hallo iedereen..
ik zit met een vraag waarvoor ik ik hier advies kom vragen...
ik sta weer op het punt een fiets aan te schaffen.. maar nu wil ik advies hebben over modellen en type's
ik heb vele jaren een mix van xc/enduro en hele lichte freeride gereden gewoon just for fun..
ben meer in de natuur om schik te maken als om echt te sporten..
heb vele fietsen gehad in diverse uitvoeringen univega's voor xc.. specialized groud control elite voor all round en een bighit voor droppen en afdalen
univega's zijn weg.. ground control elite is ook verpatst.. en de bighit is wegens te weinig gebruik ook verkocht..
maar nu hebben we nix en willen we toch weer wat ondernemen.
weer in dezelfde richting.. beetje xc.. heel veel kloten en spelen (dropjes manuals endo) .. veel afdalen
maar nu de hamvraag wat moet je nemen als allround fiets die beetje voor alles te gebruiken is..
Budget: ca. rooitje € 1000,-
maar wil ook weten wat mogelijk is met een hard tail..
p series? cube flying circus?
xc fiets is te beperkt voor wat ik wil..
freerider is eigenlijk weer overkill voor die momenten dat je eens een stukje wil toeren (23 kg trapt niet echt lekker)
een enduro zou wat zijn maar over het algemeen gaan die buiten budget vallen..
maar wat moet je dan?
heb altijd full suspention gereden, en vind het ook heerlijk maar zit nu zelf aan een hardtail te denken.
had eens zitten loeren naar de specialized p series en het lijkt me wel wat hebben. maar ik weet niet of hiermee ook nox beetje xc mee te rijden is..
vandaar mijn vraag.. wat zou wat moois wezen wat aansluit op mijn wensen? en wie kan daar wat zinnigs over zeggen?
ik hoor graag van jullie
welke fiets???
Moderator:Beheerders
Laatst gewijzigd door snipt op vr dec 14, 2007 11:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Apocalypse
- Pieter en zijn V10
Lijkt mij te zwaar en niet comfortabel genoeg voor xc.Een Specialized enduro lijkt mij dan beter. Maar wat is je budget?Apocalypse schreef:Ik denk dat er hier op het forum mensen zullen zijn die zeggen dat je eens een sx trail zou moeten proberen.......
Zie nu staan dat die waarschijnlijk te duur zijn. Maar een ouder type enduro kan natuurlijk wel.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"
-
- Contacteer:
Wat Pieter zegt...ouder type(tot 2006) Enduro lijkt mij DE alleskunner van het moment.....Pas nog een (NIEUW,dus MET volledig garantie)aangeschaft voor een kennis van me tegen een leuke prijs.Gewicht ligt tussen de 13.5-14 .5 kilo natuurlijk afhankelijk van de afmontage.
Even je budget vermelden zal wel helpen, denk dat je anders inderdaad dood gegooid gaat worden met SX trail-fans en peperdure enduro modellen van diverse pluimage hierzo....
Nu is in elk geval wel HET moment om nog ergens een ouder modelletje te scoren voor leuk geld.
Succes i.e.g.
Grtzzzzzzz.
Even je budget vermelden zal wel helpen, denk dat je anders inderdaad dood gegooid gaat worden met SX trail-fans en peperdure enduro modellen van diverse pluimage hierzo....
Nu is in elk geval wel HET moment om nog ergens een ouder modelletje te scoren voor leuk geld.
Succes i.e.g.
Grtzzzzzzz.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!