voorvork met steekasnaaf
Moderator:Beheerders
Hey,
Ik zit er aan te twijvelen om een voorvork met steekasnaaf te kopen, maar ik weet niet welke goed zijn.
Ik ga em gebruiken voor freeride, street, dirt en fourcross.
Het moet onder de 300 euro blijven, en het liefst nieuw
(jaar: 2004, 2005 of 2006).
Welke vork raden jullie me aan?
Ik zat zelf aan zoiets te denken:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10267
Ik zit er aan te twijvelen om een voorvork met steekasnaaf te kopen, maar ik weet niet welke goed zijn.
Ik ga em gebruiken voor freeride, street, dirt en fourcross.
Het moet onder de 300 euro blijven, en het liefst nieuw
(jaar: 2004, 2005 of 2006).
Welke vork raden jullie me aan?
Ik zat zelf aan zoiets te denken:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=10267
- Steel Farmer
- Contacteer:
Een dirtjumper is een prima vork voor dirt en street, is wat zwaar voor fourcross maar zal zijn werk daar zeker doen maar met 100mm heeft hij te weinig veerweg voor freeride. Ik kan je persoonlijk een pike aanraden. Alleen als je zwaar gaat streeten is hij niet sterk genoeg verder een heel polyvalente vork. Als je je best doet zul je wel een nieuwe vinden voor 300 euro. Een andere optie is een vork uit de manitou sherman serie. Deze zijn wel wat zwaarder maar ook veel sterker. Ze zijn over het algemeen wel een stuk duurder.
- Steel Farmer
- Contacteer:
is www.actionsports.de een betrouwbare site?
daar staan wel mooie vorkjes voor een mooie prijs:
Marzocchi DJ 1 100mm 2005 (E269)
Marzocchi DJ 1 130mm 2005 (E269)
Marzocchi Z1 Freeride 3 130mm 2005 (E249)
welke is de beste van deze 3 vorkjes?
oja, en is de prijs van zo'n vork met of zonder steekas?
-
- Contacteer:
Alle 3 mooie vorkjes... Van de drie zou ik de z1 fr 3 kopen. Vooral omdat deze veel lichter is dan de beide dj's. Qua werking is de dj geloof ik iets stugger. Dan ook meer voor street en dj, de z1 is soepeler qua veren en meer voor freeride. Verder zal er wel een staakas bijziiten, maar geen steekas naaf...BiKeRbOi schreef:is www.actionsports.de een betrouwbare site?
-
Hij heeft gelijk (kheb zelf een Z1 FR3), de Z1 is het lichtste van de stel, alleen merk je wel flink dat hij minder stug is dan de andere vorken.pinoisgeel schreef:Alle 3 mooie vorkjes... Van de drie zou ik de z1 fr 3 kopen. Vooral omdat deze veel lichter is dan de beide dj's. Qua werking is de dj geloof ik iets stugger. Dan ook meer voor street en dj, de z1 is soepeler qua veren en meer voor freeride. Verder zal er wel een staakas bijziiten, maar geen steekas naaf...BiKeRbOi schreef:is www.actionsports.de een betrouwbare site?
Verder is de Z1 FR3 zo'n beetje een 2003 DJ3 met steekas, zelfde demping, zelfde gewicht etc. Steekas komt er verder ook bij.
Als je naar de meeting van deze zondag komt dan mag je die van mij wel ff uitproberen.
-
Tja, met 4x en street wil je eigenlijk niet heel veel veerweg hebben maar met freeride is meer dan 100 toch wl handig. Ik zou zeggen 'compromise or die'. Oftewel 2 vorken of 1 vork die verstelbaar is in veerweg. Als je 2 vorken neemt moet je gewoon dezelfde crown race installeren, zelfde schijfremadapter en de balhoofdbuis even lang hebben en alles werkt prima. Je kan ook je balhoofdbuis nog iets langer houden, dat staat minder mooi maar is wel handig verstelbaar voor je zithouding.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Als je het zo bekijkt is de PIKE wel een geschikte vork, maar ik denk dat ik voor de Z1 FR3 ga, omdat die het minste kost, en omdat streeten met 130mm nog wel gaat (lijkt me).N I E L S schreef:Tja, met 4x en street wil je eigenlijk niet heel veel veerweg hebben maar met freeride is meer dan 100 toch wl handig. Ik zou zeggen 'compromise or die'. Oftewel 2 vorken of 1 vork die verstelbaar is in veerweg. Als je 2 vorken neemt moet je gewoon dezelfde crown race installeren, zelfde schijfremadapter en de balhoofdbuis even lang hebben en alles werkt prima. Je kan ook je balhoofdbuis nog iets langer houden, dat staat minder mooi maar is wel handig verstelbaar voor je zithouding.
Nu nog sparen........

-
Voor 4x misschien wel geschikt, maar met Freeride breek je dat ding zo, zelfs Pikes kunnen Freeride maar net aan en Psylo's zijn echt een veel zwakkere versie van de Pikes...dus...kzou 't niet doen.downhillbiker schreef:Psylo SL met steekas,het heeft U turn functie veerweg instelbaar 85-125mm,rebound instelbaar en lockout functie,Deze veervork is zeer gechikt voor Freeride,4x
Goeie keus Martin, de Z1 FR3 werkt wel goed voor street, je kan em natuurlijk ook altijd laten verlagen heh (en volgens mij verkoopt Crash and Learn zijn naar 100mm verlaagde Z1 FR3 ook...dus misschien moet je ff daarnaar kijken)
-
In dat geval zou ik een Marzocchi Z1 nemen. Goed genoeg voor freeride en stuk genoeg voor 4x. Ik heb een Z1 FR1, die is op lucht en met ETA. Ik vind het een geweldige vork voor vele soorten rijden op mijn Balfa. Hij is alleen wat zwaar maar opzich valt het nog mee (2.3kg).BiKeRbOi schreef:mijn rijstijl is heel lomp:
keihard raggen, drops to flat, en alles waar je fiets maar van stuk gaat![]()
dus vandaar dat ik een sterk vorkje wil
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!