Re:street bmx
Moderator:Beheerders
Ik wil misschien binnenkort voor de lol eens een bmx aanschaffen om te zien hoe dat ou een beetje rijdt.
Het moet wel een street bmx worden maar waar vooral op te letten bij een bmx kwa geometrie enz.?
Het moet wel een street bmx worden maar waar vooral op te letten bij een bmx kwa geometrie enz.?
-
- Contacteer:
ask paul van pauls skate, board + bike. op de site staat een tel nummer en een e-mail ding ---> www.pauls.nu
paul weet er alles van af.
paul weet er alles van af.
Als er iemand een suggestie heeft zonder ik naar die sjop moet bellen, go a-head, ben ook op zoek naar zo"n ding.
-
- Forumbeheerder
volgens hangloose zijn de verschillen tussen Dirt/Street/vert en Race aan t verdwijnen qua geo. Dus ik denk da toptube t belangrijkste is. en verder: probeer op je parts zoveel mogelijk goeie lagers en 3 piece cranks te krijgen.
Nu, ik ken er nix van, ik heb een WTP 4 seasons en vind m super, maar heb nooit met een andere gereden....
Nu, ik ken er nix van, ik heb een WTP 4 seasons en vind m super, maar heb nooit met een andere gereden....
Als je een MTB gewend bent, een lange toptube nemen?
how, ik had vroeger een KHE beater, en de top tube was langer dan die van m"n BMXTB... En, naart schijnt was die toptube van de beater redelijk kort.
Dus, een lange zou ik zeker niet doen.
Dus, een lange zou ik zeker niet doen.
-
- Contacteer:
ga een keer lang paulsboutique
hij heeft echt alle soorten bmxen staan
zijn shop bestaan 2 april 10 jaar www.paulsboutique.nl
ik zou voor een 20:75 tt gaan ofzo , en de achter brug lekker kort
misschien is een flybike/ we the people iets
hij heeft echt alle soorten bmxen staan
zijn shop bestaan 2 april 10 jaar www.paulsboutique.nl
ik zou voor een 20:75 tt gaan ofzo , en de achter brug lekker kort
misschien is een flybike/ we the people iets
-
of probeer t op bmx forums
heb er nog een staan perfect voor street
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
@BF: vriend van mij heeft ook een 4seasons, en ook zeer tevreden over.
@EL PERRO: die van mij is best wel lang. anders teste die van ons allemaal is of zo he.
@chmod: da wil nix zeggen bij u he. uwe mtb is dan ook enoorm kort.
mijn bmx is in ieder geval wel langer dan mijn DMR Rythem.
@EL PERRO: die van mij is best wel lang. anders teste die van ons allemaal is of zo he.
@chmod: da wil nix zeggen bij u he. uwe mtb is dan ook enoorm kort.
mijn bmx is in ieder geval wel langer dan mijn DMR Rythem.
ik rij nu vanaf begin november (denk ik) ook met n wtp 4seasons rond, en k vind m zalig!!! ;D ;D ;D
k heb ondertussen ook met 3 verschillend haro"s gereden (verschillende prijsklassen van 200-1200€) en k vind de mijne toch nog beter rije.
vooral het feit dat mijne maar +/- 14 kg weegt (die andere zitten tegen de 17 aan) , voel je echt wel. je houdt alles langer vol, je springt hoger, hij reageert sneller,...
naar t schijnt moet je kijken naar de toptube en de liggende achterbrug (voor manuels ed)
k heb ondertussen ook met 3 verschillend haro"s gereden (verschillende prijsklassen van 200-1200€) en k vind de mijne toch nog beter rije.
vooral het feit dat mijne maar +/- 14 kg weegt (die andere zitten tegen de 17 aan) , voel je echt wel. je houdt alles langer vol, je springt hoger, hij reageert sneller,...
naar t schijnt moet je kijken naar de toptube en de liggende achterbrug (voor manuels ed)

-
14 kg ??? Dat is nog best wel Hummer H2/leopard tank achtig.
allé, voor een streetbak is 14kg echt wel weinig zenne. Mijn vroegere BMX zat ook rond de 17 a 18 kg...
-
Chmod schreef:
allé, voor een streetbak is 14kg echt wel weinig zenne. Mijn [glow=red,2,300]VROEGERE[/glow] BMX zat ook rond de 17 a 18 kg...
allicht one schreef:
14 kg ??? Dat is nog best wel Hummer H2/leopard tank achtig.
Dat is dan ook voor de echte die hards

mtbfreak schreef:
Ik wil misschien binnenkort voor de lol eens een bmx aanschaffen om te zien hoe dat ou een beetje rijdt.
Als "t voor de fun is, en dus ff om te
proberen, zou ik voor een GT Comp gaan
als ik jou was.
Lekker cheap ( +- 280 pleuries), stevig zat
(om de basics te leren), en een goede instap
geo. (vrij neutraal). ;D Oke "t standaard GTstuurtje
moet je meteen vervangen voordat ie wokkel
gaat.
Maar dan heb je een leuk fietske.
wat vinden de kenners hier van specialized,be one of umf (nieuw merk vanuit merida)maar wordt verzordg door gasten die er verstand van hebben(alst poed is ;Dmaar denk dat t wel goed zit)
-
- Contacteer:
mtbfreak schreef:
wat vinden de kenners hier van specialized,be one of umf (nieuw merk vanuit merida)maar wordt verzordg door gasten die er verstand van hebben(alst poed is ;Dmaar denk dat t wel goed zit)
specialized en be one moeten het lekker bij mtb"s houden. net zoals mountaincycle... :-X
pinoisgeel schreef:
[mtbfreak schreef:
specialized en be one moeten het lekker bij mtb"s houden. net zoals mountaincycle... :-X
dat weet k niet zo ivm met specialized. Op hun Amerikaanse markt verkopen ze al langer bmx"en (vooral voor dirt). Ik denk dat die nog wel goed te doen zijn.
ook nog een mooie is FlyBikes McGuyver (350€) en Barcelona (500€). de wielen zijn mss niet zoooo stevig voor street, maar dan moet je maar wat flowen of een deal/upgrade sluiten met je lbs

-
- Contacteer:
da flow / fredo schreef:
[pinoisgeel schreef:
[mtbfreak schreef:
dat weet k niet zo ivm met specialized. Op hun Amerikaanse markt verkopen ze al langer bmx"en (vooral voor dirt). Ik denk dat die nog wel goed te doen zijn.
ook nog een mooie is FlyBikes McGuyver (350€) en Barcelona (500€). de wielen zijn mss niet zoooo stevig voor street, maar dan moet je maar wat flowen of een deal/upgrade sluiten met je lbs![]()
![]()
ja idd de dirt en race bmxjes van specialized zijn ok, maar street...
-
GhOsT RiDeR schreef:
[mtbfreak schreef:
Als "t voor de fun is, en dus ff om te
proberen, zou ik voor een GT Comp gaan
als ik jou was.
Lekker cheap ( +- 280 pleuries), stevig zat
(om de basics te leren), en een goede instap
geo. (vrij neutraal). ;D Oke "t standaard GTstuurtje
moet je meteen vervangen voordat ie wokkel
gaat.
Maar dan heb je een leuk fietske.
Die fietsen zijn goed voor als je 6 jaar oud ben en je rijd er elke dag mee naar de basisschool( bedoelde je dat niet met basis).
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
ik zou geen fly kopen, toch zeker niet voor street, aangezien ze de neiging hebben te scheuren aan de bottombracket huls...
-
- Contacteer:
Drooze @ DirtE19 schreef:
ik zou geen fly kopen, toch zeker niet voor street, aangezien ze de neiging hebben te scheuren aan de bottombracket huls...
Ik heb hier nog nooit van gehoord eigenlijk.
Enige problemen die ze hebben gehad is de lagers bij de spanisch BB, maarja ik rijd er nu ook al weer een half jaar mee, en ik heb er helemaal geen last van gehad
Fly is een hele goede aanrader
Hoe is doet haro het op street gebied in zn algemeen?
-
Koop nou maar gewoon een echt bmx merk.
Zoals Flybikes en We The People enz.
Zoals Flybikes en We The People enz.