Instelbare balhoofdshoek...... Maar welke?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
sherlock
Contacteer:
Instelbare balhoofdshoek...... Maar welke?

Bericht door sherlock » vr okt 17, 2008 7:08 am

Vroeger (jaar of 12 geleden :oops: ) reed ik dh op een no-nonsense ATX-990 met als enige instellingen de preload en rebound van de shock. Nu heb ik het virus weer te pakken en heb dus weer een dh/freeride bike. Het is een Spesh Big Hit, deze dus:

Afbeelding

Maarrrrrrrrrrrrr

Hier heb ik dus 4 verschillende shockstanden voor verschillende balhoofdshoeken en veerweg achter (8" en 6.7"). En ik vroeg mij dus af wat de meesten doen qua hoeken. Misschien komt het doordat ik ook dirt rij en dus op een dirtbike maar als ik de vlakke hoeken gebruik heb ik het idee dat ik achterover sla. Hij is daarentegen wel ernstig hard door een bocht te proppen. Ik ben geen full-on downhiller, meer freerider dus wat is wijsheid:"

Steile hoek of is het gewoon een kwestie van wennen aan de vlakke hoek (met lager bracket)?

fredo

Bericht door fredo » vr okt 17, 2008 1:01 pm

vergeet niet da er meer gewicht komt op je voorkant als je op een helling rijdt (downhill, of course). De fiets zal dus automatisch iets sneller sturen...

Ik weet ook nog dat er bij freeride rechtere (groter dus) stuurhoeken gebruikt worden tov downhill. Is redelijk logisch: een grote hoek zorgt voor sneller sturen op lage snelheden, een kleinere hoek maakt de fiets slomer op lage snelheid maar zorgt voor meer stabiliteit (het sturen wordt wel beter op grotere snelheid).

en voor de rest ken ik er geen kloten van...

ik zou gewoon een paar standen uittesten en kijken wat je verkiest

Plaats reactie