Session 8

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

illuminatastigmata
Contacteer:
Session 8

Bericht door illuminatastigmata » ma jan 28, 2008 3:30 pm

ff gejat op mtb.nl,de nieuwe Session 8.....Veeeeeeeel vetter als de 10 i.m.o.......

quote wicked dj:Ik heb er verder geen info over terug kunnen vinden, maar vond het plaatje al vrij veel info geven ...

Trek heeft het veel te lompe ontwerp van de Session 10 in de ban gedaan (alhoewel deze nog wel te krijgen is) en heeft zich volledig geconformeerd aan de laatste trends op MTB en DH gebied;
Gebogen (hydroformed) buizen en een lichtere constructie.

Tevens is de bike voorzien van de ABP (Active Braking Pivot) uit de Fuel EX lijn en ook voorzien van de Full Floater.

Afbeelding
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

ccr

Bericht door ccr » ma jan 28, 2008 4:26 pm

vond het vorige toch een pak mooier, weer zoiets a la speci >.<

jaspero

Bericht door jaspero » ma jan 28, 2008 4:57 pm

ccr schreef:vond het vorige toch een pak mooier, weer zoiets a la speci >.<
speci maakt wat, rest volgt. zegt mij genoeg over speci!

mooie bike, die 10 oogde imo veel te log

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » ma jan 28, 2008 5:02 pm

ik ben heel benieuwd naar deze fiets. Qua veertechniek is het dacht ik vernieuwend. Vraag me alleen nog steeds af of ze de licentie hebben gekocht van dave weagle of dat ze het eerder zelf hadden bedacht.

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jan 28, 2008 6:00 pm

Ziet er niet slecht uit en dan te bedenken dat dit het instap model is van de session lijn ;) .De session 8 lijkt mij meer geschikt voor het DH racen dan de 10.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » ma jan 28, 2008 6:33 pm

Ziet er niet slecht uit en dan te bedenken dat dit het instap model is van de session lijn Wink .De session 8 lijkt mij meer geschikt voor het DH racen dan de 10.
nico vink zal op deze session 8 gaan rijden ipv op de 10. dusja blijkbaar is deze toch beter. er bestaat nog maar 1 van hoorde ik een week geleden. ze zijn er dus nogwat mee bezig maar de productie zou snel van start gaan.

heeft deze nu een DW-link (zoals ironhorse sunday) of niet? hij zei van wel, ik zie het gewoon niet echt goed met die tandbladen ervoor. iemand andere fotos gevonden toevallig?

Sepp

Bericht door Sepp » ma jan 28, 2008 7:25 pm

het gaat hier totaal niet om beter of slechter - de Session 10 blijft gewoon het ultieme hardcore freeride/ drop bike - daar was ie van begin af aan voor gemaakt.

De 8 is zeker een meer competitive DH race bike, en vooral kun ja daarmee makkelijk een ready to race bike onder de 18 kg bouwen (we hebben het hier over ongeveer 2 kg gewichtsbespaaring tegenover de 10).

Als je de fiets een beetje goed bekijkt, zal je ook zien, dat de nieuwe technologieen zoals full floater en active braking pivot door de hele fullsuspension groep gebruikt worden (FuelEX, Remedy, en nu de Session8 )

Het frame is echt wel licht (had hem al in handen), maar dat wat je hier op de foto ziet, is een ouder, gefreesd prototype - het finale kader ziet er nog een stukje strakker uit.

Sepp

Bericht door Sepp » ma jan 28, 2008 7:31 pm

Djamgils schreef:Vraag me alleen nog steeds af of ze de licentie hebben gekocht van dave weagle of dat ze het eerder zelf hadden bedacht.
Dave Weagle heeft met Trek absoluut niks te maken - hij is er een keertje langs geweest, om licenties van zijn link te verkopen, maar Trek heeft bedankt, en zijn eigen ABP laten zien - dat was vorig jaar kort voordat de FuelEX werd geintroduceerd...toen wist zelfs ik al (en ik werk niet aan fullsuspensions) een goed jaar, dat aan deze ontwikkeling werd gewerkt. Dus vergeet de letters DW beter maar in verbinding met Trek's ABP.

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » ma jan 28, 2008 7:42 pm

@Sepp: enig ID hoeveel het frame of de gehele fiets gaat kosten? wanneer mogen we hem verwachten?

grts

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma jan 28, 2008 8:06 pm

misschien is dit handig over de prijzen hellaas geen euro's maar wel in dollars

Session 8 $2,499.99
Session 88 $3,499.99
Session 88 Frame $1,499.99
Session 10 Frame $2,499.99
Session 10 $4,499.99
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » ma jan 28, 2008 9:14 pm

crazy canuck schreef:heeft deze nu een DW-link (zoals ironhorse sunday) of niet? hij zei van wel, ik zie het gewoon niet echt goed met die tandbladen ervoor. iemand andere fotos gevonden toevallig?
DW link is het niet. Het is wel vergelijkbaar met de split pivot zoals ook gebruikt wordt door dave weagle.
http://www.split-pivot.com/

DW is dan dus niet te linken aan trek maar voor de mensen die het nog niet wisten. DW stopt met iron horse en er komt vanaf 2009 dus geen Iron horse meer met DW link. 2008 is ook voor sam hill het laatste contractjaar. Wordt dus spannend voor DW, Sam hill en iron horse

Santa Cruz

Re: Session 8

Bericht door Santa Cruz » ma jan 28, 2008 10:47 pm

Ik vind 'm echt mooi hoor maar hij heeft wel veel weg van de Speci Enduro.
illuminatastigmata schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Chmod

Bericht door Chmod » ma jan 28, 2008 11:19 pm

trek gaat de goede weg op. Thumbs up!

N I E L S

Bericht door N I E L S » di jan 29, 2008 2:00 am

Weet iemand wat het voordeel is van gebogen onder en bovenbuizen?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

hubertje

Bericht door hubertje » di jan 29, 2008 7:49 am

Bovenbuis allicht plaats voor je knieën.
Onderbuis plaats voor je voorwiel en demper.

-AAB-

Bericht door -AAB- » di jan 29, 2008 8:28 pm

Chmod schreef:trek gaat de goede weg op. Thumbs up!
ja voor een paar jaar en dan is het weer over.
Valt me op dat al deze "grote "merken zo vaak van concept veranderen en elke keer roepen dat DIT het beste is.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di jan 29, 2008 8:35 pm

het punt is met technische vooruitgang dat er vooruitgang in zit. Dit is op het moment het beste naar hun inzicht maar straks zullen ze weer iets beters verzinnen.
maar er zijn ook genoeg merken die al jarenlang hetzelfde doen, specialized bijvoorbeeld. Ook intense doet al 7 jaar ofzo aan vpp dacht ik.
De DW link gaat ook al zeker 6 jaar.

-AAB-

Bericht door -AAB- » di jan 29, 2008 8:38 pm

Het punt van marketing is dat je roept dat je iets nieuws hebt wat het helemaal is en dat mensen dat nog geloven ook. Een goed systeem als FSR en VPP's verkopen zich zelf.

Christiaan

Bericht door Christiaan » di jan 29, 2008 9:57 pm

Heeft ook wle wat weg van ene Kona Stab Supreme, of is that just me?

Sepp

Bericht door Sepp » di jan 29, 2008 10:14 pm

ik vind dat ie wel op een specialized lijkt, en ook een kona, en een cannondale, ook een beetje op een iron horse, maar vooral ook op een...ook twee wielen, en demper en een geveerde voorvork...tsjonge, jonge... :lol: :lol:

Sepp

Bericht door Sepp » di jan 29, 2008 10:17 pm

-AAB- schreef: Een goed systeem als FSR en VPP's verkopen zich zelf.
tuurlijk, daarom investeerd Specialized ook geen rooie cent in reklame...
Niks verkoopt tegenwoordig zonder marketing, behalve de broodjes van de bakker naast.

.
Laatst gewijzigd door Sepp op di jan 29, 2008 10:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

zndr

Bericht door zndr » di jan 29, 2008 10:23 pm

wil net zeggen, die hele site van Specialized is 1 bult reclame :)

-AAB-

Bericht door -AAB- » di jan 29, 2008 11:12 pm

Ja maar dat FSR principe gaat al minstens 15 jaar mee en t werkt nog steeds, trek wisselt elk jaar zowat van concept, ik geef ze 2 jaar dan hebben ze geen enkele DH bak meer in t programma en dan komen ze over 5 jaar weer met iets "revolutionairs"

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » wo jan 30, 2008 1:10 am

als je de foto vergroot en de tekst leest zie als laatste zin links "i really liked the geometry of the sunday....". voor mij wordt het alsmaar beter. ik wou altijd al een suday maar toch net iets anders ook. dit is perfect.

nog 1 vraag : iemand een ID of het een steekas is achteraan? of gwn qr?

Sepp

Bericht door Sepp » wo jan 30, 2008 8:38 am

-AAB- schreef:Ja maar dat FSR principe gaat al minstens 15 jaar mee en t werkt nog steeds, trek wisselt elk jaar zowat van concept, ik geef ze 2 jaar dan hebben ze geen enkele DH bak meer in t programma en dan komen ze over 5 jaar weer met iets "revolutionairs"
wat een onzin - een single pivot bike werkt ook al sinds twintig jaar, kan het daarom niet beter???
Bovendien heeft Trek de laatste weet ik hoeveel jaren aan een en het zelfde veeringssystem vastgehouden (behalve de Session 10, maar daar zag het plichtenboekje er ook anders uit, en zoals gezegd blijft die fiets gewoon in het programma).

Niks mis mee, als je'm niet mooi vindt, of een probleem hebt met Trek, maar hou het een beetje realistisch.

Het feit, dat er verbeterd wordt, zien de meeste mensen als voordeel - sommige blijven natuurlijk zeggen: 'vroeger was alles beter', maar laat die mensen maar gewoon op hun Proflex rijden :evil:

Plaats reactie