banden 3.0
Moderator:Beheerders
Hello,
Ik ben weer toe aan een paar nieuwe banden.
Zat te denken 2.8 voor en achter specialized 3.0.
Heeft 3.0 ook nog voor/nadelen mbt droge/natte ondergrond?
Heb hier ooit wat verhalen over gelzen waarom 3.0 slcht zou zijn.
Heb zelf geen ide namelijk. 3.0 = breder = meer grip. Ongeacht de ondergrond (lijkt me zo)
Bedankt
Ik ben weer toe aan een paar nieuwe banden.
Zat te denken 2.8 voor en achter specialized 3.0.
Heeft 3.0 ook nog voor/nadelen mbt droge/natte ondergrond?
Heb hier ooit wat verhalen over gelzen waarom 3.0 slcht zou zijn.
Heb zelf geen ide namelijk. 3.0 = breder = meer grip. Ongeacht de ondergrond (lijkt me zo)
Bedankt
-
Re:banden 3.0
3.0 is veel te zwaar, en nergens voor nodig, 2.2-2.35-2.5 is meer als genoeg man!
Grip heeft met het profiel van de band te maken, en de hardheid
Grip heeft met het profiel van de band te maken, en de hardheid
Het is sowiezo normaal om een bredere band voor en een smallere band achter te rijden(als je met verschillende breedte"s wilt gaan rijden)
Christiaan schreef:
3.0 is veel te zwaar, en nergens voor nodig, 2.2-2.35-2.5 is meer als genoeg man!
maar het ziet er wel cool uit!
hangt er een beetje vanaf waar je vooral rijdt,...op straat of bikeparken....
Voor een bikepark heb je echt geen hol aan 3.0...op straat kan het wel lekker zijn
Voor een bikepark heb je echt geen hol aan 3.0...op straat kan het wel lekker zijn
Heb anders nog een michelin Comp32Soft 2.8 te koop ...
GTLTS schreef:
hangt er een beetje vanaf waar je vooral rijdt,...op straat of bikeparken....
Voor street is het ook gewoon bagger 3.0 banden, trapt en stuurd veels te sloom. Maarja wat voor street rijd je, dat lompe gedoe..? Dan is het maybe wel fijn.
Maarja wat voor street rijd je, dat lompe gedoe..? Dan is het maybe wel fijn.
daar doelde ik ook op....stairgaps en shit....
maar geef mij maar een 2.3--->2.5
-
op mijn banshee is het 2.5 voor en 2.3 achter
2.3 Dh en bikeparken, alles breed zat, voldoende grip en alles. Op mijn street / dual bike rij ik met 2.5 (hoewel die even breed zijn als een 2.3). 3.0 is in mijn ogen beetje teveel van het goede....
- King Zeus @ DirtE19
das allemaal wel waar maar toch, da van die beste DH breddte enzo daar zeg ik niks van, ken ik ook niks van.
Maar ik street nu al 1,5 jaar op kenda k-rads, ook stairgaps enzo (oa die van 24 in Rotterdam) der steken gewone binnenbandjes in van god knows welk merk of breedte of dikte, en de enige keren dak plat heb gereden was bij een volledige perforatie van de buitenband door scherp obstakel of nagel ofzo...
maar ja wie ben ik...
Maar ik street nu al 1,5 jaar op kenda k-rads, ook stairgaps enzo (oa die van 24 in Rotterdam) der steken gewone binnenbandjes in van god knows welk merk of breedte of dikte, en de enige keren dak plat heb gereden was bij een volledige perforatie van de buitenband door scherp obstakel of nagel ofzo...
maar ja wie ben ik...

...misschien goed om in gedachte te houden wat je met fiets en al weegt. 2.35 heeft mijn voorkeur, vooral als het om Maxxis highrollers gaan.