ik(foto 1,2,3,4 en 5)

In het weekend ging ik naar het Racepark toe,het bikepark in schulenberg circa 12km vanaf hahnenklee gelegen.Park ligt heel afgelegen en vanaf de parkeer plaats is het een dik eind fietsen.Eenmaal aangekomen heb ik een dag kaart gekocht en dat kost 19 euro.Bescherming aantrekken en op naar de sleeplift en brengt je redelijk snel naar de top waar de parcoursen liggen.Het bikepark heeft een heel klein slopestyle gedeelte beneden bij de lift.Verwacht geen slopestyle ala Winterberg ofzo,naast het slopestyle heeft het park 3 parcoursen:
Bikepark is alleen in het weekend geopend van 10:00 t/m 18:00 uur.
BikerX parcourse: Bij verre het snelste parcourse die ik heb gedaan en ook het mooiste bij dit soort parcoursen.Baan zit vol met kombochten,4 doubles van elke grote,triples,rythem sectie en ongeloofelijk veel snelheid.
Freeride Parcourse:Dit is een mooi en uitdagend parcourse met wat Northshore elementen,best ruig en heel wortelig op sommige plekken.
Downhill Parcourse: Dit is het parcourse voor de Hardcore liefhebbers die van moeilijke en uitdagende parcoursen houden.Dit is het top parcourse wat het park te bieden heeft,het heeft alles wat de gevorderde rijder wil hebben.Het parcourse is super technisch en steil en best ruig,veel single track,veel boom wortels,drops,road gap,er zijn ook chickenways bij de drops en de road gap.Vooral in de regen is ie nog veel moeilijker en zwaarder dan bij droog weer.Bij verre het moeilijkste en mooiste downhill parcourse die ik heb gedaan en zeker een aanrader voor elke downhiller.
Moeilijksheid graden
BikerX parcourse: Licht/Gemiddeld
Freeride Parcourse: Gemiddeld/Redelijk Zwaar
Downhill Parcourse: Zeer Zwaar
Het bikepark in Schulenberg is de moeite waard voor elke downhill/freerider,er is al iemand bezig met een mogelijk nieuw parcourse aan het aanleggen,als ik dat zo zag.De sfeer is gezellig en de bikepark crew is aardig.Heb hellaas de tijd niet gehad om foto's te kunnen maken.Kom er volgend jaar met plezier weer terug.
Voor die gene die niet genoeg kunen hebben van het downhillen in Thale ligt de Rosstrappen downhill parcourse,hier wordt elk jaar een Downhill wedstrijd gehouden en soms een ISX wedstrijd.Hele jaar open het parcourse zolang er geen sneeuw ligt.
video van de thale downhill (Niet van mij hoor

http://www.myvideo.de/watch/321215