weet iemand een v-brake downhill/freeride frame?
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:118
- Lid geworden op:do jul 19, 2007 11:28 pm
- Locatie:sittard
weet iemand een fully freeride/downhill frame die v-brake compatibel is?
(zoiets als nn club roost xs freeride)
alvast bedankt
(zoiets als nn club roost xs freeride)
alvast bedankt
WOT da FUK ?!
-
- Berichten:118
- Lid geworden op:do jul 19, 2007 11:28 pm
- Locatie:sittard
-
- Berichten:118
- Lid geworden op:do jul 19, 2007 11:28 pm
- Locatie:sittard
-
- Berichten:1023
- Lid geworden op:za nov 15, 2003 8:27 pm
- Locatie:Belgi�
-
- Berichten:118
- Lid geworden op:do jul 19, 2007 11:28 pm
- Locatie:sittard
Tip.
Als je weinig geld hebt koop dan een mooie hardtail met een goede vork, 150MM + ofzo.
Smijt er degelijke onderdelen op en een setje schijfremmen.
Zo ben je ten eerste goedkoper uit, ten tweede heb je een betere fiets waar je meer lol mee zal hebben en ten derde kan je op een hardtail veel meer dan je zou denken en leer je ook nog eens beter rijden.
Als je over een tijdje genoeg gespaard hebt kan je gaan denken aan een leuke fully en desnoods kan je veel parts dan overzetten zodat de kosten ook binnen de perken blijven.
Een goede fully heeft zeker voordeel op een hardtail maar een goedkope fully met goedkope parts is zeker in t nadeel tegenover een goede hardtail.
En een goede hardtail met dikke parts hoeft helemaal niet duur te zijn als je een beetje rondkijkt.
Think about it
Als je weinig geld hebt koop dan een mooie hardtail met een goede vork, 150MM + ofzo.
Smijt er degelijke onderdelen op en een setje schijfremmen.
Zo ben je ten eerste goedkoper uit, ten tweede heb je een betere fiets waar je meer lol mee zal hebben en ten derde kan je op een hardtail veel meer dan je zou denken en leer je ook nog eens beter rijden.
Als je over een tijdje genoeg gespaard hebt kan je gaan denken aan een leuke fully en desnoods kan je veel parts dan overzetten zodat de kosten ook binnen de perken blijven.
Een goede fully heeft zeker voordeel op een hardtail maar een goedkope fully met goedkope parts is zeker in t nadeel tegenover een goede hardtail.
En een goede hardtail met dikke parts hoeft helemaal niet duur te zijn als je een beetje rondkijkt.
Think about it

SlapHappy
De hele discussie rond V-brakes vs. schijfremmen is zeer SUBJECTIEF en barst bij de minste aangelegenheid weer helemaal los. Degelijk afgestelde V-brakes met goede bekabeling en eventueel een brake booster om je frame 100% op zijn plaats te houden doen de remkracht van een v-brake zeer aanzienlijk toenemen, zeer vaak zelfs meer dan een HS33. Het voordeel van schijven is dat je velgen na lang remmen niet opwarmen en je daardoor al klapbanden vermijdt. Ook bij regenweer zal een schijfrem geen remkracht verliezen daar waar een V-brake op een natte velg beduidend minder krachtig wordt, maar daar bestaan ook speciale remblokjes voor die dit effect sterk verminderen.
Het is een inderdaad misschien beter om eerst een hardtail te kopen die V-brake nokken heeft en daarmee beginnen met het DH'en. Bedenk echter wel dat je keuze van velgen zich beperkt tot vrij smalle V-brake velgen, de beste keuze daarin is hoogstwaarschijnlijk de mavic EX721 velg. Bij schijfremmen kan je eender welke breedte en soort velgen rijden die je maar wilt.
Het is een inderdaad misschien beter om eerst een hardtail te kopen die V-brake nokken heeft en daarmee beginnen met het DH'en. Bedenk echter wel dat je keuze van velgen zich beperkt tot vrij smalle V-brake velgen, de beste keuze daarin is hoogstwaarschijnlijk de mavic EX721 velg. Bij schijfremmen kan je eender welke breedte en soort velgen rijden die je maar wilt.
Gezien de situatie zou ik uiteindelijk ook kiezen voor goedkopere schijfremmen, zoek eens 2de hands of zo voor een setje, hoeft niet duurder dan een setje nieuwe V-brakes te zijn en dan ben je val die compatibiliteitsproblemen vanaf.Don schreef:Als je met v-brakes wil gaan rijden moet je een 1999 Boxxer kopen.
Maar een 2ehands setje Hayes 9's kost geen hol meer en je hebt dr meer aan dan v-brakes. Geld dat je bespaard door geen crappy full suspension te kopen kan je dan weer steken in betere parts.
wat voor een budget heb je in gedachten. want tussen goedkoop en goedkoop zit ook nog verschil.
Goedkope/ oude fullsuspension frames zijn denk ik slechter dan een hardtail. bijvoorbeeld een trek bruiser is echt klote qua veerkarakteristiek en is naar mijn mening nergens voor te gebruiken als fiets zijnde.
Goedkope/ oude fullsuspension frames zijn denk ik slechter dan een hardtail. bijvoorbeeld een trek bruiser is echt klote qua veerkarakteristiek en is naar mijn mening nergens voor te gebruiken als fiets zijnde.
-
- Berichten:118
- Lid geworden op:do jul 19, 2007 11:28 pm
- Locatie:sittard
Ideaal.
Kijk dan eens naar deze 2 topics, dan heb je ook gelijk goede remmen tegen een goede prijs.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=36135
Succes!
Kijk dan eens naar deze 2 topics, dan heb je ook gelijk goede remmen tegen een goede prijs.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=36135
Succes!
-
- Berichten:118
- Lid geworden op:do jul 19, 2007 11:28 pm
- Locatie:sittard
-
- Berichten:584
- Lid geworden op:vr jan 12, 2007 10:46 am
- Locatie:nijmegen