Re:Dabomb moab???

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

S-worker
Dabomb moab???

Bericht door S-worker » ma dec 27, 2004 5:45 pm

Hallo

Heeft er hier iemand ervaring met dit frame en beter nog weet eriemand de prijs want op hun site vermelden ze niets. Zijn er frames die in dezelfde klasse beter zijn en kwa prijs gunstiger zijn? Kben al een tijdje aant zoeken naar een fijn frame maar moet op men financien passen...een autoongeluk heeft kortemetten gemaakt met men spaarpot :s

bedankt op voorhand!

frederick

Crash

Bericht door Crash » ma dec 27, 2004 5:48 pm

ik geloof dat patman die heeft :)

Bruno

Bericht door Bruno » ma dec 27, 2004 8:01 pm

Hebben niet, kunnen leveren zeker
prijs is 1509,95 (2004 prijs denk ik) maar in 2005 zal het ook wel in die lijn liggen.
Is incl. een Manitou swinger 6 way, keuze uit 11/8 of een 1.5 headtube. En als je er gelijk een vork bijneemt krijg je nog een leuke korting.
check www.abcfiets.com bij brands&prices, prijslijst dabomb staat erop

Iets gelijkaardig in dezelfde prijsklasse, bvb een Santa Cruz bullit, is met een 5th geleverd, maar dit is dan wel een single pivot. De Moab Bomb is een 4 bar, dus MET een horst link, werkt altijd even smooth, blijft ook werken tijdens remmen terwijl een single pivot dan eigenlijk blokkeert.
Staat nu een volledige Bullit te koop voor 2500€ van iemand die ik ken, half jaar oud maar heeft amper gereden, in prachtstaat, check bij Te Koop.

Lynx

Bericht door Lynx » ma dec 27, 2004 8:31 pm

S-worker schreef:
Zijn er frames die in dezelfde klasse beter zijn en kwa prijs gunstiger zijn? Kben al een tijdje aant zoeken naar een fijn frame maar moet op men financien passen...

Is er een reden waarom je speciaal de MOAB wil en niet bijvoorbeeld een Single Pivot of FSR 4bar, .... ?
Ik heb de MOAB vast gehad en ik vond het aan de zware kant, het zat in de richting van de Banshee Scream. Voor sommige is dit geen probleem, maar als je veel moet trappen is een lichter frame wel aangenamer.
Zoek je gewoon een betaalbaar 7" frame frame of wil je meer iets specifiek qua veersysteem, geometrie, Dh - Freeride of heb je eerder een maximum budget ?

Bruno

Bericht door Bruno » ma dec 27, 2004 9:27 pm

Lynx schreef:
Is er een reden waarom je speciaal de MOAB wil en niet bijvoorbeeld een Single Pivot of FSR 4bar, .... ?

Moab is een 4 bar, FSR is gewoon een naam die Specialized aan het systeem met Horst link gegeven heeft. Patent geldt echter enkel in US, dus eender welke fabrikant van buiten de US kan dat probleemloos gebruiken. Net zoals VPP van Santa Cruz blijkbaar ook enkel in US gepatenteerd is.
Patenten zijn echt wel iets vreemd.

fredo

Bericht door fredo » ma dec 27, 2004 9:58 pm

het is wel een heel mooi frame. 8) ;D

ooit eens op de site gevonden, k vind m super qua kleur (op onderdelen kan m nl hier en daar wel wat beter)

Afbeelding

alternatieven? --> dan denkt ik direct aan kona stinky, be one woodbumble, azonic heeft ook wel zoiets. de eerste twee zijn zeker de klassiekers, maar deze is zeker origineler ;)
of natuurlijk een leuke 2de hands

S-worker

Bericht door S-worker » di dec 28, 2004 9:53 am

bedankt voor de snelle antwoorden

Het zit zo, enkele maanden geleden was ik ook al aan het zoeken maar toen was men budget ietsje hoger namelijk 3000€ ( misschien weten sommigen dit nog?) Maar na dat ongelukje is men budget gekrompen tot 1500€ om mee te beginnen. Tzal dus opbouwen worden vanaf nul!
Nu is dat geen probleem want ik heb tijd, tmoet ni echt snel af zijn. Tzou vooral zijn om te rijden in parken en in noord zweden. Ik vind 1500 wel veel voor zo"n frame, maar ja...kwil ook ni op rommel rondrijden dus tzal we moeten ;)

Maar ik ben een absolute noob...ik heb enkel XC gereden, dus als jullie praten over 5" of 7" dan begrijp ik dat niet altijd even goed :?

bedankt!

frederick

Lynx

Bericht door Lynx » di dec 28, 2004 5:43 pm

S-worker schreef: ... Tzou vooral zijn om te rijden in parken en in noord zweden. Ik vind 1500 wel veel voor zo"n frame, maar ja...kwil ook ni op rommel rondrijden dus tzal we moeten ;)
Maar ik ben een absolute noob...ik heb enkel XC gereden, dus als jullie praten over 5" of 7" dan begrijp ik dat niet altijd even goed :?
Die 7" staat voor 7 inch veerweg wat omgerekend 170mm is.
Als je vooral parken wil rijden is 7" zeker genoeg, ik heb lang met 5" = 130mm veerweg rondgereden
en dat ging ook, maar meer veerweg is gewoon "makkelijker" en het is wat meer foutjes vergevend.

Wat Bruno zegt over FSR klopt, maar ik had het eerder over de frames die het patent van Specialized gebruiken
zoals onder andere Intense en Iron Horse. De MOAB heeft zijn draaipunten en links iets anders,
maar ik weet niet of er ook echt een verschil is tussen de MOAB en de Specialized versie.
Maar nadat ik de MOAB in La Serra had vast gehad heb ik em van mijn lijst geschapt, omwille van de prijs en het gewicht.
Als je een budget hebt van 1500 en een frame wil kopen en daarna opbouwen... dan zou ik eerder doorsparen
en een complete fiets kopen. Meestal kom je dan veel goedkoper uit en heb je een complete rijklare fiets die tussen
de 1800 en 2600 euro kost. Maar als je specifieke onderdelen en frame wil moet je wel opbouwen natuurlijk.

Maar enkele aanraders voor betaalbare complete fietsen zijn :

- Specialized Bighit : +/- 2200 euro
- Kona Stinky : +/- 2000 euro
- Iron Horse Kumicho : +/- 2500 euro (heb ik wel nog nooit opgereden)

als je alleen een frame zoekt onder of rond de 1500 euro :

- Specialized Bighit DH frame
- Be One Woodbumble
- Yeti AS-X
- Iron Horse 7point serie frame

Er zijn natuurlijk veel meer bikes en frames, maar die zijn ofwel duurder ofwel moeilijk te krijgen in Belgie.
"Maar zoals de legende zegt" : Pat van ABC kan aan praktisch alles geraken.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten, het regent en ik kan niet rijden....... ;)

Official

Bericht door Official » do dec 30, 2004 5:31 pm

Ik vind de Moab Bomb er super uitzien!
Komt hij enkel in het rood of zijn er ook andere kleuren mogelijk?
En een 4-bar werkt wellicht ook helemaal zoals het hoort :)
Minder klinkend van naam dan alles wat hier al vermeld werd, maar wellicht cheaper:
Afbeelding
Viper RIDER

7005 aluminium tubing with VIPER logo stamp on the frame
Rear Shock :Manitou swinger 3 way
Travel : 13 cm
Size : 18"" 20"" 22""

Gijs

Bericht door Gijs » vr dec 31, 2004 10:09 am

Bij bike-mailorder is die in de aanbieding!!
voor 1200 euro

http://www.bike-mailorder.de/catalog/pr ... 7e42ffcd09

S-worker

Bericht door S-worker » ma jan 03, 2005 7:52 pm

HEY

Bedankt voor al jullie antwoorden. Het zal de azonic sabre worden denk ik...vind ik wel een mooi frame en de prijs (999€) valt ook nog goed mee...nu zie ik wel juist dat er een cmp moto frame te koop staat voor 500€...is dat een beetje goed zo"n cmp frame???

fré

Lynx

Bericht door Lynx » di jan 04, 2005 10:57 am

S-worker schreef:
HEY

Bedankt voor al jullie antwoorden. Het zal de azonic sabre worden denk ik...vind ik wel een mooi frame en de prijs (999€) valt ook nog goed mee...nu zie ik wel juist dat er een cmp moto frame te koop staat voor 500€...is dat een beetje goed zo"n cmp frame???

fré

De Azonic Saber is een "echte" 4 bar en de CMP Moto is eigenlijk een single pivot.
Ik heb geen ervaring met deze frames, maar beide zijn blijkbaar erg degelijk als ik de reviews lees.

Persoonlijk zou ik voor de Saber gaan, 5-6" en 4bar met een Romic shock is volgens mij ideaal om zowat alles te doen.

Bruno

Bericht door Bruno » di jan 04, 2005 10:00 pm

Lynx schreef:
[
S-worker schreef:
HEY

fré

De Azonic Saber is een "echte" 4 bar en de CMP Moto is eigenlijk een single pivot.
Ik heb geen ervaring met deze frames, maar beide zijn blijkbaar erg degelijk als ik de reviews lees.

Persoonlijk zou ik voor de Saber gaan, 5-6" en 4bar met een Romic shock is volgens mij ideaal om zowat alles te doen.

De CMP is ook een 4 bar zene, Ivo heeft er zo ook ene he, moet ge eens goe bekijken. Welke demper zit er in die die te koop staat? Meestal werkt CMP met DNM en is dus mettertijd een upgrade geen slechte zaak als je er echt stevig mee wil gaan rijden, dus ook rekening mee te houden. Een goeie demper kost ook gemiddeld een 500€

Lynx

Bericht door Lynx » wo jan 05, 2005 9:16 am

Bruno schreef: De CMP is ook een 4 bar zene, Ivo heeft er zo ook ene he, moet ge eens goe bekijken. Welke demper zit er in die die te koop staat? Meestal werkt CMP met DNM en is dus mettertijd een upgrade geen slechte zaak als je er echt stevig mee wil gaan rijden, dus ook rekening mee te houden. Een goeie demper kost ook gemiddeld een 500€
Inderdaad, ik had het over die blauwe camou testbike die bij Pat stond, maar das dus geen CMP Moto ?

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » wo jan 05, 2005 10:18 am

Inderdaad, ik had het over die blauwe camou testbike die bij Pat stond, maar das dus geen CMP Moto ?
Je bedoelt de wit/zwarte Snow Tiger DunCon Tosa Inu?
Testbike had je alvast goed ;)
Want da"s nog weer "n ander geval: da"s een FMP (Floating Main Pivot): je moet bij "n volgende gelegenheid maar "ns achter het krankstel kijken!

Ps niet te veel hamburgers eten bij Mc ..., want da"s niet gezond hoor ;) :D ;D

Lynx

Bericht door Lynx » wo jan 05, 2005 10:42 am

Patman schreef: Want da"s nog weer "n ander geval: da"s een FMP (Floating Main Pivot): je moet bij "n volgende gelegenheid maar "ns achter het krankstel kijken!

Afbeelding

--> Deze is het toch he, ik had niet gezien dat er nog een heel linkage systeem rond de BB zat ?
Ik ken dit type systeem alleszins niet, maar wat zijn de voordelen van die FMP ?
Ik gok op een "rechte" achterwiel curve ?

Ik kan beter meer eten en minder roken denk ik ;D

Bruno

Bericht door Bruno » wo jan 05, 2005 8:06 pm

Lynx schreef:
[
Patman schreef:
Want da"s nog weer "n ander geval: da"s een FMP (Floating Main Pivot): je moet bij "n volgende gelegenheid maar "ns achter het krankstel kijken!

Afbeelding

--> Deze is het toch he, ik had niet gezien dat er nog een heel linkage systeem rond de BB zat ?
Ik ken dit type systeem alleszins niet, maar wat zijn de voordelen van die FMP ?
Ik gok op een "rechte" achterwiel curve ?

Ik kan beter meer eten en minder roken denk ik ;D

weer bijna goed. de eerste helft à 3/4 van de veerweg blijft hij wel actief, daarna wordt de curve iets scherper waardoor hij dus niet meer volledig actief is. Maar tijdens het remmen ga niet echt snel je achterdemper bottomen he. Bij de VPP heb je ook zoiets, de uitersten, begin en einde van de veerweg is de curve iets scherper, maar daar tussenin is de kromming maar heel beperkt, hierdoor is VPP volledig actief in het belangrijkste deel van de veerweg en dus tijdens het remmen.

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » do jan 06, 2005 10:32 am

Niets aan toe te voegen :)
En ik zou beter minder eten EN minder roken :P

Luc

Bericht door Luc » do jan 06, 2005 3:57 pm

Maar vooral NIET stoppen met drinken ... het is algemeen geweten dat vochtopname SUPERBELANGRIJK is voor een atleet ...

Patman
Contacteer:

Bericht door Patman » do jan 06, 2005 11:08 pm

"Offtopic" Zelfs als onzichtbaar zou zijn wie dit schreef, wisten we dat dit van Luc kwam :P :P

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr jan 07, 2005 12:24 am

In jou gezochte prijsklasse [ca 2500 euro] complete bike:

Afbeelding

mysterie guest

Bericht door mysterie guest » vr jan 07, 2005 1:50 am

Rot op met je spam man.

Bruno

Bericht door Bruno » vr jan 07, 2005 8:01 pm

mysterie guest schreef:
Rot op met je spam man.

BP Erik geeft hier toch maar gewoon een idee van iets wat evt ook nog mogelijk is voor een betaalbare prijs, lijkt me prijs/kwaliteit trouwens ook heel interessant, maar je zit ook weer met een single pivot. Op zich geen probleem he, rijdt minder soepel en vraagt een andere rijstijl. Single pivot is nog lang niet afgeschreven als je veel merken en teams bekijkt. Alleen komt in dat geval op topmodellen die Floating Brake wel heel erg op, kijk bvb naar Orange, Kona, ...

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » vr jan 07, 2005 8:27 pm

Mysterie guest is een zielige kloon-alias van iemand die niet onder zijn eigen nick hier durft uit te komen.

Helaas is dat allemaal zeer eenvoudig te checken door IP-adressen te vergelijken.

We besteden er maar geen aandacht aan want een echte vent doet het gewoon onder zijn eigen nick.

8)

E

P.S. Hij heeft idd. een floating disc [zie het de alu-kleurige stud achter het wiel]

Lynx

Bericht door Lynx » vr jan 07, 2005 8:28 pm

Bruno schreef: BP Erik geeft hier toch maar gewoon een idee van iets wat evt ook nog mogelijk is voor een betaalbare prijs, lijkt me prijs/kwaliteit trouwens ook heel interessant, maar je zit ook weer met een single pivot. Op zich geen probleem he, rijdt minder soepel en vraagt een andere rijstijl. Single pivot is nog lang niet afgeschreven als je veel merken en teams bekijkt. Alleen komt in dat geval op topmodellen die Floating Brake wel heel erg op, kijk bvb naar Orange, Kona, ...
Deze budget racer heeft ook een floating brake, iets wat de ontwerper (DW) een absolute must vond op een 8" single pivot.
Daardoor is het nog een betere deal dan ik eerst dacht.

Als je iemand wil beledigen of aanvallen, laat dan zien dat je ballen hebt en doe dat dan onder je eigen nickname...
...kunnen "we" weer fijn e-bitchslappen. ;)

Plaats reactie