Vork voor giant DH
Moderator:Beheerders
heey mensen,
ik rij nu met een junior t in mijn atx 2 dh, maar wil eens wat anders proberen.
dit vanwege het feit, dat de vork een stuk stugger is dat de achterdemper(swinger 4 way).
ik rij vrij ruig, en drop veel, dus een boxxer word nix.
wat raden jullie aan?
Grtz Robin
ik rij nu met een junior t in mijn atx 2 dh, maar wil eens wat anders proberen.
dit vanwege het feit, dat de vork een stuk stugger is dat de achterdemper(swinger 4 way).
ik rij vrij ruig, en drop veel, dus een boxxer word nix.
wat raden jullie aan?
Grtz Robin
- Pieter en zijn V10
-
Shiver lijkt mij een vrij goed idee,anders de gewone Monster-T ik ben er zelf niet echt fan van en vind het niet echt een mooie vork,maar wel ideaal om mee te droppen maar misschien wel overkill voor de lage landenP0rnkinG schreef:een boxxer zal vast een goede vork zijn, maar heb vaak gehoord dat ze stuk of krom gaan als je er mee gaat droppen, en dat moet ik niet hebben.
ik zit zelf te denken aan een shiver ofzo, dus als iemand nog een heeft liggen?
laat maar horen wat je hebt liggen

ps:de rede dat je beter niet een Boxxer neemt is dat de vorkpoten maar 32mm dik zijn en dus bij een slechte drop/jump/crash sneller zullen plooien dan bv bij die van een 35mm dikke zocchi 66.Fox40 heeft zelfs 40mm dikke poten
Shiver lijkt mij een slecht of in ieder geval niet optimaal idee, opzich bottom je een Shiver nog wel vrij rap als je echt dropt to tha bone. Sowieso geen USD pakken daarvoor.
Ik zou een Monster T of een 888 pakken maar door je budget (door mij ingeschat) zal je eerder bij een oude Monster T uitkomen. Prima want de inbouwhoogte van de nieuwe Monster T vernaggelt je frame en dan ga je hem eerder scheuren.
Ik zou een Monster T of een 888 pakken maar door je budget (door mij ingeschat) zal je eerder bij een oude Monster T uitkomen. Prima want de inbouwhoogte van de nieuwe Monster T vernaggelt je frame en dan ga je hem eerder scheuren.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Omdat USD's vaak soppig aanvoelen in het eerste deel van de veerweg (veel te makkelijk aanspreekt) wat handig is voor DH maar niet voor droppen.simon-ffc schreef:waarom geen usd?Sowieso geen USD pakken daarvoor.
enkele jaren terug reed toch zowat heel de freeride scene(de "pros") met dorado's, maar misschien dat deze niet hetzelfde binnewerk hadden![]()
Maar stonden hier niet onlangs 2of3 Monsters te koop
dus als ik het juist zie zou een vork om te droppen beeter lineair werken(constant dus even stug/soepel aan het einde als in het begin)
trouwens hier dit staat bij te koop,maar ik kan de link niet plakken,krijg altijg gewoon de home-url(ben geen pc-held
)

trouwens hier dit staat bij te koop,maar ik kan de link niet plakken,krijg altijg gewoon de home-url(ben geen pc-held

2003 MONSTER-T
stuurbuis 21.5 cm
8"veerweg
hayes postmount
zeer goed werkende staat
€ 500,-
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=705344
2003 SUPERMONSTER
stuurbuis 22.5 cm
12"veerweg
Hayes postmount
zeer goed werkende staat (zit wel een kras op de rechtse binnenpoot maar heeft geen nadelig effect zit er al vanaf het begin)
€ 550,-
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=705345
http://www.pinkbike.com/photo/?op=view&image=705346
Nee, beter progressief. Dus steeds moeilijker inveren omdat de veer harder duwt. En een USD vork heeft dat meestal pas vrij laat. Is niet echt super om te droppen (denk ik). Ik ben zelf niet zo'n dropfreak...simon-ffc schreef:dus als ik het juist zie zou een vork om te droppen beeter lineair werken(constant dus even stug/soepel aan het einde als in het begin)![]()
- Steel Farmer
- Contacteer:
- Steel Farmer
- Contacteer:
Dat had ik ook steeds in gedachten,elke vork is goed genoeg voor jouw Giant atx 2,maakt niets uit welke je erin propt of het een boxxer of een 888 is maakt niets uit.Ik wil er niet verder over discuseren.Als je echt veel dropt dan en vrij ruig rijdt zoals je aangaf,dan is de beste optie een Monster T want dat zijn echt vorken waar je lekker mee kunt droppen en een super monster is overkill tenzij je van hucken houd vanaf 10 meter.Gast, een shiver of n 66 kan je ook keduuk rijden als je dr maar lomp genoeg mee doet. En waar baseer je het op dat een boxxer je totaal niet trekt? Uiterlijk? Of heb je zowaar ervaring?
een boxxer is sterk genoeg, HET verschil is dat de diameter van de poten van een boxxer 32mm zijn,die van een 888 zijn er 35of36mm en die van een fox40 zelfs 40mm dik.
dit wilt niet zeggen dat boxxers bij stevige drops plooien of breken;er zijn genoeg rijders die er de red bull rampage mee hebben gereden, maar in het geval van een stevige crash en een portie "bad luck" zal de boxxer sneller plooien dan een 888 oid.
Niet dat ik er al veel zo heb gezien.
Maar, een boxxer is idd veel meer race gericht tov een 888 of fox40
dit wilt niet zeggen dat boxxers bij stevige drops plooien of breken;er zijn genoeg rijders die er de red bull rampage mee hebben gereden, maar in het geval van een stevige crash en een portie "bad luck" zal de boxxer sneller plooien dan een 888 oid.
Niet dat ik er al veel zo heb gezien.

Maar, een boxxer is idd veel meer race gericht tov een 888 of fox40
-
Monster is op zich goed, maar zwaar, wat niet echt meer nodig is. De huidige kronen ogen dun maar zijn van beter matriaal (legeringen), en dus sterk.. Een 888 voldoet perfect, is standaard wat progressiever dan een boxxer of een shiver. Maar als je je shiver vult met SAE 10 ipv standaard 7 wordt ie progressiever en super om te droppen. Dat kan m.i.z. met een boxxer ook, dus wellicht dat je aan wat tunen genoeg hebt.
Nieuwste 888 rc2x is progressiviteit extern in te stellen...............ben er erg tevreden over.
Nieuwste 888 rc2x is progressiviteit extern in te stellen...............ben er erg tevreden over.
RATTLE YOUR GODDAMN HEAD!