Verschil snowboard/DH goggles????

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Hydraulic_Pimp
Verschil snowboard/DH goggles????

Bericht door Hydraulic_Pimp » zo jan 23, 2005 12:51 pm

Ik vraag mij af, wat zijn de eigenlijke verschillen tussen snowboard goggles en de DH of MX goggles???

Kan de ene voor de het andere gebruikt worden?

Al de snowboard goggles van spy zijn helmet compatible, da zal wel zo"n pothelm zijn maar ik denk niet dat da veel zou schelen met ne full face.

Kyle strait gebruikt bv. ook al jaren een oakley a-frame snowboardgoggle om te dh"en.

De reden van mijn vraag is, ik heb eigenlijk nieuwe Dh goggles nodig maar ook snowboardgoggles voorals ik op reis ga en ik heb geen goesting om er 2 te kopen als het met ene ook kan.

Thx

pZyteX

Re:Verschil snowboard/DH goggles????

Bericht door pZyteX » zo jan 23, 2005 1:36 pm

volgens mij is het grootste verschil dat bij dh/mx goggles aan de binnenkant van de strap wat rubber zit zodat ze niet van je helm af glijden

Animine

Bericht door Animine » zo jan 23, 2005 1:50 pm

Jep dat klopt, op de snowboard goggles zit niet die rubberband aan de binnenkant van de riem.

Grtz
Animine

ps waar ik in de VS zat afgelopen week, was een Oakley outlet store, niet normaal die prijzen, zoveel cheaper dan hier, alleen jammer genoeg geen tijd gehad om te shoppen...

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo jan 23, 2005 2:04 pm

Nope pas op, ik heb verschillende brillen voor DH of MX van Spy en Dragon gehad met een ENKELE lens. Gebruik deze niet in de winter of in de sneeuw want ze beslaan in een zucht, letterlijk en figuurlijk. Ook de goedkopere brillen hadden een gewone rubber antislip strip aan de binnenkant van de brilstrap.
En het merendeel van de nieuwere brillen past onder een helm, ligt trouwens meer aan de helm dan aan de bril of het past. Probeer dus een bril te kopen als je je helm bij je hebt.

Vaak is dus het prijsverschil, enkele of dubbele lens en dan de gebruikte lens.
Bijvoorbeeld spiegel,geel,oranje,donker of zoals tegenwoordig de meekleurende gespiegelde lens (Chrome kleur is ideaal, wil niet meer zonder, altijd goed)
Mijn idee is om altijd voor de dubbele lens te gaan, misschien zelfs een met verwisselbare lensen zodat je altijd de goede kleur/lens bij je kan hebben en een antislip rubbertje aan de binnenkant van de strap

Maakt dus niet uit welke bril je waar voor gebruikt, tenzij je in de modder gaat fietsen want dan zijn er weer brillen met tear-off plasticjes, verhaal apart, wel handig.

Merk van de bril maakt naar mijn mening niet uit, de een zal een wat andere uitstraling hebben dan de andere (hehehehehehe fashion check ook belangrijk ;D)

Sucses

Elvis.

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » zo jan 23, 2005 2:12 pm

ELVIS schreef: Nope pas op, ik heb verschillende brillen voor DH of MX van Spy en Dragon gehad met een ENKELE lens. Gebruik deze niet in de winter of in de sneeuw want ze beslaan in een zucht, letterlijk en figuurlijk. Ook de goedkopere brillen hadden een gewone rubber antislip strip aan de binnenkant van de brilstrap.
En het merendeel van de nieuwere brillen pas onder een helm, ligt trouwens meer aan de helm dan aan de bril of het past. Probeer dus een bril te kopen als je je helm bij je hebt.

Vaak is dus het prijsverschil, enkele of dubbele lens en dan de gebruikte lens, bijvoorbeeld spiegel,geel,oranje,donker of zoals tegenwoordig de meekleurende gespiegelde lens (Chrome kleur is ideaal, wil niet meer zonder, altijd goed)
mijn idee is om altijd voor de dubbele lens te gaan.
Sucses

Elvis.
Dus als je bv ne Blizzard van spy optics koopt zal die dus wel dual lens zijn, zowiezo dan ook toch beter voor te dh"en?

Wat bedoel je met chrome kleur is ideaal? Een spiegellens? Is die ook goed om bv in de bossen dan, in een weinig licht omgeving?

Het enigste nadeel is dat je voor de Spy snow goggles geen clear lenzen kan hebben alsk mij niet vergis

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo jan 23, 2005 2:17 pm

Juist en das wel een minpunt als er geen clear lenzen voor zijn als je hem ook wil gebruiken voor fietsen.
En ja dat is een dubbele lens als ik het op de foto op de SPY site zie.
Mijn huidige Sneeuw bril is van VON ZIPPER, deze heeft een naar fabrieks opgave CHROME COLOUR SPIEGEL lens, zo ziet het er ook min of meer uit, deze lens is te gebruiken voor alle weerstypen/ mist/sneeuw/zon/bewolking.....was wat duurder maar scheelt je een setje lenzen in je broekzak.

http://www.spyeyes.com/the_products/sno ... w/Blizzard

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » zo jan 23, 2005 2:24 pm

Ah, op de site staan ze nietn, maar ik zie hier op dat ze toch blijkbaar clear lenses hebben voor de blizzard.

http://www.technical-gear.com/goggles/s ... goggle.htm

Thx, ik denk dat ik weet wat mijn volgende aankoop wordt ;)

ELVIS

Bericht door ELVIS » zo jan 23, 2005 3:26 pm

Mooi brilletje hoor, veel plezier ermee

Gast

Bericht door Gast » zo jan 23, 2005 5:07 pm

ik heb oakley a-frame, lekker veel zien en lekker klein , past lekker in men helm :)
nadeel is prijs , maar mama was goed gezind ofzo :d

Hydraulic_Pimp

Bericht door Hydraulic_Pimp » zo jan 23, 2005 6:18 pm

Bansheebeest Jr. schreef: ik heb oakley a-frame, lekker veel zien en lekker klein , past lekker in men helm :)
nadeel is prijs , maar mama was goed gezind ofzo :d
Heb je dan ook die strap erbij gekocht om op je a frame te plaatsen?

http://oakley.com/catalog/colors/access ... kit/black/

Gast

Bericht door Gast » zo jan 23, 2005 10:02 pm

die zat der gewoon bij :)

Animine

Bericht door Animine » zo jan 23, 2005 10:55 pm

Bij Stifsport.com verkopen ze Oakley goggles aan schappelijke prijzen, online shop uit de UK. Ik heb er destijds mijn goggle gekocht. Hier is de link http://www.stifsport.com/shop/mb_softwa ... ES&cat=114

Grtz
Animine

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » ma jan 24, 2005 11:46 am

Bij Smith kost een gewone vervang lens 8€.
Ik heb een heldere dubbele gekocht voor 15€. Ik weet niet zeker of er ook tinted double lenzen bestaan voor de warp, maar in da geval is t de perfecte snowboard- en DH bril.

Plaats reactie