Intense?Plezier voor 2 !!
Moderator:Beheerders
Wel bekend en nu ook te koop!
Na die 29er de lelijkste Intense ooit!
Na die 29er de lelijkste Intense ooit!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
- Maartentje
-
niet meer dan hier:Maartentje schreef:Jezus, dan moet je elkaar vertrouwen!!!
http://www.tandemclub.nl/video/MTB_tandem_27032005.wmv
TBB
[/img]
- Maartentje
-
@ Het TUIG: idd. Wim Kas heeft daar een duidelijke mening over. Die wel goed onderbouwd is opzich maar tja, comfort is wel een issue op een MTB-tandem, dus er is wat voor te zeggen voor bijvoorbeeld een tandem zoals Marten & Marieke of Pino & Ieniemienie hebben. Het is dat in onze tandem van Cannondale géén verende vork mag (ivm garantie en onze voortanden...), anders zat ie er allang in!
Over de schijfremmen: Goed, als je er mee om kunt gaan! Echter er zijn nog zat lui (en verkopers die niet weten waar ze het over hebben) die denken dat een schijfrem hetzelfde is als een sleeprem...!
...
...
...
...
...
NOT!!!!!
Zelfs een Dawes engineer was niet bekend met dat feit, toen Marten Hoffmann & ik hem er op aanspraken op de Fiets & Wandelbeurs vorige maand in de RAI...
Shame shame shame....
TBB
Over de schijfremmen: Goed, als je er mee om kunt gaan! Echter er zijn nog zat lui (en verkopers die niet weten waar ze het over hebben) die denken dat een schijfrem hetzelfde is als een sleeprem...!
...
...
...
...
...
NOT!!!!!
Zelfs een Dawes engineer was niet bekend met dat feit, toen Marten Hoffmann & ik hem er op aanspraken op de Fiets & Wandelbeurs vorige maand in de RAI...
Shame shame shame....
TBB
-
- Contacteer:
-
Ironhorse Erik schreef:is maar lafjes op en neer op dat filmpje
wordt de pis idd niet lauw van
het wordt pas spannend als je gaat droppen met een tandem
en volgens mij durft niemand dat hier te proberen E
Tsssss.... Zoutloos/lafjes. Daar gaat het nu niet om. Waar het wel om gaat is vertrouwen. Als dat er is dan kan je elke helling of drop af met elkaar op de tandem. Vergeet niet dat de stoker niet kan anticiperen op kuilen in de weg, die ziet de stoker niet! Tuurlijk, dat filmpje is naar DP-maatstaven zwaar beroerd maar was ook niet voor DP bedoeld. Wel om tandem volk dat normaal alleen op de weg rijdt eens te wijzen op het MTB-gebruik. Daarom staat ie ook op de site van www.tandemclub.nlMaartentje schreef:wél meer dan in dat filmpje, is toch redelijk verschil tussen dat filmpje en DH-en?
Wil niemand op de tenen trappen,
maar dit vind ik wel een beetje zoutloos filmpje, staat man/vrouw in kuil te filmen hoe tandems heuveltje op en heuveltje af rijden.
maar ja, das mijn mening
TBB
Een starre tandem is al een ramp bergop, met die Intense lijkt me niet echt grappig.
1 van de lastigste zaken met tandems zijn sporen, erosiegeultjes e.d.
Dropjes waar je je onderbuis op kunt slopen zijn niet geweldig.
Zelf ben ik maar een prutser, dit jaar staat de Roc d'Azur weer op het programma. In 2005 bij de mixed gewonnen door ene Julien Absalon. Iemand van die gast gehoord?
1 van de lastigste zaken met tandems zijn sporen, erosiegeultjes e.d.
Dropjes waar je je onderbuis op kunt slopen zijn niet geweldig.
Zelf ben ik maar een prutser, dit jaar staat de Roc d'Azur weer op het programma. In 2005 bij de mixed gewonnen door ene Julien Absalon. Iemand van die gast gehoord?
Leuk dat je spontaan aanbiedt om een spannender filmpje te makenIronhorse Erik schreef:is maar lafjes op en neer op dat filmpje
wordt de pis idd niet lauw van
het wordt pas spannend als je gaat droppen met een tandem
en volgens mij durft niemand dat hier te proberen
E

Afgezien daarvan: hierbij nodig ik je uit om eens als stoker mee te gaan, kijken of je pis dan nog steeds niet lauw wordt. En droppen met een tandem lijkt me hartstikke leuk, waar kan dat en wie levert de bijbehorende tandem?
Een mening gebaseerd op wat je ziet, niet op wat er nodig is om dit voor elkaar te krijgen. Natuurlijk is het terrein op dat filmpje niet spectaculair en inderdaad is DH-en geheel anders. Alleen weet ik wel dat wij na dik 10 jaar mountainbiken op de tandem (inclusief 10 jaar deelname aan MH2D en andere evenementen) redelijk weten hoe je met een tandem kunt MTB-en. En jij?Maartentje schreef:wél meer dan in dat filmpje, is toch redelijk verschil tussen dat filmpje en DH-en?
Wil niemand op de tenen trappen,
maar dit vind ik wel een beetje zoutloos filmpje, staat man/vrouw in kuil te filmen hoe tandems heuveltje op en heuveltje af rijden.
maar ja, das mijn mening
- inderdaad, ik voel me een béétje op de teentjes getrapt -

-
- Contacteer:
Wie zegt dat ik niet bereid ben te vallen?Ironhorse Erik schreef:als je niet bereid bent te vallen wordt het nooit spannend.
ik houd wel van spanning
grtn
E
P.S. Is er al een tandem met een flevobike achtig scharnierpunt tussen stuur en stoker
P.S.2 Vertrouwen heb je pas nodig op de Ton3OX trike.
@PS: niet dat ik weet
@PS2: ongetwijfeld, tistat?
Samenvattend: wanneer kom je meerijden?
- Maartentje
@Dubbelop: Mijn mening is inderdaad gebaseerd op wat ik zie en niet op de voorbereidingen -> Nee, ik weet niet hoe ik met een tandem kan mtb-en
Maar dan: trekt me ook niet echt eigenlijk. Is er trouwens een speciale reden om te gaan tandemen? Is het zo dat deze mensen niet solo kunnen fietsen? Of is het voor de lol?(serieuze vraag)
Ik durf een parcours zoals in dat filmpje met m'n half-seniele oma als piloot nog te rijden.
Maar dan: trekt me ook niet echt eigenlijk. Is er trouwens een speciale reden om te gaan tandemen? Is het zo dat deze mensen niet solo kunnen fietsen? Of is het voor de lol?(serieuze vraag)
Ik durf een parcours zoals in dat filmpje met m'n half-seniele oma als piloot nog te rijden.
It's you, not the bike
-
- Contacteer:
regel maar een tandem dat is zon dooddoener, ongeveer net zon dooddoener als ik zeg dat het veel harder kan.
punt is dat het rijden door die kuil lafjes is, en als je daar al vertrouwen voor nodig hebt kun je beter een andere hobby kiezen.
Serieuze vraag:
wat is er leuk aan tandemrijden ?
ik zie alleen nadelen:
1)het gaat niet hard (ja wellicht op een asfaltweg naar beneje ga je hard)
2)het gaat de bocht niet om
3)als je echt groot bent moet er achterop een dwerg
punt is dat het rijden door die kuil lafjes is, en als je daar al vertrouwen voor nodig hebt kun je beter een andere hobby kiezen.
Serieuze vraag:
ik zie alleen nadelen:
Zullen we het er maar op houden dat jij het rijden door die kuil lafjes vindt? En zoals al gezegd: die kuil is niet spectaculair, dat weten we nu dus wel.Ironhorse Erik schreef:regel maar een tandem dat is zon dooddoener, ongeveer net zon dooddoener als ik zeg dat het veel harder kan.
@1: Moet het altijd hard? En is 65/uur in Metabief hard genoeg? Of dik 50 als je in Z-Limburg of Ardennen naar beneden gaat?Ironhorse Erik schreef: Serieuze vraag:
ik zie alleen nadelen:
@2: Ga een keer mee, zal ik je laten zien dat een tandem heel erg de bocht om kan .....
@3: Waar baseer je dat op? Onze ervaring is het namelijk niet.[/i]
-
- Contacteer:
dat rijden door die kuil vind ik helemaal niet lafjes. Dat IS lafjes (zie overigen hier het is een gedeelde mening en zoals je weet is een democratie de dictatuur van de meerderheid ---> die kuil = lafjes = feit
).
65 km/u is langzaam als je op een normale bike 85-90 km/u trekt
dik 50 doe je op een opoe fiets op het parcours van Schoorl (go ask Roy Destroy / Yo-eddy)
alles in het juiste perspectief.
mijn vraag is (nog steeds) niet beantwoord:
E (die alles wel gereden heeft op 2 en 3 wielen incl. tandem en dus behoorlijk uit eigen boek kan spreken)

dik 50 doe je op een opoe fiets op het parcours van Schoorl (go ask Roy Destroy / Yo-eddy)
mijn vraag is (nog steeds) niet beantwoord:
E (die alles wel gereden heeft op 2 en 3 wielen incl. tandem en dus behoorlijk uit eigen boek kan spreken)
- Maartentje
Een reden om tandem te rijden volgens tandemclub.nl:
"dat een tandem vaak sneller gaat dan de snelste fietspartner alleen."
HAHA, Yeah right!!
De volledige redenering:
http://www.tandemclub.nl/algemeen.html#waarom
Iedereen moet voor zich weten of hij wel of niet tandemt, daar heeft denk ik iedereen wel vrede mee, maar deze argumenten...
zeg dan niets...
"dat een tandem vaak sneller gaat dan de snelste fietspartner alleen."
HAHA, Yeah right!!
De volledige redenering:
http://www.tandemclub.nl/algemeen.html#waarom
Iedereen moet voor zich weten of hij wel of niet tandemt, daar heeft denk ik iedereen wel vrede mee, maar deze argumenten...
zeg dan niets...
It's you, not the bike
-
- Contacteer:
ik moet de eerste tandem nog tegenkomen die sneller is dan een normale bike.
ligfietsvereniging heeft hier heel veel (onderbouwde) research naar gedaan en alle rondgaande praatjesmakerij dat je minder weerstand zou hebben blijkt broodje aap niveau te zijn.
Er is 1 tandem die in de windtunnel onder alle windhoeken een klein voordeel biedt en das de rug aan rug ligtandem.
Bram geeft het zelf al aan ze weten geeneens hoe een schijfrem werkt.
E
ligfietsvereniging heeft hier heel veel (onderbouwde) research naar gedaan en alle rondgaande praatjesmakerij dat je minder weerstand zou hebben blijkt broodje aap niveau te zijn.
Er is 1 tandem die in de windtunnel onder alle windhoeken een klein voordeel biedt en das de rug aan rug ligtandem.
Bram geeft het zelf al aan ze weten geeneens hoe een schijfrem werkt.
E
Precies: alles in het juiste perspectief. En het zal je wellicht verbazen, maar er zijn ook mensen met een ander perspectief dan dat van jou. Ik vroeg of de genoemde snelheden hard genoeg zijn en het enige wat je kan bedenken is om stoer te doen met nog hogere snelheden. De vraag "Moet het altijd hard gaan?" heb je veiligheidshalve maar weggeknipt. Kortom: je communiceert naar mijn mening nogal lomp.Ironhorse Erik schreef:dat rijden door die kuil vind ik helemaal niet lafjes. Dat IS lafjes (zie overigen hier het is een gedeelde mening en zoals je weet is een democratie de dictatuur van de meerderheid ---> die kuil = lafjes = feit).
Als jij alles (en ook tandem) hebt gereden kun je dus prima bedenken waarom sommige mensen tandemrijden leuk vinden. En aangezien elk argument dat ik kan aandragen waarom wij tandemrijden leuk vinden, onderuit gehaald kan worden door iemand die het met die argumenten niet eens is, ben ik niet van plan om daar nog verder tijd in te steken. Dag Erik.Ironhorse Erik schreef:mijn vraag is (nog steeds) niet beantwoord: