Demper vraagje
Moderator:Beheerders
Is het mogelijk om voor een inbouw van 190mm een demper te monteren die 200mm inbouw heeft??
Is die ene cm toch teveel, of kan het wel?
(Het gaat trouwens om een Giant atx DH).
Is die ene cm toch teveel, of kan het wel?
(Het gaat trouwens om een Giant atx DH).
Re:Demper vraagje
zal tog wel kunnen, alleen je demper is langer :P
ff je andere demper eruit halen en kijken hoever je achterbrug nog omlaag kan bewegen en dan de inbouw meten
je geometrie veranderd wel aan je bike je gaat verder vooroverhangen.

je geometrie veranderd wel aan je bike je gaat verder vooroverhangen.
Ik heb hier ook eens zo"n vraag gesteld maar nooit echt duidelijk antwoord gehad. Ik heb ook een Giant atx DH frame. Volgens mij, als je er een 200mm demper inbouwt staat deze altijd onder spanning, en of dit kwaad kan ?? Ik ben ook benieuwd.
Je BB wordt hoger en je balhoofdhoek steiler.
Enduro schreef:
Je BB wordt hoger en je balhoofdhoek steiler.
idd, maar is dat in grote mate? lijkt me dat het maar een beetje veranderd of heb ik dit mis?
Als je je leverage ratio weet, weet je hoeveel je achterwiel verder naar onder uit gaat steken.
Deel dit door twee, weet je ongeveer de stijging van je bb.
Ongeveer elke inch dat je achterwiel verder naar onder uit gaat steken, maak je je balhoofdhoek een graad steiler.
Deel dit door twee, weet je ongeveer de stijging van je bb.
Ongeveer elke inch dat je achterwiel verder naar onder uit gaat steken, maak je je balhoofdhoek een graad steiler.
of neem een stukje hout, boor 2 gaten op 200mm afstand van elkaar en zet die in je fiets dan kan je precies zien hoe het wordt.
pZyteX schreef:
of neem een stukje hout, boor 2 gaten op 200mm afstand van elkaar en zet die in je fiets dan kan je precies zien hoe het wordt.
Goede tip, thx.
ik had vroeger een atx1000, daar paste ook net een 200mm demper in, opzich kan het geen kwaad zolang hij maar niet tegen je frame of een rocker arm aankomt en daarmee staal tegen staal staat.
-
jojo schreef:
[pZyteX schreef:
Goede tip, thx.
Hou wel rekening met de sag.
200mm kan ik al niet eens inbouwen (achterbrug wil net niet vergenoeg zakken), 190mm is dus echt de max.
[
Dan maar bij 190mm houden.
[
Komt idd dan altijd onder spanning te staan (mocht je hem er toch inzetten), lijkt me niet verstandig om dat te doen.Newbie schreef: Ik heb hier ook eens zo"n vraag gesteld maar nooit echt duidelijk antwoord gehad. Ik heb ook een Giant atx DH frame. Volgens mij, als je er een 200mm demper inbouwt staat deze altijd onder spanning, en of dit kwaad kan ?? Ik ben ook benieuwd.
Dan maar bij 190mm houden.