hallo wat is beter
in vering en remmen
luchtdruk of hydrolyse
Moderator:Beheerders
-
Wtf? hydrolyse? Gelijk elektrolyse?
Iedere demper (van iet of wat kwaliteit) heeft een hydraulisch circuit (voor de demping) en een veer. Die veer kan een luchtveer of een echte spiraalveer zijn.
Vroeger zou ik gezegd hebben een gewone veerdemper, maar de nieuwe luchtmodellen (roco air, DHX air, swinger air) zijn ook best voor freeridegebruik inzetbaar.
Remmen op luchtdruk moeten allicht nog uitgevonden worden, maar hydraulische remmen zijn een must.
Verder zou ik zeggen: probeer de zoekfunctie eens, maar spel het dan wel juist
Iedere demper (van iet of wat kwaliteit) heeft een hydraulisch circuit (voor de demping) en een veer. Die veer kan een luchtveer of een echte spiraalveer zijn.
Vroeger zou ik gezegd hebben een gewone veerdemper, maar de nieuwe luchtmodellen (roco air, DHX air, swinger air) zijn ook best voor freeridegebruik inzetbaar.
Remmen op luchtdruk moeten allicht nog uitgevonden worden, maar hydraulische remmen zijn een must.
Verder zou ik zeggen: probeer de zoekfunctie eens, maar spel het dan wel juist

als je remmen op lucht druk zou willen, moet je er een compressor op gaan zeten want als je lucht warm wordt gaat die compacter worden, veel compacter als olie.
of wel zo als shimano had gedaan bij zijn shifter een busje (net als bij een paintbal geweer) er bij gezet.
bij bussen en trucks gaan de remmen wel op lucht, want als er een lekje in de leiding zit gaat de compressor gewoon meer lucht bij pompen.
de groeten
of wel zo als shimano had gedaan bij zijn shifter een busje (net als bij een paintbal geweer) er bij gezet.
bij bussen en trucks gaan de remmen wel op lucht, want als er een lekje in de leiding zit gaat de compressor gewoon meer lucht bij pompen.
de groeten
of je bedoelt het anders of ik begrijp het verkeerd.F.B. schreef:als je remmen op lucht druk zou willen, moet je er een compressor op gaan zeten want als je lucht warm wordt gaat die compacter worden, veel compacter als olie.
maar als lucht warm wordt zet het uit. en onder druk compresseert het. Olie is incompresibel en wordt daarom in remmen gebruikt. olie zet ook weinig uit onder invloed van warmte
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydrolyse
Re: luchtdruk of hydrolyse
Een fatsoendelijke zoekactie plegen voordat je in het wilde weg post.giant atx dh 2 schreef:hallo wat is beter
Daarna is het ook beter als je wat aandacht besteed aan je startpost.
Lock.