Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
backbone - Berichten:35
661 4X4 Knee/Shin guards
Bericht
door backbone » vr okt 08, 2004 3:26 pm
hey allemaal ;D
ik ben een beginnend bmx"er, en wou me scheenbeschermers hale, want zo een pedaal in je been is geen prettig gevoel
nu hadt ik deze in gedachte:
hebben jullie daar ervaring mee??
maar alvast bedankt voor de reacties
de groete stefan
-
Crash - Berichten:2134
Bericht
door Crash » vr okt 08, 2004 3:52 pm
Het is beter als je twee losse pakt denk ik knie en scheen apart dus.
Ik heb zelf ook zon ding van eens stuk gehad alleen dat beweegt minder fijn en het zakt ammel af.
nu heb ik de scheen bescherming van fox en de kniebescherming van de shadow nogwa
dat werkt perfect alleen kost wel 120 euro bij elkaar
En pedalen komen moeilijk in je knie is echt meer je schenen of je moet echt gek doen
-
Wortel - Berichten:191
Bericht
door Wortel » vr okt 08, 2004 5:28 pm
Had er mijn oog ook eerst op laten vallen, maar die dingen zijn dus echt wel verschrikkelijk groot!
Ook heb je ze in de kleinste maat.
Denk wel dat ze goed beschermen, omdat ze dicht kan gespen boven de knie, en voor de rest ook. Maar minder ventilatie, dat wel.
-
Pieter en zijn V10
Bericht
door Pieter en zijn V10 » vr okt 08, 2004 7:52 pm
he backbone
ik rijd dus met deze bescherming en bevalt prima, heb zelf een le toy 3. en qua lompheid valt het wel mee.. en groot voordeel is bescherming aan achterkant van je been. maar goed voor op bmx weet ik het niet zou ik toch voor losse onderdelen gaan.
losse scheen en knie, voor de schenen had ik die van speedstuff, goed spul maar mijn pedaal kwam erboven dus alsnog kapot been. daarom rijd ik nu met de 661.. voor wat ik er mee doe zeer geschikt voor bmx stuk minder
succes mzzzl
-
backbone - Berichten:35
Bericht
door backbone » do okt 14, 2004 8:40 pm
Hey,
heeft verder niemand meer informatie?? ;D
ma wel alvast bedankt voor jullie reacties
groete stefan
-
TIME powered CUBE - Berichten:193
Bericht
door TIME powered CUBE » do okt 14, 2004 9:05 pm
Ik rij zelf ook bmx en heb ook 661 knie/scheen beschermers gehad. Ze zakken ongelooflijk snel af. Dat doen ze trouwens allemaal op 1 na!!! Ik rij nu sinds een paar weken met TSG knie/scheen beschermers. En deze dingen zijn echt super!!! Zakken totaal niet af!!!!
Kijk eens op
www.2xdbikez.com en neem is contact op met één van die jongens!!! Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar volgens mij zijn ze nog goedkoper ook dan die 661!!! Ik zou zeggen twijfel niet en koop TSG knie/scheenbeschermers.
Nick
-
El Florio - Berichten:813
Bericht
door El Florio » do okt 14, 2004 11:00 pm
Ik heb die 661"s en vind ze super.
Ze zakken helemaal niet af!
Ze zitten echt als gegoten als je ze in de juiste maat koopt.
Ze beschermen van knie tot net boven je schoen.
Eigenlijk ogen ze nog best leuk ook.
Ik heb er genoeg bewegingsvrijheid mee, zowel op de dual als met de bmx.
Ik heb een stel scheen-knie-beschermers van Troy Lee en dan vind ik die van 661 toch beter.
-
Harold - Berichten:872
Bericht
door Harold » do okt 14, 2004 11:34 pm
TIME powered CUBE schreef:
Ik rij zelf ook bmx en heb ook 661 knie/scheen beschermers gehad. Ze zakken ongelooflijk snel af. Dat doen ze trouwens allemaal op 1 na!!! Ik rij nu sinds een paar weken met TSG knie/scheen beschermers. En deze dingen zijn echt super!!! Zakken totaal niet af!!!!
Kijk eens op
www.2xdbikez.com en neem is contact op met één van die jongens!!! Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar volgens mij zijn ze nog goedkoper ook dan die 661!!! Ik zou zeggen twijfel niet en koop TSG knie/scheenbeschermers.
Nick
Ze kosten 49,95 en zijn inderdaad zonder twijfel "The best in the market"
Thanx voor de positieve beoordeling Nick.....
-
Fry
Bericht
door Fry » zo okt 17, 2004 8:45 pm
ik heb ook deze 4x4 in de maat L en ze zijn wel groot maar ze beschermen ook wel heel erg goed, zeker tegen pedalen in schenen en zo
en dat afzakken is relatief want ze zijn zo groot dat ze rusten op je enkel
nadeel van de knie / scheen combo is dat het kniestuk over je knie schuurt bij het plooien van je been, ik vind mijn L eigenlijk ook wat smal voor mijn wielren billen, en het is geloof ik de grootste maar, maar alles is dan ook wel klein uitgevallen bij 661, L bij 661 is een medium van een ander merk dat dan erg groot uitvalt
-
Harold - Berichten:872
Bericht
door Harold » zo okt 17, 2004 11:33 pm
Neem TSG ! Daar schuurt dus gewoon absoluut nix......
Vraag het een ieder die ermee rijdt..........
-
dobbel our zero
Bericht
door dobbel our zero » ma okt 18, 2004 11:12 am
El Florio schreef:
Ik heb die 661"s en vind ze super.
Ze zakken helemaal niet af!
Ze zitten echt als gegoten als je ze in de juiste maat koopt.
Ze beschermen van knie tot net boven je schoen.
Eigenlijk ogen ze nog best leuk ook.
Ik heb er genoeg bewegingsvrijheid mee, zowel op de dual als met de bmx.
helemaal mee eens, alhoewel ik geen ervaring heb met bmx-en.
qua ventilatie misschien iets minder, maar volgens mij ventilleren alle beschermers voor geen meter (tenminste mijn acerbis spullen niet)
-
TIME powered CUBE - Berichten:193
Bericht
door TIME powered CUBE » ma okt 18, 2004 5:12 pm
Zoals eerder vermeld rij ik dus sinds 4 weken met TSG beschermers, ze zitten zo lekker dat ik ze na het biken soms vergeet af te doen. Ze zakken niet, ze plooien niet, ze knellen niet en ze schuren al helemaal niet over je knie. En ze zakken al helemaal niet af omdat ze zo groot zijn dat ze op je enkel rusten, nope. Ze zakken niet af omdat het bovenste gedeelte een soort sok is welke strak om je bovenbeen zit, dus niet 1 klitterbandsluiting ofzo. Kijk maar eens naar de volgende foto!!!
http://www.bikeparts.com/pimage/5T805715_699.jpg
-
Loeky
Bericht
door Loeky » di okt 19, 2004 5:33 pm
weet iemand waar ik die kan bestellen? Ze blijken dus goed te zitten (met name het afzakken vind ik erg kl*te) en ze zien er ook nog eens mooi uit

.
Wat betreft de ventilatie....de scheen/knie combo"s van Dainese die ventileren echt super! Mn neef heeft ze en die zijn ook erg relaxt.
Alvast bedankt...