Sam Hill, 2009 voor specialized!?
Moderator:Beheerders
Life begins at the end of your comfortzone.
Pagina 2:
A friend of mine works as an engineer for Specialized, and he told me Sam Hill was in Morgan Hill to visit Specialized a few weeks ago regarding potential sponsorship for 2009. As far as my friend knows, however, nothing has been finalized yet.
As far as the bike is concerned, Sam would ride a fully-custom Demo 8 for the 2009 season, and then for 2010 Specialized would provide him with a completely new DH platform based on his input. This is all hypothetical though.
A friend of mine works as an engineer for Specialized, and he told me Sam Hill was in Morgan Hill to visit Specialized a few weeks ago regarding potential sponsorship for 2009. As far as my friend knows, however, nothing has been finalized yet.
As far as the bike is concerned, Sam would ride a fully-custom Demo 8 for the 2009 season, and then for 2010 Specialized would provide him with a completely new DH platform based on his input. This is all hypothetical though.
Life begins at the end of your comfortzone.
http://www.specializedfactoryracing.com/
er wordt nog helemaal niks bevestigt door specialized dat Sam Hill naar specialized gaat anders stond het er dik vermeld in hun nieuws gedeelte
.Gewoon afwachten tot dat het 100% bevestigt is door specialized,als ik het niets mis heb heeft Sam Hill nog een contract t/m 2009 bij Iron Horse
er wordt nog helemaal niks bevestigt door specialized dat Sam Hill naar specialized gaat anders stond het er dik vermeld in hun nieuws gedeelte

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
BREAKING NEWS!!!
http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... 2009-18004
Racing is weer back in business, het lijkt erop dat iedereen behalve de duitsers de freeride scene weer een beetje gehad heeft. Zou mooi zijn als we weer een beetje op level 1998-99 uit kunnen komen!
http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... 2009-18004
Racing is weer back in business, het lijkt erop dat iedereen behalve de duitsers de freeride scene weer een beetje gehad heeft. Zou mooi zijn als we weer een beetje op level 1998-99 uit kunnen komen!
-
-
Sinds de freeride scene is ontplooit is de sport er ver op vooruit gegaan...
De bikes zijn erdoor verbetert doordat de sport een uitbarsting heeft gehad en de fabrikanten meer bikes verkopen, waardoor ze ook meer geld kunnen spenderen in de ontwikkeling van deze fietsen...
Als ze alleen van de DH bakken moesten overleven dan was er niet al teveel keus...
En JA, dan waren we nu misschien nog altyd op dezelfde level als eind jaren negentig aan het prullen...
Just RIDE en voor de rest niet te veel lullen op forums want we zijn alweer af aant wijken van dit topic...
De bikes zijn erdoor verbetert doordat de sport een uitbarsting heeft gehad en de fabrikanten meer bikes verkopen, waardoor ze ook meer geld kunnen spenderen in de ontwikkeling van deze fietsen...
Als ze alleen van de DH bakken moesten overleven dan was er niet al teveel keus...
En JA, dan waren we nu misschien nog altyd op dezelfde level als eind jaren negentig aan het prullen...
Just RIDE en voor de rest niet te veel lullen op forums want we zijn alweer af aant wijken van dit topic...
hee, wel een beetje krom he, dit wannabee-intelligente berichtje posten hier maar tegelijkertijd ook aan mij dit vage PBtje sturen:
Van: bighitter
Aan: Loeky
Geplaatst: Do Aug 14, 2008 12:28 pm
Onderwerp: appels kunt ge ook in de GB kopen
Als ik het goed begrijp:
Wil ik helemaal niet racen tegen de klok..
Ik wil gewoon fun hebben met men vrienden en men bike...
en by the way die freeride kerels kicken die DH gasten hun ass zo hard....
ga appels plukken..
Van: bighitter
Aan: Loeky
Geplaatst: Do Aug 14, 2008 12:28 pm
Onderwerp: appels kunt ge ook in de GB kopen
Als ik het goed begrijp:
ga appels plukken..
...betwijfel het ook,want dan zouden ze ook moeten praten met de rest vd familie...legion schreef:Volgens dat artikel zou Trek niet alleen met Hill praten, maar ook met Rachel Atherton, maar die zie ik nog niet zo 1-2-3 in haar uppie overstappen eigenlijk...
en "animal"...zal dure bedoening worden!!
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
wow...bighitter schreef: Onderwerp: appels kunt ge ook in de GB kopen
Als ik het goed begrijp:
ga appels plukken..

DH racing blijft voor mij het Rallyrijden van biken in het algemeen. Professionele DH rijders hebben iets dat hun gewoon uitzonderlijk maakt.
Tegen topsnelheid een berg af knallen, races die gewonnen worden met fracties van een seconde. Eén klein foutje is het verschil tussen eerste plaats en tiende plaats.
Het mag van mij wel de media-aandacht krijgen die het verdient.
Ik heb zelf de tijd van 98/99 niet meegemaakt.bighitter schreef:Sinds de freeride scene is ontplooit is de sport er ver op vooruit gegaan...
Maar heel die freeride slopestyle onzin heeft zijn hoogtepunt denk ik wel bereikt.
DH race komt weer op een hoger niveau. door bijv Live uitzending door freecaster.
Specialized en Trek hebben zich een aantal jaar op het freeriden gericht maar nu komen van beiden de geruchten op gang dat ze terugkomen naar DH. Voor mij geeft dat aan dat ze het belang van DH wel degelijk erkennen.
98 en 99 waren de absolute top jaren voor de downhill sport. Daarna is het alleen maar letterlijk downhill gegaan. Als teams de trucks gaan verkopen en team staff en rijders niet meer een normaal salaris hebben dan is het zo gedaan.
Tot 99 hadden we live tv op zondag middag Eurosport, waren er 3x zoveel goede magazines dan nu, en belangrijkste in tegenstelling wat sommige denken hier waren de fietsen toen van een hoger nivo dan nu. Manitou, Rockshox en niet te vergeten Bos hadden echt fabrieks materiaal voor de rijders en niet wat gepimpt standaard spul zoals nu. Sunn zat met het team op een nivo dat zelfs niet door Honda is gehaald, alleen werdt er meer geld uitgegeven dan verdiend.
Racing was niet meer interessant voor de industrie omdat ze het zelf allemaal moesten betalen en geen sponsoren van buitenaf hadden. Een freerider is dan een goedkoop alternatief, de meesten meer balls dan skills geeft ze een fiets en je hebt publiciteit. Feit is dat zeker in het begin de meeste freeriders, racers waren die niet meekonden komen. Ik moet de eerste freerider nog zien die zijn fiets onder controle houdt op Sam Hill of Peaty speed.
Als nu de grote merken Specialized en Trek weer plannen hebben om met een race team te komen geeft dat aan dat racing weer interessant is en dat ze daar in willen investeren. Als je Sam Hill's run ziet van het afgelopen WK dan snap je waarom het weer interessant is. Hoeveel backflips of 360's moet je zien voordat je er genoeg hebt gezien, de meeste niet veel...
Tot 99 hadden we live tv op zondag middag Eurosport, waren er 3x zoveel goede magazines dan nu, en belangrijkste in tegenstelling wat sommige denken hier waren de fietsen toen van een hoger nivo dan nu. Manitou, Rockshox en niet te vergeten Bos hadden echt fabrieks materiaal voor de rijders en niet wat gepimpt standaard spul zoals nu. Sunn zat met het team op een nivo dat zelfs niet door Honda is gehaald, alleen werdt er meer geld uitgegeven dan verdiend.
Racing was niet meer interessant voor de industrie omdat ze het zelf allemaal moesten betalen en geen sponsoren van buitenaf hadden. Een freerider is dan een goedkoop alternatief, de meesten meer balls dan skills geeft ze een fiets en je hebt publiciteit. Feit is dat zeker in het begin de meeste freeriders, racers waren die niet meekonden komen. Ik moet de eerste freerider nog zien die zijn fiets onder controle houdt op Sam Hill of Peaty speed.
Als nu de grote merken Specialized en Trek weer plannen hebben om met een race team te komen geeft dat aan dat racing weer interessant is en dat ze daar in willen investeren. Als je Sam Hill's run ziet van het afgelopen WK dan snap je waarom het weer interessant is. Hoeveel backflips of 360's moet je zien voordat je er genoeg hebt gezien, de meeste niet veel...
-
- Contacteer:
- mr.Monster
-
Pure rock and roll baby!!! C'est tres juist!!Mech schreef:98 en 99 waren de absolute top jaren voor de downhill sport. Daarna is het alleen maar letterlijk downhill gegaan. Als teams de trucks gaan verkopen en team staff en rijders niet meer een normaal salaris hebben dan is het zo gedaan.