mogelijk om met 1.93m op M te rijden?
Moderator:Beheerders
zoals de titel alz egt, is het mogelijk om met een Downhill bike Maat medium te rijden als je 1.93 m bent
mvg thomas.
mvg thomas.
Ligt aan het model fiets en type vork. Ik ben zelf 1.89 en ik zou niet op een L willen rijden. De meeste M hebben een toptube van 23" en dat gaat goed. Enkelkroons gaat je daarnaast ook nog iets meer bewegingsvrijheid geven.
Maar zoals gezegd het is een persoonlijke voorkeur en ik houd het graag iets korter. L is meestal meteen zo'n hijskraan.
Groeten,
Suri
Maar zoals gezegd het is een persoonlijke voorkeur en ik houd het graag iets korter. L is meestal meteen zo'n hijskraan.
Groeten,
Suri
-
Is erg afhankelijk van je voorkeuren dnek ik zo, Annimine van DP is ook erg lan,g en die reed ook medium, kwam van een L af, ken wel meer mensen die rond de 1.90-1.95 zijn, en die rijdne ook medium, maar als je van lange frames houdt, neem een large.
De Cdale die je noemt is een vrij oud model, maar volgens mij zijn die frames vrij lang en zeker hoog, dus ik zou zeggen, gewoon ff proberen
De Cdale die je noemt is een vrij oud model, maar volgens mij zijn die frames vrij lang en zeker hoog, dus ik zou zeggen, gewoon ff proberen
lengte
Ik ben 1,97 en ik rij op een scream huge (een xl dus) dat lijkt een gigantische bike totdat ik erop ga zitten dan lijkt hij meer een P3 (bij wijze van.. zeg maar. Ik hou niet van te kleine bikes. pech hadden we maar niet lang moeten zijn. 

Veel mensen, veel verschillende meningen. Zelf ben ik 1,92 m en heb een Giant DH Team gereden in de maat medium. Perfect gewoon. Daarna heb ik een Morewood Izimu Team gehad in de maat L, maar deze heb ik na een half jaar verruild voor een small! Dat frame vond ik persoonlijk veel fijner.
Persoonlijk maakt voor mij de afstand tussen zadel en stuur (dus o.a. de lengte van de bovenbuis) veel uit. Die moet gewoon goed zijn. Hier kom je achter door het één en ander te proberen.
Succes ermee!
Persoonlijk maakt voor mij de afstand tussen zadel en stuur (dus o.a. de lengte van de bovenbuis) veel uit. Die moet gewoon goed zijn. Hier kom je achter door het één en ander te proberen.
Succes ermee!
-