Rogier van mtb.nl schreef:Bike and ride park Landgraaf
De gemeente Landgraaf timmert al heel wat jaren aan de weg als wielerstad. Zo vindt er traditiegetrouw de finish van de ENECO-tour plaats en hoopt de gemeente in 2009 decor te zijn van het Nederlands Kampioenschap Wielrennen op de weg. Maar dat is nog niet genoeg, want vandaag werd bekend gemaakt dat er een uitgebreid Bike and ride park komt.
http://www.tvl.nl/site/load.php?page=28 ... ode=module
(Dank aan Tom van www.konaworld.com)
Bike and ride park Landgraaf (incl video)
Moderator:Beheerders
Zag het hier op DP nog niet staan, maar is goed nieuws!!!
keybone collector!!!
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 8a9d12cdde
Zeker goed nieuws!
Is dit vanuit Discovery of wordt het vorm gegeven door een andere instantie/club/stichting?
Nadeel is dat ik dan echt een 4x bike aan moet schaffen
Zeker goed nieuws!
Is dit vanuit Discovery of wordt het vorm gegeven door een andere instantie/club/stichting?

- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
Dit plan is niet vanuit Discovery gekomen, maar ze worden er hopenlijk wel bij betrokken. Ze zijn al bij de eerste besprekingen geweest en meer hierover lees je binnenkort op het forum van de club. Heb je ideeen laat het even weten.msxx schreef:http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 8a9d12cdde
Zeker goed nieuws!
http://www.mtbclub-discovery.com/forum
http://www.mtbclub-discovery.com
gr,
k.
-
-
- Fullthrottle @ Team Solid
- Contacteer:
Hier een verslag van de vergadering met de iniatitiefnemers voor een bike en ridepark op megaland.
Het huis voor de sport en provincie en lokale overheden hebben dit plan inmiddels aangepast door te kiezen voor een multifunctioneel sportcomplex waarin een bikepark een onderdeel kan worden,dit
houd verband met de financiele haalbaarheid en het doel meer gebruikers te winnen hiervoor. Tot op dit moment is men bezig met een rapport waarin geinventariseerd word wie er gebruik kan en wil maken en in wat voor vorm van het sportcomplex. Onze vereniging (mtbclub-discovery) heeft als wensen aangegeven;
- Gemeenschappelijke kantine die rookvrij is.
- Kleed en doucheruimten
- En een ruimte waar wij onze materialen en goederen kunnen opslaan.
Dit natuurlijk tegen faire huurkosten.
Het plan om een downhillpiste aan te leggen is serieus daar men reeds kontakt met de dhr Schneider uit Duitsland ( hij heeft reeds verschillende bikeparks aangelegd ) heeft gehad. Onze vereniging door ruggespraak met onze leden zijn echter van mening dat een 4 cross piste de betere
optie zou zijn, hiervan zullen meer mensen gebruik maken en heeft de wilhelminasteenberg ook betere mogelijkheden voor. Als kanttekening vinden wij wel dat dit niet ten koste van de bestaande mountainbikeroute mag gaan. De evt piste zal aangelegd en beheerd worden door proffesionele medewerkers van het sportcomplex. In januari word het eindrapport verwacht waarna knopen doorgehakt zullen worden.
Het bestuur hoopt dat diegene die in deze zaken geinteresseerd zijn weer op de hoogte zijn van de laatste
Het huis voor de sport en provincie en lokale overheden hebben dit plan inmiddels aangepast door te kiezen voor een multifunctioneel sportcomplex waarin een bikepark een onderdeel kan worden,dit
houd verband met de financiele haalbaarheid en het doel meer gebruikers te winnen hiervoor. Tot op dit moment is men bezig met een rapport waarin geinventariseerd word wie er gebruik kan en wil maken en in wat voor vorm van het sportcomplex. Onze vereniging (mtbclub-discovery) heeft als wensen aangegeven;
- Gemeenschappelijke kantine die rookvrij is.
- Kleed en doucheruimten
- En een ruimte waar wij onze materialen en goederen kunnen opslaan.
Dit natuurlijk tegen faire huurkosten.
Het plan om een downhillpiste aan te leggen is serieus daar men reeds kontakt met de dhr Schneider uit Duitsland ( hij heeft reeds verschillende bikeparks aangelegd ) heeft gehad. Onze vereniging door ruggespraak met onze leden zijn echter van mening dat een 4 cross piste de betere
optie zou zijn, hiervan zullen meer mensen gebruik maken en heeft de wilhelminasteenberg ook betere mogelijkheden voor. Als kanttekening vinden wij wel dat dit niet ten koste van de bestaande mountainbikeroute mag gaan. De evt piste zal aangelegd en beheerd worden door proffesionele medewerkers van het sportcomplex. In januari word het eindrapport verwacht waarna knopen doorgehakt zullen worden.
Het bestuur hoopt dat diegene die in deze zaken geinteresseerd zijn weer op de hoogte zijn van de laatste
-
Als je goed leest zie je dat het nog niet zeker is of het een 4x parcour word. Hun willen downhillpiste aanleggen, maar jongens van de vereniging vinden een 4x parcour een beter idee. Omdat daar de steenberg meer geschikter voor is.
En zelf zeg ik ook, dat dat beter is. Downhillpiste daar zou leuk zijn, maar je zult er denk nooit een parcour kunnen aanleggen van een beetje niveau. En denk dat die dan ook erg kort word.
En zelf zeg ik ook, dat dat beter is. Downhillpiste daar zou leuk zijn, maar je zult er denk nooit een parcour kunnen aanleggen van een beetje niveau. En denk dat die dan ook erg kort word.
- Fullthrottle @ Team Solid
- Contacteer:
Ik denk dat je eerder moet kijken na wat de beste mogenlijkheid is ipv "ik wil dh, dus regel dat maar".Fullthrottle @ Team Solid schreef:Ik stem zeker op ! DH DH DH DH DH DH![]()
![]()
Een dh als winterberg zou er eventueel lukken, maar dat vind ik eerder freecross/jump parcourtje, dan een echte downhill. Kijk na de downhill in Todtnau, Bad Wildbad, Morzine en nog meer. Dat zijn echte downhills, en denk niet dat dat haalbaar is op die berg.
Een boardercross a la Bad Wildbad, dat zou goed lukken daar. En dan heb je een leuk snel boardercross parcour met dikke jumps.
Je kunt deze steenberg niet gaan vergelijken met de top parcours elders in Europa, het zou wel gaaf zijn als dat kon. Naar mijn mening kun je dit eerder vergelijken met Namen, Chaudfontaine en dan zou je er best een DH baan kunnen maken. Je moet niet vergeten dat wij hier in NL geen bergen hebben en dit het beste is wat we hebben.
Een 4x baan hebben we al in het noorden, waarom dan weer een 4x baan in het zuiden??
Ik zou eens heel goed luisteren naar meneer Schneider en aan hem vragen of een DH baan mogelijk is en zin heeft, en met alle respect voor de Discovery mensen maar ik denk niet dat daar de expertise zit.
Firefox
Een 4x baan hebben we al in het noorden, waarom dan weer een 4x baan in het zuiden??
Ik zou eens heel goed luisteren naar meneer Schneider en aan hem vragen of een DH baan mogelijk is en zin heeft, en met alle respect voor de Discovery mensen maar ik denk niet dat daar de expertise zit.
Firefox
--You are never too old to freeride-- www.team-solid.nl
--Coilair Supreme Rulezz--
Bij discovery zitten downhillers die menige mensen hier zeker weten nog wat voor doen!FireFox schreef:en met alle respect voor de Discovery mensen maar ik denk niet dat daar de expertise zit.
Firefox
Ik heb mijn zegje gedaan en laat het daar zo ver mogelijk bij. Zolang er een leuk parcour komt, downhill of boardercross, maakt het mij nix uit wat er komt. Vermaak mijzelf op elke track wel!
Ik ben van mening dat je dit van alle kanten moet bekijken en niet alleen vanuit een XC club en de gemeente en meneer Smeets (eigenaar Megaland) maar er expertise bij moet halen, zoals mensen die deze parouren bouwen en weten of dit mogelijk is op die steenberg.
Maar ik zie dat Discovery zich drukker maakt over een kantine die rookvrij is dan over wat er daadwerkelijk voor een baan moet komen.
Das erg jammer want ik denk dat op deze manier er niets fatsoendelijk van terecht komt.
Ik hoop dat het inderdaad wat vets wordt waar we allemaal fun kunnen hebben.
Greetz
Firefox
Maar ik zie dat Discovery zich drukker maakt over een kantine die rookvrij is dan over wat er daadwerkelijk voor een baan moet komen.
Das erg jammer want ik denk dat op deze manier er niets fatsoendelijk van terecht komt.

Ik hoop dat het inderdaad wat vets wordt waar we allemaal fun kunnen hebben.
Greetz
Firefox
--You are never too old to freeride-- www.team-solid.nl