Killer bumble

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

jochim
Killer bumble

Bericht door jochim » zo jun 24, 2007 9:35 am

Enkele maanden geleden heb ik van een bepaalde persoon een woodbumble gekocht, na een week fietsen zie ik een scheur in het frame. Ik stuur het frame op naar de verkoper die mij een nieuw woodbumble frame beloofd maar dan 1 1/8 balhoofd ipv 1.5. Na een maand krijg ik een frame terug: vooraan een killer bee ds en de achterbrug van de oude woodbumble die ik al had. De verkoper zei dat deze combinatie juist dezelfde geometrie had als een woodbumble. Ik koop een domain en zet de fiets in elkaar en volgens mij klopt de geometrie langs geen kanten, kan ook fout zijn maar wat vinden jullie ervan? :

Afbeelding

grtz jochim

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » zo jun 24, 2007 10:08 am

die vork staat zo toch op zijn laagste stand?
indien ja, dan staat je frame veel te hoog.

Gieleuh
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » zo jun 24, 2007 10:11 am

terugsturen die handel!

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » zo jun 24, 2007 11:59 am

Ik kan me niet voorstellen dat 'n killerbee ds en 'n woodbumble dezelfde geo hebben. 'n dual frame wordt niet ontworpen voor 'n veerweg van 150/170mm. Daarbij heb je volgens mij ook nog eens te maken met verschillende plaatsing van de shockmount in het frame.
Ik zou hier niet mee accoord gaan!

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo jun 24, 2007 12:36 pm

In het zak gezet !
En verspreid dit maar goed zodat iedreen weet van wie het is ;)
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Reprox

Bericht door Reprox » zo jun 24, 2007 1:08 pm

Hij staat veel te hoog op zijn pootjes!
Je bent goed in de zeik genomen.. ik hoop dat je er niet te veel voor hebt neer gelegt.
En wat zegt de verkoper er nu van, nu het geheel in elkaar zit..?

Daan,

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » zo jun 24, 2007 1:12 pm

heb je er nou een 190mm demper inzitten?

dit hoort zegmaar echt niet, ik zou dit niet accepteren.. een killer B is zowieso ook niet gemaakt om een 160 (?) mm voorvork in te zetten hoor..

kooz

woodbimbo

Bericht door woodbimbo » zo jun 24, 2007 1:18 pm

Dit is inderdaad niet de bedoeling. Naar ik geloof mogen de oudere modellen woodbumble en killer B ds achter slechts een 165 mm inbouwlengte hebben. En voor maar max. 125-130 mm veerweg.
Uitwisselen van de achterbruggen bij deze fiets kan wel gewoon, zijn hetzelfde.
Maar in die Killer B ds van jou zit volgens mij een demper met meer dan 165mm inbouwlengte, en een vork met meer dan 125-130 mm veerweg, en die dus absoluut overkill is.

Zo breekt je frame wel ja.
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..

mr. mean
Contacteer:

Bericht door mr. mean » zo jun 24, 2007 5:04 pm

volgens mij ben je hier toch in het zak gezet....

(had je hem niet van metrix gekocht?)

Woody Nick

Bericht door Woody Nick » zo jun 24, 2007 5:48 pm

Heb zelf ook een killerbee DS! Het Killerbee DS frame is wel degelijk hetzelfde als een woodbumble uit hetzelfde bouwjaar! (grijs/blauwe fietsen)

De generatie woodbumbles die erna kwamen hebben een andere achterbrug gekregen en een iets gewijzigd voor-frame! Hierbij kwam ook een 190mm demper in plaats van een 165mm.

Kortom de DS die jij hebt hoort een 165mm demper te hebben en je hebt een 190mm zoals het er nu uitziet! Dus andere demper monteren en klaar!

Daarnaast heb je een voorvork gemonteerd die absoluut niet in een Killerbee DS hoort! Het is een 4-cross fiets! Geen freerider! Bij mijn weten heeft een domain 160mm veerweg! Dit staat absoluut niet in verhouding met de 115mm die je achter hebt (als je de juiste maat demper monteerd)

Ik rij zelf met een Pike op 95mm!

Dacht de fiets eerst als freerider te gebruiken! Dat werd niks dus een killerbee DH aangeschaft! Puur omdat de fiets uit verband is als je er een long-travel vork in zet!

De geo van de fiets is perfect voor 4-cross!

Nick
Intense 951

jochim

killer bumble

Bericht door jochim » zo jun 24, 2007 6:57 pm

Ik had eerst een woodbumble, die wel voor freeride is hé dus waarom zou ik een 4x bike willen :ban: ?? Het is de bedoeling dat ik een freeride heb geen 4x, dat heb ik toch al!! De verkoper is hier zeer bekend op het forum dus bij het minste dat ik zijn naam zeg zou ik wel eens dikke commentaar kunnen terugkrijgen! Ik weet niet wat ik hier mee moet aanvangen, een nieuw frame kost wel veel dus ik moet iets niet te duur vinden en dan nog die 165 mm achternaaf en de bottombracket van 100mm vervangen als ik een nieuw frame koop.

grtz jochim

Woody Nick

Bericht door Woody Nick » zo jun 24, 2007 7:19 pm

Ik begrijp je frustraties! Maar er staat niet voor niets DS op! (dual slalom)
En de nieuwere woodbumbles zijn wel beter geschikt voor long travel vorken! Dus meer freeride gericht! Ik zal in ieder geval de demper vervangen voor een 165mm exemplaar!

Nick
Intense 951

Gieleuh
Contacteer:

Bericht door Gieleuh » zo jun 24, 2007 7:21 pm

Woody Nick schreef:Ik begrijp je frustraties! Maar er staat niet voor niets DS op! (dual slalom)
En de nieuwere woodbumbles zijn wel beter geschikt voor long travel vorken! Dus meer freeride gericht! Ik zal in ieder geval de demper vervangen voor een 165mm exemplaar!

Nick
Als je dat doet moet je dan ook geen aangepaste voorvork kope? Dan lopen de kosten wel heel erg op voor jochim!

jochim

killer bumble

Bericht door jochim » zo jun 24, 2007 7:41 pm

@ woody nick : Ik moet toch niet omdat ik een verkeerd frame heb daar een 4x bike van maken? dat heb ik echt niet nodig !!

grtz jochim

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » zo jun 24, 2007 8:56 pm

Woody Nick schreef:Ik begrijp je frustraties! Maar er staat niet voor niets DS op! (dual slalom)

Nick
ik krijg het gevoel dat jij niet het hele topic hebt gelezen. Hij heeft 'n woodbumble gekocht dus hij wil 'n woodbumble terug en niet 'n ds.
Ik vind dat dit probleem slecht is opgelost door de verkoper en ik had dit van hem niet verwacht!

legion
Contacteer:

Bericht door legion » ma jun 25, 2007 8:25 am

Even voor de goede orde, had jij in eerste instantie een Woodbumble of een woodbumble +

edit never mind than.
Laatst gewijzigd door legion op ma jun 25, 2007 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikepark Groningen

jochim

killer bumble

Bericht door jochim » ma jun 25, 2007 9:23 am

Een woodbumble, geen plus.

grtz jochim

wannes

Bericht door wannes » ma jun 25, 2007 10:15 am

Ik heb nu al iedereen zijn mening gehoord maar de eigenlijke verkoper heb ik hier nog niet gehoord...
Jochim had idd een FR gekocht en is met een 4X bike weinig.
Het zou fair zijn van de verkoper dat hij zijn verantwoordelijkheid neemt en mee een degelijke oplossing zoekt zodat jochim uiteindelijk krijgt waarvoor hij betaalt heeft...

Grtz,

Wannes

Mech

Bericht door Mech » ma jun 25, 2007 7:46 pm

Om maar weer eens een oude koe uit de sloot te halen.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=

Destijds is dat topic al gesloten vanwege onnodig gezeik. Zoals ik toen al aangegeven had is het een probleem 2 voudig.
1 die frames zijn er niet meer, Be One zoals toen de frames verkocht werden bestaat niet meer dus garantie of iets dergelijks kan je op je buik schrijven, dus netjes dat ze al iets hebben geregeld, maar waarschijnlijk wetenzij ook het verschil niet tussen die frames.
2 het probleem was makkelijk en goed op te lossen voor mischien een euro of 10-20. Waarschijnlijk had de koper hier geen zin in? En als je iets gebruikt koopt moet je zelf uit je doppen kijken voor je betaald, daarna is het jou verantwoordelijkheid. Of er moet opzet in het spel zijn waarvan ik zeker ben dat dat in dit geval niet was.

Ik ben niet de verkoper van die fiets maar ik ken wel de geschiedenis van die fiets.

mr. mean
Contacteer:

Bericht door mr. mean » ma jun 25, 2007 8:00 pm

Mech schreef:Om maar weer eens een oude koe uit de sloot te halen.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=

Destijds is dat topic al gesloten vanwege onnodig gezeik. Zoals ik toen al aangegeven had is het een probleem 2 voudig.
1 die frames zijn er niet meer, Be One zoals toen de frames verkocht werden bestaat niet meer dus garantie of iets dergelijks kan je op je buik schrijven, dus netjes dat ze al iets hebben geregeld, maar waarschijnlijk wetenzij ook het verschil niet tussen die frames.
2 het probleem was makkelijk en goed op te lossen voor mischien een euro of 10-20. Waarschijnlijk had de koper hier geen zin in? En als je iets gebruikt koopt moet je zelf uit je doppen kijken voor je betaald, daarna is het jou verantwoordelijkheid. Of er moet opzet in het spel zijn waarvan ik zeker ben dat dat in dit geval niet was.

Ik ben niet de verkoper van die fiets maar ik ken wel de geschiedenis van die fiets.

Leg uit???

en het is toch logisch als je aan iemand een gebarsten frame verkoopt weliswaar zonder het zelf te weten dat je dan diegene die het van je gekocht heeft helpt, of ben ik abnormaal?

grtzz carlos,

Mech

Bericht door Mech » ma jun 25, 2007 8:56 pm

Als jij iets verkoopt en later na de koop, in dit geval dus na 1 week fietsen, blijkt dat er iets mis is waar de verkoper niks vanaf wist of kon weten is dat gewoon probleem van de koper.
Als jij een gebruikte auto particulier koopt en na een week blijkt er een probleem te zijn wat tijdens de koop er niet was heb je ook pech, dus los je het zelf op. Is met een fiets niet anders.

Dat je dan nog iets probeerd te regelen als verkoper is normaal, maar dan moet dat ook wel mogelijk zijn. Als jij je fiets verkoopt, geld in de zak en jij geeft dat geld weer uit voor iets nieuws en een paar dagen later duikt dit op wat doe jij dan. Geld terug geven?? Verkocht is verkocht, wil je geen risico moet je naar een dealer gaan en een nieuwe kopen of een gebruikte met garantie. Probleem is dat de meeste hier goed zijn in alles en iedereen overal de schuld van geven en niets zelf oplossen.

jochim

killer bumble

Bericht door jochim » ma jun 25, 2007 9:07 pm

Jij bent hier wel de enige die in de andere richting zit te zeiken hé! Wat heb jij hier nu aan om dit topic te verpesten, staat het je niet aan ofzo? Het gaat hier trouwens over de geometrie, niet over de verkoper!

mvg jochim

Mech

Re: killer bumble

Bericht door Mech » ma jun 25, 2007 9:22 pm

jochim schreef:Jij bent hier wel de enige die in de andere richting zit te zeiken hé! Wat heb jij hier nu aan om dit topic te verpesten, staat het je niet aan ofzo? Het gaat hier trouwens over de geometrie, niet over de verkoper!

mvg jochim
Als je alleen geometrie wil weten, zit zo

Woodbumble DS 165mm shock, vork max 120mm travel
Woodbumble 190mm shock, vork max 150mm
Woodbumble + 230mm shock, vork max 180mm

Woodbumble en WB DS hebben zelfde swingarm, Woodbumble en WB+ andere swingarm, zelfde voorframe.

mr. mean
Contacteer:

Bericht door mr. mean » ma jun 25, 2007 10:03 pm

hehe ik zou u wel is willen zien wanneer jij een kapot frame koopt en dit pas nadien ontdekt, en dan blijkt dat de verkoper je totaal niet meer wilt helpen....

Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, zeker niet, maar zo zeg jij het wel.
een beetje solidariteit mag er wel zijn vind ik.

grtzz carlos

Sven

Bericht door Sven » di jun 26, 2007 7:48 am

Heren, laten we hier duidelijk zijn.
Er is hier al een volledige discussie geweest met alle bundeltjes die te verkrijgen zijn.
We hebben toen als mod-team besloten om die discussie te sluiten, omdat deze uit de hand liep.

Nu ontstaat er wederom een pracht van een discussie omdat Mech zegt waar het op staat. Misschien is het met wat minder solidariteit, maar het is wel de waarheid. Je hoeft hem niet te betitelen als een "andere-kant-op-zeikerd" omdat hij een andere mening heeft.
Ik denk zelfs dat menig Dp-er, inclusief mij, enorm veel van zijn kennis kan gebruiken.

Nou, probeer elkaar te respecteren hier in deze discussie en kijk wat de oplossing kan zijn voor Jochim, zonder de extra meningen van anderen te betitelen als "gezeik".

Succes. Als de discussie wederom eindigt als de andere, dan zal ik deze ook moeten locken.

One chance..

Plaats reactie