toblerone track @ aachen?
Moderator:Beheerders
- tringle_sack
ik heb al heel wat graafwerk op het wereldwijde web verricht en het enigste dat ik heb gevonden was een duitstalige sketchy wegbeschrijving waar ik niet aan uit kon.
kan er iemand hier misschien ff posten hoe je er gemakkelijk geraakt? pb mag ook altijd natuurlijk.
hetzelfde voor malmedy eigenlijk. de 4X heb ik daar natuurlijk direct gevonden (kan ook nie echt anders), maar er moet daar toch ergens een min of meer fatsoenlijke downhilltrack zijn? ik heb hier toch al een paar foto's zien staan dacht ik? iemand?
bedankt in ieder geval!
tringle sack
kan er iemand hier misschien ff posten hoe je er gemakkelijk geraakt? pb mag ook altijd natuurlijk.
hetzelfde voor malmedy eigenlijk. de 4X heb ik daar natuurlijk direct gevonden (kan ook nie echt anders), maar er moet daar toch ergens een min of meer fatsoenlijke downhilltrack zijn? ik heb hier toch al een paar foto's zien staan dacht ik? iemand?
bedankt in ieder geval!
tringle sack
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 200 tekens.
malmedy: als je de E42 af rijdt vanuit luik ga je aan het eind van de afrit naar rechts. op de T splitsing (na 50m) ga weer rechts. deze weg blijf je ongeveer anderhalve kilometer volgen tot je eigenlijk de eerste fatsoenlijke afslag hebt aan je rechterhand (er staat ook een bordje met ferme libert) deze weg rij je door tot je onder de E42 door rijdt direct hierna ga je weer rechts. deze weg blijven volgen tot hij over gaat in een bos weg/pad na 100m onverhard buigt het pad naar links en kun je rechtsaf een single track op onder wat hoogspannings masten... vanaf hier veel plezier 
je krijgt na 200m in een bocht naar rechts de mogelijkheid om rechtdoor een soort jump/schans/drop
te nemen die uitkomt op een single track.. hierna volgt een kleine dubbel, na de dubbel kom je in het bos en volgen er kombochten, dropjes en een mini road gap. dit pad blijf je volgen tot je een tweede dubbel gehad hebt, na de tweede dubbel rem je en loop je terug tot 10m voor de 2e dubbel hier gaat een paadje verder omlaag tot dat je uitkomt bij een skate parkje bij de malmedy expo..
veel plezier

je krijgt na 200m in een bocht naar rechts de mogelijkheid om rechtdoor een soort jump/schans/drop

hoezo?
- tringle_sack
-
Voor de Tobleronetrack, kijk eerst ff op googlemaps dan is m'n beschrijving misschien wat duidelijker...
onder Aachen loopt de Lütticherstraße, als je deze volgt ligt er op een gegeven moment links de Osterweg (hier kun je eventueel ook de auto kwijt, kan tevens ook aan de overkant op een parkeerplaatsje tussen de Karlshöher Hochweg en Lutticherstraße). Meteen aan het begin van die Osterweg begint links in de bocht een weggetje, deze heet blijkbaar de Schießweg (zie googlemaps). Als je deze blijft volgen (400m schat ik) kom je uiteindelijk bij de roadgap van de Toblerone zelf. Hier kun je nog omhoog lopen tot aan het begin van de track. (Een stukje voor deze roadgap kom je nog langs een andere iets grotere roadgap, dit is een 2de wat nieuwere lijn.)
onder Aachen loopt de Lütticherstraße, als je deze volgt ligt er op een gegeven moment links de Osterweg (hier kun je eventueel ook de auto kwijt, kan tevens ook aan de overkant op een parkeerplaatsje tussen de Karlshöher Hochweg en Lutticherstraße). Meteen aan het begin van die Osterweg begint links in de bocht een weggetje, deze heet blijkbaar de Schießweg (zie googlemaps). Als je deze blijft volgen (400m schat ik) kom je uiteindelijk bij de roadgap van de Toblerone zelf. Hier kun je nog omhoog lopen tot aan het begin van de track. (Een stukje voor deze roadgap kom je nog langs een andere iets grotere roadgap, dit is een 2de wat nieuwere lijn.)
klopt! dan ga je nadat het asfalt is over gegaan in onverhard bij het oorlogsmonument rechtsaf (klein beetje klimmen) en na ongeveer 400m na een landhuis ga je linksaf het bos in...Azonic-xc-er schreef:In die buurt vindt je ook dit:
Soort van uitgesleten ding waar je door kan rijden. Trouwens in die buurt liggen er
een hoop van die vette singletracks bij elkaar
hoezo?
- tringle_sack
vandaag super dag gehad, na een paar uur alleen rijden ben ik Thierry en Xavier tegengekomen. blijkbaar de trailbuilders daar, stonden deze maand in de franstalige O2bikers met een reportage ivm het belgisch kampioenschap in malmedy. gaat een lekker BK worden want de track is echt superchill. daarna hebben ze me daar ook die trail van op de foto laten zien en die noemt blijkbaar "tobogan". komt recht uit een playstation spel, vette boel!
ook hard bedankt voor die toblerone-reisweg RTG, das voor later deze week!
UNITY!
ook hard bedankt voor die toblerone-reisweg RTG, das voor later deze week!
UNITY!
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 200 tekens.
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
-
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
-
-
Je hoeft toch ook niet meteen alles lekker en goed te vinden? Oefen op de bochten en jumps totdat ze je wel lekker liggen. Als alles meteen easy te rijden is, is er ook geen zak aan.HOPPAH schreef:eerste bocht in malmedy is in ieder geval K*tverder vind ik de tafels niet relaxed en vraag ik me af of het wel iets gaat worden
leuk en fijn initiatief maar niet echt lekker uitgedacht naar mijn idee.
Life begins at the end of your comfortzone.
Oke, Malmedy staat binnenkort nog eens op het programma, maar is voorlopig nog niet de moeite waard?
Mist alleen de toplaag nog, of is het alleen aangelegd met een shovel en helemaal nog niet afgewerkt. Iemand nog iets betere foto's c.q. een beschrijving van de hindernissen die erin zitten? Moet ik me er net zoiets bij voorstellen als bij Houffalize...
Mist alleen de toplaag nog, of is het alleen aangelegd met een shovel en helemaal nog niet afgewerkt. Iemand nog iets betere foto's c.q. een beschrijving van de hindernissen die erin zitten? Moet ik me er net zoiets bij voorstellen als bij Houffalize...
- tringle_sack
ik zou nog ff wachten om helemaal naar malmedy te karren voor die 4X. is echt nog niet lekker om nu te rijden. moest je toch willen, tis vlak aan "ferme libert", gewoon de plaatjes volgen naar de lift, je kan niet missen.
als je dan toch daar bent, beter ook ff de track voor het BK downhill checken, pakken plezanter!
gaan!
als je dan toch daar bent, beter ook ff de track voor het BK downhill checken, pakken plezanter!
gaan!
trueTuup J schreef:Je hoeft toch ook niet meteen alles lekker en goed te vinden? Oefen op de bochten en jumps totdat ze je wel lekker liggen. Als alles meteen easy te rijden is, is er ook geen zak aan.HOPPAH schreef:eerste bocht in malmedy is in ieder geval K*tverder vind ik de tafels niet relaxed en vraag ik me af of het wel iets gaat worden
leuk en fijn initiatief maar niet echt lekker uitgedacht naar mijn idee.

mzl wout
hoezo?
En welke word dat dan precies? Word daar een nieuw parcour voor aangelegd of gebruiken ze daarvoor dat parcourtje met die paar kom bochten en sprongentjes?tringle_sack schreef:als je dan toch daar bent, beter ook ff de track voor het BK downhill checken, pakken plezanter!
Deze bedoel ik met paar jumpjes en kombochten:

@Hoppah: Heb idd die 2 bochten gereden, en kwam goed uit voor die 2de bocht na de 1ste bocht. Rest van parcour was toen nog niet af.
Life begins at the end of your comfortzone.
- tringle_sack
de track van op je foto is de track voor het BK, al gaan ze wel die jump waar jij nu op zit er uit laten en moet je er net voor rechts naar beneden. (spijtig genoeg!) dan pak je ff paar bochten door dat kleine bosje en dan kom je terug uit op die single track.
ze waren nu bezig met landingen aan te passen en dat mag wel, het staat nu allemaal wat kort bij elkaar nu. maar da komt goed daar denk ik.
ze waren nu bezig met landingen aan te passen en dat mag wel, het staat nu allemaal wat kort bij elkaar nu. maar da komt goed daar denk ik.