Welke Bike voor Les Passportes? Tips & suggesties welkom
Moderator:Beheerders
Beste,
Ik denk er aan om de volgende editie van Les Passportes mee te rijden en begin er nu al langzaam aan te denken met welk werkpaard ik dat het beste zou doen.
Ik heb hier nog een Nicolai Bass liggen die eerder Freeride gericht is maar die met een Single Crown en drie kettingbladen volgens mij behoorlijk aangenaam zal rijden zowel in de afdalingen als de beklimmingen...
Zijn er mensen die vanuit hun Passportes ervaringen suggesties kunnen doen over eventueel een andere framekeuze, componenten enz...?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt voor de reacties
pHiLL
Ik denk er aan om de volgende editie van Les Passportes mee te rijden en begin er nu al langzaam aan te denken met welk werkpaard ik dat het beste zou doen.
Ik heb hier nog een Nicolai Bass liggen die eerder Freeride gericht is maar die met een Single Crown en drie kettingbladen volgens mij behoorlijk aangenaam zal rijden zowel in de afdalingen als de beklimmingen...
Zijn er mensen die vanuit hun Passportes ervaringen suggesties kunnen doen over eventueel een andere framekeuze, componenten enz...?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt voor de reacties
pHiLL
Re:Welke Bike voor Les Passportes? Tips & suggesties wel
ik ben momenteel ook aan het zien naar een nieuwe bike om voornamelijk met in de Alpen te rijden. Megavalanche, van die dingen.
Op mijn lijstje staan momenteel:
giant reign
ironhorse MKIII
santa cruz Heckler
Yeti 575
nieuwe Vitus: zelfde veersysteem als Speci maar naast 150mm ook de mogelijkheid naar 130mm
Lapierre X-control 130: snel zijn als je hem in de LTX-versie wilt
Op mijn lijstje staan momenteel:
giant reign
ironhorse MKIII
santa cruz Heckler
Yeti 575
nieuwe Vitus: zelfde veersysteem als Speci maar naast 150mm ook de mogelijkheid naar 130mm
Lapierre X-control 130: snel zijn als je hem in de LTX-versie wilt
Ik rij een paar x per jaar in de PDS (hoewel nog niet meegedaan aan de passportes, maar ken alle tracks) , eerst ook men een Bass, prima enduro bak, maar vind de achtervering niet echt ok, tenzij je een nieuw model 2005 hebt? Ik heb de ouwe uit 2003 met die fok dnm demper en waar je maximaal 13 cm voor in kan stoppen, maar heb er wel leuk mee kunnen rijden daar...
Rij nu daar met een Helius ST met een mz 66 en Rohloff, een stuk zwaarder, maar ja, echt veel klimmen hoeft daar niet, dus.... Voor mij is dat de perfecte bike voor daar! Vind hem ook beter klimmen ondanks zijn gewicht door de fox demper en het 4-bar achterbrug....
Passportes is ook wel met een pure DH-bak te doen, denk ik...
succes!
Rij nu daar met een Helius ST met een mz 66 en Rohloff, een stuk zwaarder, maar ja, echt veel klimmen hoeft daar niet, dus.... Voor mij is dat de perfecte bike voor daar! Vind hem ook beter klimmen ondanks zijn gewicht door de fox demper en het 4-bar achterbrug....
Passportes is ook wel met een pure DH-bak te doen, denk ik...
succes!
als ik eerlijk moet zijn geeft ook de 2005 Bass soms bar weinig reactie achterin...
raggertje schreef:Passportes is ook wel met een pure DH-bak te doen, denk ik...
Denk ik of zeker weten?
De planning is om hem volgend jaar ook te rijden, maar zit nog te denken of ik de freeride bike mee zal nemen of alleen de DH bike. Beetje omhoog lopen vind ik niet erg, of is dat beetje omhoog lopen meer dan ik denk??
vraag de jongens hier,
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=21880
hebben "m echt gereden...
http://www.dirty-pages.net/yabbse/index ... adid=21880
hebben "m echt gereden...
Voor de passportes zou je toch beter een bike tussen 15-17 cm veerweg achter kunnen nemen en dito veerweg voor. Twee bladen voor en je kunt de passportes de baas. De dh bak is een NO voor de uphills, maar is natuurlijk in de downhills erg lekker. Zelf heb ik de passportes ook nog niet gereden, maar ken wel de tacks en mij is ook af geraden om een dh bak daar te gebruiken.
Hey, ik heb ze dit jaar bereden (de pass portes) en voor mij was de 5spot net te weinig voor echte fun bergaf. Zoals katze zegt 15cm lijkt mij een mooie maatstaf voor die tracks, dikke rubbers eronder (veel rots daar), twee bladen voor en een mega 9 achter.
Dat lijkt mij wel heel mooi voor daar!
zoiets dus:
http://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 2847&stc=1
De project bike van de jongens bij push industries.
Gewicht 30pond met echte veren voor en achter alleen zou ik de remmen upgrade van monomini"s naar monoM4 "omdat ik een sissie ben!"
Maar lees er even de biketest op de nieuwspagina op na daar staat wat er als positief of als negatief wordt ervaren.
greetz
bettes
Dat lijkt mij wel heel mooi voor daar!
zoiets dus:
http://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 2847&stc=1
De project bike van de jongens bij push industries.
Gewicht 30pond met echte veren voor en achter alleen zou ik de remmen upgrade van monomini"s naar monoM4 "omdat ik een sissie ben!"
Maar lees er even de biketest op de nieuwspagina op na daar staat wat er als positief of als negatief wordt ervaren.
greetz
bettes
Zijn de hellingen die je omhoog moet rijden echt lang en stijl?
zou me dan lukke moest ik op mijne helius DH (is wel met 180mm voor en achter) 2 tandbladen zetten? Of is dat totale waanzin?
Anders zal het moeten met mijne xc ma das maar met 80mm vanvoor denk da dat wel afzien is..
zou me dan lukke moest ik op mijne helius DH (is wel met 180mm voor en achter) 2 tandbladen zetten? Of is dat totale waanzin?
Anders zal het moeten met mijne xc ma das maar met 80mm vanvoor denk da dat wel afzien is..
Hallo,
Heb dit jaar de Passportes gereden met mijn Switch SL (zie test).
Ging goed, maar heb naar aanleiding een paar modificaties gedaan.
- Magura Louise FR vervangen door Formula Oro 200
- triple chainring vervangen door dual (22-34) met E-13 bash en
chainguide.
- X-0 gripshift vervangen door X-0 triggers
Het is niet zozeer de bike ( vanaf 130 mm is goed) maar wel de uitrusting
die belangrijk is.
Een kleine schijf (160) achteraan is op het einde helemaal blauw van de
hitte.
In geen geval met single-ply banden rijden. Vraag maar aan de premier :
één lekke band vooraan tegen 70/u. Ben je blij dat je een harnas draagt.
Beter is tubeless rijden. Had High Rollers 2.5 met Notubes vloeistof.
Van het hele week-end geen problemen mee gehad. Alleen met te hoge
druk vertrokken.
Omdat de handvaten van de gripshift nogal dik zijn, had ik op het laatst
pijnlijke handen. Heb daarom triggers gemonteerd, kan je met normale
handvaten (Odi Ruffian) rijden.
Met de Switch had ik op de downhill parcours van Morzine en Les Gets
nogal last van brake-jack. Dat is eigen aan een mono-pivot. Voor de rest
niks dan smiles en happy faces. ;D
Bikes die volgens mij zeer geschikt zijn :
- Santacruz VP-Free , Nomad en Blur LT
- Specalized BiG Hit en Enduro
- RM Switch, nieuwe Slayer
- GT i-drive 7
Just to name a few.
Greetz,
Max
Heb dit jaar de Passportes gereden met mijn Switch SL (zie test).
Ging goed, maar heb naar aanleiding een paar modificaties gedaan.
- Magura Louise FR vervangen door Formula Oro 200
- triple chainring vervangen door dual (22-34) met E-13 bash en
chainguide.
- X-0 gripshift vervangen door X-0 triggers
Het is niet zozeer de bike ( vanaf 130 mm is goed) maar wel de uitrusting
die belangrijk is.
Een kleine schijf (160) achteraan is op het einde helemaal blauw van de
hitte.
In geen geval met single-ply banden rijden. Vraag maar aan de premier :
één lekke band vooraan tegen 70/u. Ben je blij dat je een harnas draagt.
Beter is tubeless rijden. Had High Rollers 2.5 met Notubes vloeistof.
Van het hele week-end geen problemen mee gehad. Alleen met te hoge
druk vertrokken.
Omdat de handvaten van de gripshift nogal dik zijn, had ik op het laatst
pijnlijke handen. Heb daarom triggers gemonteerd, kan je met normale
handvaten (Odi Ruffian) rijden.
Met de Switch had ik op de downhill parcours van Morzine en Les Gets
nogal last van brake-jack. Dat is eigen aan een mono-pivot. Voor de rest
niks dan smiles en happy faces. ;D
Bikes die volgens mij zeer geschikt zijn :
- Santacruz VP-Free , Nomad en Blur LT
- Specalized BiG Hit en Enduro
- RM Switch, nieuwe Slayer
- GT i-drive 7
Just to name a few.

Greetz,
Max
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
Dan komt mijn vraag er nog even achteraan, is het op een hardtail te doen? Dan bedoel ik:
Specialized P.3,
Single Ring (MRP) 38t
met mega 9
Hayes MAG 8" v, 6" a.
Sherman Flick 130mm
Eggb. Mallet C
Heb met die set-up: Chatel, Les Gets (beide zijden), Super Morzine, Le Pleney gereden. Dat ging op zich aardig alleen wel veel last van de rem-kuilen. Maar wel weer compleet verslaafd aan DH geraakt. Zit voor volgend jaar aan iets te denken als een AS-X met single crown. (als ik het kan betalen)Maar is het te doen, die 80km, of echt te zwaar?
RInse
Specialized P.3,
Single Ring (MRP) 38t
met mega 9
Hayes MAG 8" v, 6" a.
Sherman Flick 130mm
Eggb. Mallet C
Heb met die set-up: Chatel, Les Gets (beide zijden), Super Morzine, Le Pleney gereden. Dat ging op zich aardig alleen wel veel last van de rem-kuilen. Maar wel weer compleet verslaafd aan DH geraakt. Zit voor volgend jaar aan iets te denken als een AS-X met single crown. (als ik het kan betalen)Maar is het te doen, die 80km, of echt te zwaar?
RInse
Ik vrees dat een P3 iets te hard core is voor 80km kletteren of je moet een heel erge fitfokker zijn om fris te blijven tot het eind.
Op een HT heb je niks om even een foutje op te vangen, met een single ring voor heb je ook nog eens niks om een steil stukkie op te vangen.
Een dh-run doen is 1 maar 80km na mekaar is heel iets anders, ook al nemen ze niet de extreme dh pistes.
as-x is volgens mij een beter gedacht...
greetz
bettes
Op een HT heb je niks om even een foutje op te vangen, met een single ring voor heb je ook nog eens niks om een steil stukkie op te vangen.
Een dh-run doen is 1 maar 80km na mekaar is heel iets anders, ook al nemen ze niet de extreme dh pistes.
greetz
bettes
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
bettes schreef:
Ik vrees dat een P3 iets te hard core is voor 80km kletteren of je moet een heel erge fitfokker zijn om fris te blijven tot het eind.
greetz
bettes
Ok, mijn vermoeden word dus bevestigd, dat word sparen voor iig een fully-frame. Want volgend jaar moeten we hem echt gaan rijden!
Rinse
Raspact, moet je hebben voor deze schoonheid!Rinse Appelstroop schreef: Ok, mijn vermoeden word dus bevestigd, dat word sparen voor iig een fully-frame. Want volgend jaar moeten we ze echt gaan rijden!
Rinse
greetz
bettes
Paar jaar geleden, toen het evenement nog Freeraid Classic heette in PDS heb ik deelgenomen met m"n Bighit DH. Als je een goeie conditie hebt dan is dat goed te doen, sommige stukken moet je wel lopen, maar als je vooraan een 36T of 38T monteert dan kan je goed uit de voeten.
grtz
Animine
grtz
Animine
Animine schreef:
Paar jaar geleden, toen het evenement nog Freeraid Classic heette in PDS heb ik deelgenomen met m"n Bighit DH. Als je een goeie conditie hebt dan is dat goed te doen, sommige stukken moet je wel lopen, maar als je vooraan een 36T of 38T monteert dan kan je goed uit de voeten.
grtz
Animine
Dus met een dubbelrings 28/38 moet het helemaal wel te doen zijn?!
-
Wat dacht je van de "THE" Eliminator Rim i.p.v. tubeless? In het velgbed zit een kunststof pijp die er voor zorgt dat je nooit meer een snakebite kan rijden. Binnenkort in Nederland verkrijgbaar bij DWCT.
Watch the movie http://www.the-industries.com/THE_small_FINAL.mov
Watch the movie http://www.the-industries.com/THE_small_FINAL.mov