Harz vakantie

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Trekrules
Harz vakantie

Bericht door Trekrules » zo sep 16, 2007 10:46 am

Ik ben zaterdag weer terug gekomen van mijn vakantie in de Harz waar ik 2 weken geweest was,verbleef in Hahnenklee waar het grootste bikepark van Noord Duitsland staat en het was echt ontzettend gaaf 8) .Volgend jaar probeert de fiets verhuur de bergamont g-boxx te krijgen ;) .Als ie er is dan ga ik hem uit testen 8) .De parcoursen zijn goed te doen voor elk niveau.Had wel dikke pech op de 1 na laaste dag want mijn Manitou Travis is kapot gegaan en heb op de laatste dag een bergamont big air en een Norco Aline gehuurd voor 45 euro naar wat onderhandelingen met de fiets verhuur.De bouwers van de parcoursen waren druk bezig aan het kijken voor mogelijke nieuwe parcoursen die ze kunnen aanleggen als uitbreiding van het park since het park zo'n 7 parcoursen telt 8) .De DH,Single trail zwaar/gemiddeld zijn de moeilijkste parcoursen voor de wat gevorderde rijders,de single trail licht/gemiddeld,freeride,northshore en de 4X zijn goed voor elk niveau,het oefen parcourse bied niet zo veel uitdaging,voor de kinderen is het dikke fun.

ik(foto 1,2,3,4 en 5)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het weekend ging ik naar het Racepark toe,het bikepark in schulenberg circa 12km vanaf hahnenklee gelegen.Park ligt heel afgelegen en vanaf de parkeer plaats is het een dik eind fietsen.Eenmaal aangekomen heb ik een dag kaart gekocht en dat kost 19 euro.Bescherming aantrekken en op naar de sleeplift en brengt je redelijk snel naar de top waar de parcoursen liggen.Het bikepark heeft een heel klein slopestyle gedeelte beneden bij de lift.Verwacht geen slopestyle ala Winterberg ofzo,naast het slopestyle heeft het park 3 parcoursen:
Bikepark is alleen in het weekend geopend van 10:00 t/m 18:00 uur.

BikerX parcourse: Bij verre het snelste parcourse die ik heb gedaan en ook het mooiste bij dit soort parcoursen.Baan zit vol met kombochten,4 doubles van elke grote,triples,rythem sectie en ongeloofelijk veel snelheid.

Freeride Parcourse:Dit is een mooi en uitdagend parcourse met wat Northshore elementen,best ruig en heel wortelig op sommige plekken.

Downhill Parcourse: Dit is het parcourse voor de Hardcore liefhebbers die van moeilijke en uitdagende parcoursen houden.Dit is het top parcourse wat het park te bieden heeft,het heeft alles wat de gevorderde rijder wil hebben.Het parcourse is super technisch en steil en best ruig,veel single track,veel boom wortels,drops,road gap,er zijn ook chickenways bij de drops en de road gap.Vooral in de regen is ie nog veel moeilijker en zwaarder dan bij droog weer.Bij verre het moeilijkste en mooiste downhill parcourse die ik heb gedaan en zeker een aanrader voor elke downhiller.

Moeilijksheid graden
BikerX parcourse: Licht/Gemiddeld
Freeride Parcourse: Gemiddeld/Redelijk Zwaar
Downhill Parcourse: Zeer Zwaar

Het bikepark in Schulenberg is de moeite waard voor elke downhill/freerider,er is al iemand bezig met een mogelijk nieuw parcourse aan het aanleggen,als ik dat zo zag.De sfeer is gezellig en de bikepark crew is aardig.Heb hellaas de tijd niet gehad om foto's te kunnen maken.Kom er volgend jaar met plezier weer terug.

Voor die gene die niet genoeg kunen hebben van het downhillen in Thale ligt de Rosstrappen downhill parcourse,hier wordt elk jaar een Downhill wedstrijd gehouden en soms een ISX wedstrijd.Hele jaar open het parcourse zolang er geen sneeuw ligt.
video van de thale downhill (Niet van mij hoor :wink: )
http://www.myvideo.de/watch/321215
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

07bighit

Bericht door 07bighit » zo sep 16, 2007 3:57 pm

echt wel vett

Baelus

Bericht door Baelus » zo sep 16, 2007 4:12 pm

super man

mooie shores ook
ziet er cool uit :o
----> www.dirte19.be <----

----> NS Suburban <----

Loeky

Bericht door Loeky » zo sep 16, 2007 4:31 pm

sorry maar ik vind het er echt niet zo bijzonder uitzien...

sampers

Bericht door sampers » zo sep 16, 2007 4:32 pm

cool north shore, en leuke reportage! :D
dead straight to live wrong

kevinv10

Bericht door kevinv10 » ma sep 17, 2007 7:33 am

Die fotos zien er uit als een XC route op de Utrechtse heuvelrug en die baan in dat filmpje trekt ook al op niks.
Ik raad je aan eerst eens wat echte downhillbanen te bezoeken zoals Todtnau of Bad Wildbad voor je hier de expert uit gaat lopen hangen.
Als je daar met een droge broek naar beneden kan komen kan je het hier nog eens proberen...
SlapHappy

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » ma sep 17, 2007 8:13 am

kevinv10 schreef:Die fotos zien er uit als een XC route op de Utrechtse heuvelrug en die baan in dat filmpje trekt ook al op niks.
Ik raad je aan eerst eens wat echte downhillbanen te bezoeken zoals Todtnau of Bad Wildbad voor je hier de expert uit gaat lopen hangen.
Als je daar met een droge broek naar beneden kan komen kan je het hier nog eens proberen...
Je kan natuurlijk ook gewoon mensen in hun waarde laten..

kooz

Plip

Bericht door Plip » ma sep 17, 2007 1:19 pm

je snapt het nog steeds niet é
wordt hier niet echt nat van

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » ma sep 17, 2007 5:11 pm

mooie foto's mooie baan!
Lijkt me echt een sjieke vakantie.

Musicsoul

Bericht door Musicsoul » ma sep 17, 2007 5:30 pm

Die fotos zien er uit als een XC route op de Utrechtse heuvelrug en die baan in dat filmpje trekt ook al op niks.
Wtf! Wat een slap gedrag zeg, je ziet een paar foto's van een leuke vakantie en dan heb je de drang om er zo op te reageren? Je moet je zelf nu wel heel stoer voelen na deze post..
It's hard to be a gangsta with a basket on your bike

Cheeta

Bericht door Cheeta » ma sep 17, 2007 5:47 pm

kevinv10 schreef:Die fotos zien er uit als een XC route op de Utrechtse heuvelrug en die baan in dat filmpje trekt ook al op niks.
Kan iemand dat bevestigen? De Utrechtse heuvelrug is namelijk stukken dichterbij dan de Harz 8) en wat ik van de Harz gezien heb (woonde er ooit 45 minuten vandaan) is het toch iets extremer dan de Sallandse heuvelrug waar ik dan ook weer ervaring mee heb en me redelijk vergelijkbaar met de Utrechtse heuvelrug lijkt.
*kijk naar buiten* Moet het wel eerst beter weer worden :angelnot:
Trekrules schreef:Moeilijksheid graden
BikerX parcourse: Licht/Gemiddeld
Freeride Parcourse: Gemiddeld/Redelijk Zwaar
Downhill Parcourse: Zeer Zwaar
Met wat als referentie? Betekent 'zeer zwaar' dat je Sam Hill of Nicolas V. moet heten om er naar beneden te kunnen cruisen, of dat het sterk af te raden is wanneer je de gemiddelde Nederlandse toertocht als 'technisch zeer uitdagend' weet te betitelen en gedwongen bent om vaker dan drie keer af te stappen voor hindernissen?

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma sep 17, 2007 6:18 pm

Het downhill parcourse in schulenberg is geen world cup baan daar ben ik eerlijk in,dus je hoeft geen sam hill of Nicolas V etc te heten.Het parcourse is gewoon heel uitdagend en best pittig.Veel mensen vinden deze downhill wel 1 van de uitdagendste en beste parcoursen die in de harz te vinden zijn.Downhill parcoursen zoals die in Bad wildbad of totdnau zijn wel moeilijker en beter.Maar in de Harz is deze downhill wel een uitdaging voor de meeste downhillers.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » ma sep 17, 2007 8:02 pm

Je hebt geen foto`s van het racepark voor zover ik dat even gauw bekijk?

Parcour van de foto`s ziet er niet echt boeiend uit, het racepark is dat wel!
De baan is inderdaad vrij moeilijk bij slecht weer door de vele afhangende wortels. de Biker X is ERG leuk om een beetje te flowen, een snelle baan ook. De freeride is leuk om een keer te doen maar verder vind ik hem niet zo.

In het racepark komen veel teams trainen, het is redelijk geschikt voor ervaren/wedstrijdrijders, mensen die er eens aan willen ruiken zijn vele malen beter af in Winterberg
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Cheeta

Bericht door Cheeta » ma sep 17, 2007 8:21 pm

Marklesss schreef:de Biker X is ERG leuk om een beetje te flowen, een snelle baan ook. De freeride is leuk om een keer te doen maar verder vind ik hem niet zo.
Mark,

Flowen is natuurlijk leuk voor de fun, maar hoe uitdagend (qua techniek) is het parcous in vergelijk met een crossbaan als laten we zeggen Haaksbergen? Bijna alle informatie en foto's die ik ben tegengekomen van Schulenberg gaan eigenlijk altijd over DH/Freeride en geheel niet of nauwelijks over de BikerX.

Zitten er nog zaken in die je op een BMX-baan gaat missen (~ het DH-spul wat ze tegenwoordig in WC-tracks stoppen)? De voorzieningen in het Sauerland voorzien daar ook niet echt in (in een 4X-formaat).

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » di sep 18, 2007 4:00 pm

De Biker X moet je je niet teveel van voorstellen. Het is een parcour wat bestaat uit redelijk grof en losliggend grind, een paar leuke dubbels welke misschien net wat te veel zijn voor een beginner, maar ook niets geks.

Heb er zelf enkel met mn Downhillfiets gereden, het lijkt me zelfs beter te rijden op een fr achtige fiets dan een full-on 4X omdat het toch supersnel is, geen rhytms en maar 2 kleine rollersecties, zo aangelegd dat je er gewoon met een DH kan inspringen.
EN omdat het een MEGA eind is naar de parkeerplaats ( je moet nog gaan klimmen met je downhillbike, althans naar waar wij stonden ) dus had ik weinig zin mn 4X op te halen.

Wat wel erg leuk is, dat daar gedoogd wordt om van de skipiste ( dus over het gras ) af te rijden, altijd leuk om een dag mee af te sluiten :D

In mijn optiek zijn er 2 redenen om er heen te gaan, of je moet een fanatiek Downhiller zijn en daar willen rijden, of je bent er in de buurt.
Maar qua park zijn er betere dingen te vinden.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Plaats reactie