschermers en bodyprotector)dus ben denk ik wel volledig klaar,alleen nu nog de nodige ervaring opdoen.Maar daar neem ik rustig de tijd voor en ga niets overhaasten,bij Winterberg kun je ook meedoen aan een cursus waar je les krijgt dus....
Intense Uzzi Vpx
Filthy blijft nog wel even open hoor... Ik zou daar zeker een keer heen gaan als ik jou was... ik zeker de moeite waard! Helaas is het voor mij net even te ver omrijden om je op te pikken. Tis 90km omrijden voor mij...
Een cursus is niet nodig hoor... Gewoon een keer meegaan met mensen die bekend zijn in Winterberg! Mocht ik in het nieuwe Winterberg seizoen een plekje in de auto vrijhebben dan pik ik je wel op! Ik kom langs Arnhem dus dat is geen probleem...
Wat voor bike heb je eigenlijk?
Een cursus is niet nodig hoor... Gewoon een keer meegaan met mensen die bekend zijn in Winterberg! Mocht ik in het nieuwe Winterberg seizoen een plekje in de auto vrijhebben dan pik ik je wel op! Ik kom langs Arnhem dus dat is geen probleem...
Wat voor bike heb je eigenlijk?