Is DH dood?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

De Jean
Contacteer:
Is DH dood?

Bericht door De Jean » di jun 12, 2007 1:40 pm

dit forum is zo stil al een overreden konijn
Behalve Christiaan koopt niemand nog een DH bike en op parkoeren kom je amper nog gekend volk tegen..... Vroeger kwam je s vrijdagavonds al gekend volk tegen of ten laatste zaterdag morgen op jacht naar een liftpas.

watskebeurt?
Iedereen zodanig met de enduro rond aan t wandelen, foto's aan trekken of klein mannen aan t opkweken?

Wie rijdt hier eigenlijk nog?[/url]
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Rubenio

Bericht door Rubenio » di jun 12, 2007 1:52 pm

:lol: :lol: :lol: wat een droge omschrijving :D

Ik heb erover na gedacht om een DH te kopen maar omdat er in NL niet veel aan te doen is en ik niet dicht bij de grens woon of een auto heb loont het niet echt om er 1'tje aan te schaffen. Een vriend van mij heeft een hele vette nicolai downhill maar rijd er alleen een beetje show mee door de binnenstad.
Ik denk dat meer mensen hier problemen mee hebben en liever een XC bike of iets anders nemen en daar mee rijden.
ik denk dat het zo zit maar tis maar een gedachtegang ;)

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » di jun 12, 2007 1:52 pm

Iedereen is er wel achter dat er op dit forum veel praat en weinig daad is, en regelen dus via de mail de bike afspraken.

Ow ja en Chri$$tiaan is echt niet de enige, nog een paar dagen en dan is er een sunday klaar om uitgelaten te worden.

Maar goed als je op ene drukke dag ook kijkt in Winterberg, overal druk maar niet op de DH. Ik vind het wel prima zo.
Eind juni eens kijken hoe dood DH is in frankrijk....
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » di jun 12, 2007 1:56 pm

Pieter en zijn V10 schreef: Ow ja en Chri$$tiaan is echt niet de enige, nog een paar dagen en dan is er een sunday klaar om uitgelaten te worden.
En meer ! Als het goed is deze/volgende week een topic van mij
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Sven

Bericht door Sven » di jun 12, 2007 2:23 pm

Jojo is ook met een DH-project bezig...
Mokumpje heeft ook een prachtige SC, maar heeft em nog niet hier gepost...

Misschien is het helaas inderdaad wat Pieter zegt...
Iedereen is er wel achter dat er op dit forum veel praat en weinig daad is, en regelen dus via de mail de bike afspraken.

jojo

Bericht door jojo » di jun 12, 2007 2:37 pm

Het is waar wat Pieter zegt, als je hier een topic opend om af te spreken komt meer dan de helft niet opdagen.

Weinig DH bike project voor mij, heb hem kant en klaar gekocht. Maar helaas sleutelbeen gebroken (2de keer) dus staat hij al veels te lang stil.... Over 3 week 2 weken naar Frankrijk om DH te rijden!!
keybone collector!!!

xRemcox

Bericht door xRemcox » di jun 12, 2007 4:05 pm

heb ook een dh bak gekocht, maar ja schouder is kaduk op het moment...

crazyfuck

Bericht door crazyfuck » di jun 12, 2007 4:06 pm

iedereen doet schlopestyle :lol:

DhFreeZ

Bericht door DhFreeZ » di jun 12, 2007 4:07 pm

in nederland is alles een beetje dood.. muziekstromingen worden overgenomen door de mainstream, iedereen trekt naar elkaar toe en alles wat populair is, is cool om te doen

dus misschien zie je dit ook terug in downhill

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di jun 12, 2007 4:43 pm

Ik doe nu een paar maandjes DH (ben 16). :) Alleen heb ik m'n been gekneusd, dus even een paar weekjes rust.
Misschien gaat de bike mee op vakantie, dus dan wordt het, als het even kan, elke dag biken :).
Ben alleen nog maar in W'berg geweest, dus nog niet erg technische banen. Komt wel ;).
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » di jun 12, 2007 4:46 pm

Iedereen is er wel achter dat er op dit forum veel praat en weinig daad is, en regelen dus via de mail de bike afspraken
what he says... Veel shieke velo's hier opt forum, maar die komde amper tege op ne zondag in chaud of huy...alleen maar volk dat amper of niet op forums actief is, weer of geen weer, meestal dezelfde menschen...
Daarom ist zeker nie minder plezant
Behalve Christiaan koopt niemand nog een DH bike
een nieuwe fiets ieder seizoen is volgens mij zelfs nog niet op dp verplicht....

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jun 12, 2007 5:02 pm

Ik heb net een nieuw project opgestart/besteld :p Maar meer zeg ik nog niet :p
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » di jun 12, 2007 5:03 pm

crazyfuck schreef:iedereen doet schlopestyle :lol:
Haha idd die is best " owned " :p
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

me

Bericht door me » di jun 12, 2007 5:23 pm

Heb geen geld voor een DH! 8) En nu zijn het exaams dus is het normaal dat er mindre mensen rijden. (ik rijd nog elke dag hoor! :) )

Cheeta

Bericht door Cheeta » di jun 12, 2007 6:21 pm

Hmm, heb zojuist m'n fietsenverzameling uitgebreid met een fully daar deze nog ontbrak in de collectie. Het is eigenlijk een simpele freerider met 170/170 mm, en geen top-of-the-range DH-machine (hetgeen ook tot uitdrukking kwam in de prijs).

Daar ik niets met lomp droppen of smalle houten hindernissen (te weinig geduld voor) heb, wil ik hem eigenlijk komende zomer op DH-parcoursen gaan 'uitlaten', beginnende met Winterberg (wat op een hardtail prima te doen is maar weinig plezier brengt) in het kader van langzaam opbouwen vermoedelijk over twee weken.

Afbeelding

Over de voorvork ben ik nog niet echt te spreken maar voorlopig krijgt hij nog even het voordeel van de twijfel.... tot de '08-collectie de '07 gaat aflossen vermoedelijk.
Het is waar wat Pieter zegt, als je hier een topic opend om af te spreken komt meer dan de helft niet opdagen.
Ik wil best zeggen dat ik kom en dan vervolgens niet komen opdagen (omdat ik bang ben voor die grote spuit van je) :shock:
Of om een gehoorbeschadiging op te lopen door die megafoon...
Laatst gewijzigd door Cheeta op di jun 12, 2007 6:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

freeko

Bericht door freeko » di jun 12, 2007 6:23 pm

Heb ook net een nieuwe DHbak aangeschaft.....En ik ben een van de weinigen op dit forum die tenminste nog eens op een wedstrijd te vinden is...............Dit weekend gaan we naar Ilmenau,hoeveel Nederlanders doe er daar mee????Bijna niemand..... :roll: :cry: :roll:

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » di jun 12, 2007 6:32 pm

Tja en daarom ben ik dus in oostenrijk gaan wonen!!
ben volbloed downhiller en doe ook nix anders dan dat. slopestyle,dirt ezv zijn dus überhaupt niet mijn ding(leuk voor diegene die het wel leuk vinden) maar mij interresseert dat alles niet.
Zou graag met nllers afspreken maar er komen er niet veel bij mij in de buurt.
Ik zelf ben twee keer per jaar in winterberg (is gewoon te verweg voor mij) en daar kom ik dan altijd wel mensen tegen ook nederlanders.
Ik denk dat de reden van het "dh is dood" is dat de downhills steeds beter/heftiger worden en daarom steeds meer mensen meer slopestyle of dirt doen. ten tweede is het zeker ook dat een dirt of slopestyle bike VAAK (dus niet altijd) goedkoper zijn en je er in NL ook nog wat aan hebt.
Niet iedereen heeft een bijna 10 km dh track in z`n "achtertuin" zoals ik.
Maar voor die gene die eens een goede roadtrip in bikeparken willen maken zijn hierbij uitgenodigt in mijn omgeveing tekomen en samen met mij een paar zeer interressante parken in mijn omgeving te rijden (van easy tot wc formaat).

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » di jun 12, 2007 6:34 pm

PS freeko ik ben ook in ilmenau. ben diegene met de blauwe vito uit oostenrijk en rij voor/met Nox cycles (teamgenoot van wilfred).
mocht je dat zien kom ff langs.
cya.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di jun 12, 2007 7:06 pm

ff vraagje
waar komen die sundays vandaan dan ?
mzzl
E

Christiaan

Bericht door Christiaan » di jun 12, 2007 7:12 pm

De echte reden dat er minder DH gereden wordt is denk ik dat onze held Plonkse ermee gestopt is. Menig DH rijder in de Benelux heeft/had een grote poster van deze DH held boven zijn/haar bed hangen.

Toen hij stopte, brak er iets in DH rijdend Benelux.

Nee, zonder dollen, denk dat het een samenloop van omstandigheden is.

GELD, tegenwoordig mag alles niets meer kosten bij de 16 jarige DP zakgeldmannen, dus gene DH bike, en dus niet DH rijden. Al reden er in Morzine enz ook Engelsen op HT bikes, en die gingen als de brandweer, maar goed, als ze al gene geld voor een bike hebben, dan zeker geen EUR 500,- om een week naar Frankrijk te gaan

TIJD, iedereen wordt ouder, relaties, kinderen, drukke baan, enz enz
Dan rijd je wel voor een dagje naar winterberg, maar niet naar T of BWB, laat staan Morzine enz. Dat bewaar je voor de holiday(Mega bijvoorbeeld, gevolgd door Morzine enz)

Plip

Bericht door Plip » di jun 12, 2007 7:26 pm

VERVOER, Winterberg is nog wel te doen voor de mensen onder de 18.
maar bwb en de rest is voor mij ook echt supermoeilijk :cry: !!

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » di jun 12, 2007 7:46 pm

Liefste jeanke, nog 3 weekskes geduld en je zult je geneugten volledig kunnen bolwerken op mij...

Eerst ne keer terug infietsen in huy of winterberg en ne keer kijken ofdakt nie verleerd ben en dan gaan we ne keer tzwaardere werk gaan opzoeken.

Again sweet romantic times @ the camping nie ver van bad, waarda ge den anderen keer die van 16 probeerde binnen te draaien na overvloedig jupi gebruik

freeko

Bericht door freeko » di jun 12, 2007 8:02 pm

degoe schreef:PS freeko ik ben ook in ilmenau. ben diegene met de blauwe vito uit oostenrijk en rij voor/met Nox cycles (teamgenoot van wilfred).
cya.
Ik ken Fred wel redelijk goed,kom wel ff bij jullie aan :D

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » di jun 12, 2007 8:04 pm

tja volle werkagenda wat mij betreft :cry:
heb sinds kort een "slopestyle" dr bij maar moet zeggen dat ik na een dag in winterberg toch weer op mijn nicolai ben gestapt. DH is toch meer mijn ding die tien kilo lichter beviel me niet zo :D

ja voor north shore en 4x banen is het wel relaxed maar heb de laaste dag winterberg niets anders meer gereden dan de DH.

mocht het qua werk weer wat rustiger worden wil ik zeker weer meer gaan rijden!

greetz wout
hoezo?

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » di jun 12, 2007 8:50 pm

freeko schreef:
degoe schreef:PS freeko ik ben ook in ilmenau. ben diegene met de blauwe vito uit oostenrijk en rij voor/met Nox cycles (teamgenoot van wilfred).
cya.
Ik ken Fred wel redelijk goed,kom wel ff bij jullie aan :D
Koen v Valkenhoef is er ook, ik rijd zelf mee in Groningen

Wel jammer dat 2 races tegelijk geplanned staan met ixs - wedstrijden
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

Plaats reactie