welke DH velg...???
Moderator:Beheerders
heb heel lang kunnen genieten van het gewicht van de Sun Singletracks....maar ik word compleet gek van het blijven richten en natrekken en het breken van die dingen...
dus nu wil ik een nieuwe set velgen op Hope Bulbs gaan spaken
maar ik ben er nog niet helemaal uit wat voor velg...
de eisen zijn dat ze zo licht en sterk mogelijk moeten zijn (dus geen hufterproof hoolahoops).
welke van de drie (of eventuele andere suggesties)
- Mavic 729 (321)
- Mavic 721 (521)
- Atomlabs DHR"s
dus nu wil ik een nieuwe set velgen op Hope Bulbs gaan spaken
maar ik ben er nog niet helemaal uit wat voor velg...
de eisen zijn dat ze zo licht en sterk mogelijk moeten zijn (dus geen hufterproof hoolahoops).
welke van de drie (of eventuele andere suggesties)
- Mavic 729 (321)
- Mavic 721 (521)
- Atomlabs DHR"s
Re:welke DH velg...???
Te zien aan de jongens van de wereld beker... de ex 721 (D521) of een deemax sgs velg.
Peat rijdt rond met geel gespoten ex 721 op à l zijn wielen.
Ik heb die velgjes ook op mijn speelfietsje (ok, ik ben wel een poser maar ze zijn nog mooi recht)
greetz
bettes
Peat rijdt rond met geel gespoten ex 721 op à l zijn wielen.
Ik heb die velgjes ook op mijn speelfietsje (ok, ik ben wel een poser maar ze zijn nog mooi recht)
greetz
bettes
-
721/521 of de d3.1/ ex823(UST)
Sun MTX/S-Type
-
Luc schreef:
Sun MTX/S-Type
Redelijk zwaar weer
Ik zou voor de mavic 729 (321) gaan.
hoezo? Ze zijn zwaarder en ze schijnen minder sterk te zijn....waarom
dan een 729? Om de looks?
dan een 729? Om de looks?
-
Dus als je geen tubeless wilt neem ge gewoon de 721, top velg!
Okay het wordt dan een EX 721,...maar wat denken jullie bijvoorbeeld
van een Bulb met DT en EX 721 achterin (natuurlijk compleet zilver) en een 04 Deemax voorop....
aangezien de Peeler voortaan niet veel meer op straat zal verschijnen?
van een Bulb met DT en EX 721 achterin (natuurlijk compleet zilver) en een 04 Deemax voorop....
aangezien de Peeler voortaan niet veel meer op straat zal verschijnen?
Chri$$tiaan schreef:
[Luc schreef:
Sun MTX/S-Type
Redelijk zwaar weer
Die zijn maar 50g zwaarder dan een EX 721 en dus ook weer lichter dan een EX729, toch niet zo zwaar dus
ben er inmiddels al uit....de wielset gaat bestaan uit Hope Bulbs in zilver, zwarte DTtjes, en zilveren EX721 velgen....en dat allemaal in combinatie met een wit frame en een MRP zal ervoor zorgen dat gasten niet meer op hun buik kunnen slapen...
-
Is je nicolai al aangekomen?
Chri$$tiaan schreef:
Is je nicolai al aangekomen?
nee,...ze zeiden dat ie deze week zou komen (en die week daarvoor en daarvoor en daarvoor....)...afwachten dus
-
als je nie wil richten:
double-tracks
wel zwaar ja maar geen gezever
E
double-tracks
wel zwaar ja maar geen gezever
E
Jow dude,
Dat laatste is niet helemaal waar.
Doubletracks daar kun je wel slagen in maken, gaat nog redelijk snel zelfs. Een maat van mij rijd nog niet heel lang op doubletracks en rijd niet eens heel lomp, maar toch wel zo lomp dat ze krom kunnen.
Ik zou niet eens overwegen om ze te nemen, ze zijn namelijk gewoon te zwaar voor de prestaties die ze leveren.
Grtz,
Mr. Woodbumble
Doubletracks daar kun je wel slagen in maken, gaat nog redelijk snel zelfs. Een maat van mij rijd nog niet heel lang op doubletracks en rijd niet eens heel lomp, maar toch wel zo lomp dat ze krom kunnen.
Ik zou niet eens overwegen om ze te nemen, ze zijn namelijk gewoon te zwaar voor de prestaties die ze leveren.
Grtz,
Mr. Woodbumble
Maar het is natuurlijk wat jij wil!
- cHoc
wat er met zijn velgen aan de hand was weet ik niet maar
ik heb met mijn doubletracks nog geen problemen,
en ik rij er nu twee jaar mee zonder problemen.
mijn impressie van doubletracks, is dat ze meer leveren dan dat je ervoor betaald
ik weet niet wat die maat van jou ermee had, maar slecht gespaakte wielen is een oorzaak van snel falende wielen.
de mijne zijn met de hand heel goed gespaakt, en tot nu toe 1 keer heel goed bijgesteld,
en zoveel speling zat er toen nog niet eens op, t"was eigenlijks nog niet eens nodig.....
mijn impressie van doubletracks, is dat ze meer leveren dan dat je ervoor betaald
ik weet niet wat die maat van jou ermee had, maar slecht gespaakte wielen is een oorzaak van snel falende wielen.
de mijne zijn met de hand heel goed gespaakt, en tot nu toe 1 keer heel goed bijgesteld,
en zoveel speling zat er toen nog niet eens op, t"was eigenlijks nog niet eens nodig.....
muselaers2 schreef:
Jow dude,
Grtz,
Mr. Woodbumble
Weet je zeker dat je het hier over double tracks hebt??? Ken nl. enkele lompe rijders en die krijgen nog geen slag in die velg, of maar een heel klein beetje en na een lange tijd
cHoc schreef:
En het is niet alsof cHoc lucht in z"n banden heeft ofzo ::)
-
- Forumbeheerder
cHoc schreef:
ik heb er wel al zien breken op de las. Nuja, same voor mavic
@ bruno: het gaat eigenlijk idd niet om sun doubletracks, het gaat om intense mag 30 velgen. Maar as we all know zijn dat dezelfde velgen alleen met andere stickers en iets duurder.
Grtz,
Mr.Woodbumble
Grtz,
Mr.Woodbumble
-
MAG 30 zijn andere legering, en lichter!
- cHoc
voor de duidelijkheid de mijne zijn ook de Intense MAG30
je kan idd duidelijk een materiaal verschil zien wat betreft de zwarte mag30 en doubletrack, die laatste is er nog in een gestookte en in een geperste versie geloof ik
zane
zane
Chri$$tiaan schreef:
MAG 30 zijn andere legering, en lichter!
Echt niet
De MAG30 is wel met een gelaste naad, Double tracks enkel met gepinde naad geloof ik.
Voor de rest dezelfde velgen EN zelfde gewicht, niet alleen opgegeven maar is ook effectief zo