Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » ma apr 16, 2007 6:20 pm
inderdaad die air shock is echt huge

,het mooie van foes is dat hun achter dempers van eigen huis zijn

.Verder is het weer een mooie fiets.
Laatst gewijzigd door
Trekrules op ma apr 16, 2007 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Rabelista
Bericht
door Rabelista » ma apr 16, 2007 6:38 pm
Wooow:P! Echt grote airshock

-
F.B. - Berichten:370
- Lid geworden op:wo okt 27, 2004 8:13 pm
- Locatie:houthalen
Bericht
door F.B. » ma apr 16, 2007 7:25 pm
ik vind het maar een lelijke fiets.
maar jah miss rijdt die beter dan hij er uit ziet
-
cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Bericht
door cHoc » ma apr 16, 2007 7:32 pm
Trekrules schreef:inderdaad die air shock is echt huge

,het mooie van foes is dat hun achter dempers van eigen huis zijn

.Verder is het weer een mooie fiets.
mooi spul idd altijd van Foes, maar voor europa is de demper uit eigen huis hebben wel een bottleneck, als hij kapot is of aan een servicebeurt toe is, wie kan em dan in europa servicen? of moet hij dan terug naar de states?
shoot me again, I ain't dead yet
-
tist - Berichten:818
- Lid geworden op:zo mei 14, 2006 9:40 pm
Bericht
door tist » ma apr 16, 2007 8:22 pm
't Is Foes hé...
... dus Prachtig
Mvg TiSt
-
Rabelista
Bericht
door Rabelista » ma apr 16, 2007 8:41 pm
F.B. schreef:ik vind het maar een lelijke fiets.
maar jah miss rijdt die beter dan hij er uit ziet
waat!

foes is te mooi..
-
Mrtnrider - Berichten:3271
- Lid geworden op:za mar 10, 2007 6:56 pm
- Locatie:Echt,Limburg
Bericht
door Mrtnrider » ma apr 16, 2007 8:46 pm
mooie fiets...
vooral de standaard

-
jojo
- Berichten:4092
- Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
- Locatie:Groningen
Bericht
door jojo » ma apr 16, 2007 8:57 pm
Wat is het doel eigelijk van de grote inbouw maat van de dempers die in een foes zitten. Alle andere merken maken gebruik van de 'standaard' inbouw maten.
Natuurlijk een pracht bike!!
keybone collector!!!
-
Trekrules
- Berichten:3705
- Lid geworden op:za mar 03, 2007 9:44 pm
- Locatie:Sleen
Bericht
door Trekrules » ma apr 16, 2007 9:10 pm
jojo schreef:Wat is het doel eigelijk van de grote inbouw maat van de dempers die in een foes zitten. Alle andere merken maken gebruik van de 'standaard' inbouw maten.
Natuurlijk een pracht bike!!
om hun lage levarage ratio te behouden.Dat is zo uniek aan hun dempers.De Curnutt dempers gebruiken ook een ander soort aansluiting zoals wat zij noemen een rod.Wat ook nog uniek is aan hun veer dempers is dat de langste Curnutt demper die in de Foes 2:1 Dhs mono zit een 5 inch stroke gebruikt en 2 veren gebruiken inplaats van 1 veer.
Laatst gewijzigd door
Trekrules op ma apr 16, 2007 9:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
M@lphy - Berichten:3388
- Lid geworden op:wo dec 19, 2001 8:52 pm
- Locatie:076
Bericht
door M@lphy » ma apr 16, 2007 9:14 pm
Check die shaft!
IF you want more inches,,, stroke it!

RIDERS READY?
-
N I E L S - Berichten:3653
- Lid geworden op:zo sep 07, 2003 2:58 pm
- Locatie:Amsterdam
Bericht
door N I E L S » ma apr 16, 2007 10:45 pm
Trekrules schreef:jojo schreef:...
om hun lage levarage ratio te behouden.Dat is zo uniek aan hun dempers.De Curnutt dempers gebruiken ook een ander soort aansluiting zoals wat zij noemen een rod.Wat ook nog uniek is aan hun veer dempers is dat de langste Curnutt demper die in de Foes 2:1 Dhs mono zit een 5 inch stroke gebruikt en 2 veren gebruiken inplaats van 1 veer.
Waardoor ze single pivot frames met hele goeie veereigenschappen blijven leveren. Ze gingen heel lang tegen de stroom in maar nu lijken een hoop andere fabrikanten weer compleet SP te gaan.
Ik vind het best een cool frame om te zien.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Reprox
- Berichten:1707
- Lid geworden op:di sep 28, 2004 4:10 pm
- Locatie:Oldenzaal
Bericht
door Reprox » di apr 17, 2007 6:52 am
Gatverredamme, Moet dat nou in mijn ochtend!
Normal people worry me.
-
Plip
- Berichten:986
- Lid geworden op:ma dec 11, 2006 10:35 am
- Locatie:Malden
Bericht
door Plip » di apr 17, 2007 7:40 am
Die shock ziet er niet uit,
den rest wel
-
Sven
- Berichten:7658
- Lid geworden op:wo mei 15, 2002 7:57 pm
- Locatie:Sittard
Bericht
door Sven » di apr 17, 2007 10:04 am
Op zich vind ik het een vette bike.
De enige vraag die mij rest is, bij de tweede foto, of bij een ingaande demper de kleine piggy-bag niet heel erg dicht bij de onderbuis gaat komen.
Op zich zal het absoluut zijn uitgetest, maar het was het eerste wat mij opviel.
-
Rabelista
Bericht
door Rabelista » di apr 17, 2007 11:18 am
Sven schreef:Op zich vind ik het een vette bike.
De enige vraag die mij rest is, bij de tweede foto, of bij een ingaande demper de kleine piggy-bag niet heel erg dicht bij de onderbuis gaat komen.
Op zich zal het absoluut zijn uitgetest, maar het was het eerste wat mij opviel.
inderdaad zie het nu ook pas.
maar anders hadden ze het niet zo gemaakt.. zal vast iets op verzonnen zijn

-
Fry
- Berichten:2466
- Lid geworden op:di okt 22, 2002 3:57 pm
Bericht
door Fry » do apr 19, 2007 5:12 pm
Dat is de beste FS bike die ik ooit gezien heb
-
Tuup J
- Berichten:4168
- Lid geworden op:za feb 16, 2002 4:16 pm
Bericht
door Tuup J » do apr 19, 2007 8:34 pm
Vind hem heeeel erg vet. Heb alleen gehoord dat de fly modellen van Foes niet echt lekker/goed moeten rijden. Ieder zijn eigen mening natuurlijk maar dan benieuwd hoe dat met dit model zit.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
legion
- Berichten:4264
- Lid geworden op:do sep 12, 2002 9:29 pm
- Locatie:Groningen
-
Contacteer:
Bericht
door legion » do apr 19, 2007 9:21 pm
Zonde, die oude Fly was zoooooooooo mooi, hadden ze nooit moeten vervangen.
Of lijd ik aan Dekerferitis?
Bikepark Groningen
-
Luc
- Berichten:4164
- Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am
Bericht
door Luc » do apr 19, 2007 9:43 pm
Service van de Curnutt demper is geen probleem. Ze hebben een servicecenter in Italië dat goed en snel werk levert.
De 2:1 leverage ratio is niet zozeer uniek voor deze dempers, maar is een ratio waarmee Foes vorig jaar mee op de markt gekomen is. Zelf rij ik nog met een 'oude' Mono met een zeer klassieke 3:1 leverage ratio, evenzeer met Curnutt shock.
De '2-stage' Ti veer is een (weliswaar zeer kostelijke) optie voor de 2:1 Mono, standaard komt die met een stalen of Ti veer uit 1 stuk.
Die 'rod' hebben ze al langer, de opvolger van mijn Curnutt shock had die ook al. Bedoeling is dat je hiermee BB hoogte en stuurhoek over +/- 1 graad kan aanpassen aan je eigen wensen en rijstijl. De bevestiging zelf is niks speciaals, gewoon een alu reducer met bout erdoor zoals je ook overal elders ziet. Het enige beetje speciale is dat de Curnutt dempers aan 1 kant een sferisch lager hebben, zoals je dat ook bij DT terugvindt, om de zijdelingse krachten op de demper zoveel mogelijk te neutraliseren.
Het idee achter de 2:1 ratio is dat je zo met veel lagere druk/lichtere veer kan rijden en zo de krachten op het frame ook vermindert. Door de grotere olie- en luchtvolumes kan je de dempers ook beter/makkelijker afstellen en zijn ze minder gevoelig aan warmteontwikkeling.
-
Segunda3
- Berichten:227
- Lid geworden op:do mar 29, 2007 8:29 pm
Bericht
door Segunda3 » vr apr 20, 2007 7:55 am
Mooi spul, vind alleen de dempers wel beetje uber-size.
2:1 is geen Foes uitvinding, zo uniek is het ook weer niet.
Gevolg van een lagere leverage is idd dat je een langere shock nodig heb voor dezelfde eindtravel. Als je de leverage 1/3 verlaagd, zou je dus ook een shock nodig hebben die 1/3 langer is toch ? Die 1/3 hebben ze bij Foes wel een beetje ruim aangehouden heb ik het gevoel, toch

-
Luc
- Berichten:4164
- Lid geworden op:do jul 12, 2001 8:04 am
Bericht
door Luc » vr apr 20, 2007 9:30 am
Ik heb niet beweerd dat het een uitvinding van Foes is, maar voor zover ik weet zijn zij de enigen die er momenteel over een groot deel van hun gamma mee op de markt komen.