Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
bettes
- Berichten:2947
- Lid geworden op:za feb 02, 2002 1:45 pm
thomson Dh stuurpen
Bericht
door bettes » wo sep 01, 2004 3:57 pm
exclusief op hcor.net
de proto van de nieuwe thomson DH stuurpen... vet, dik en heel sterk.
"Thomson X4 DH Stem
Our friends over at Thomson handed something to us a few weeks ago to put on the net, the new X4 stem. Well just other week I got a call from Thomson and they said, "stop by I got something for you to see." When I got to Thomson in my hand they dropped this. The new X4 DH stem. This particular one in the photo above is one of only about 4 in existance right now. This is a rough, unfinished sample just to get an idea of what the stem will look like. There is no lathe work in this stem it is completely manufactured from an extrusion with a mill. What that did was make one hell of a strong stem that isn"t porky. Preliminary tests show the stem to withstand torque ratings of 9404 ft-lbs of torque (twisting) and 5600 lbs in the push down test. Production will begin soon on this stem."
alles wat ik kan zeggen is... daaamnnnnn
greetz
bettes
-
BOMBPROOF erik - Berichten:1881
- Lid geworden op:vr okt 19, 2001 10:46 am
Bericht
door BOMBPROOF erik » wo sep 01, 2004 5:50 pm
Die krachten zeggen geen hol.
Alu breekt nagenoeg nooit in 1x.
Pas als je dynamisch gaat belasten gaat ie naar de klote.
E
-
GTLTS
- Berichten:3063
- Lid geworden op:vr sep 06, 2002 1:25 pm
- Locatie:De 020 baby!!!!
Bericht
door GTLTS » wo sep 01, 2004 6:19 pm
tuurlijk...ga jij de jongens van thomson effe vertellen dat ze bullshit uitkramen
-
k@tze
- Berichten:2688
- Lid geworden op:zo jul 08, 2001 6:00 pm
Bericht
door k@tze » wo sep 01, 2004 6:35 pm
GTLTS schreef:
tuurlijk...ga jij de jongens van thomson effe vertellen dat ze bullshit uitkramen
Dat Thomson onzin uitkraamt wordt helemaal niet gesuggereerd. Er is nu eenmaal een verschil in het testen in een statische druk cq torsie-bank of een dynamische druktest.
-
Ton 3OX - Berichten:52
- Lid geworden op:ma aug 23, 2004 1:52 pm
Bericht
door Ton 3OX » wo sep 01, 2004 7:18 pm
Inderdaad: Een statisch getest onderdeel kan een grote sterkte hebben, terwijl hetzelfde onderdeel in een dynamische test toch na verloop van tijd kapot gaat. Dit heet een vermoeiingsbreuk. Hoe hoger de dynamische belasting, des te eerder gaat het betreffende onderdeel kapot. Voor stalen onderdelen geldt dat als de dynamische belasting niet te hoog is (afhankelijk van type staal en onderdeel) deze niet kapot gaat. Aluminium onderdelen gaan in het algemeen hoe laag de dynamische belasting ook gekozen is, altijd kapot. Verstandige constructeurs maken de constructie vanzelfsprekend zo sterk dat het onderdeel een voldoende lange levensduur heeft.
Ton
-
The General - Berichten:700
- Lid geworden op:zo apr 04, 2004 5:34 pm
- Locatie:Elshood
-
Contacteer:
Bericht
door The General » wo sep 01, 2004 8:15 pm
Ton 3OX schreef:
Inderdaad: Een statisch getest onderdeel kan een grote sterkte hebben, terwijl hetzelfde onderdeel in een dynamische test toch na verloop van tijd kapot gaat. Dit heet een vermoeiingsbreuk. Hoe hoger de dynamische belasting, des te eerder gaat het betreffende onderdeel kapot. Voor stalen onderdelen geldt dat als de dynamische belasting niet te hoog is (afhankelijk van type staal en onderdeel) deze niet kapot gaat. Aluminium onderdelen gaan in het algemeen hoe laag de dynamische belasting ook gekozen is, altijd kapot. Verstandige constructeurs maken de constructie vanzelfsprekend zo sterk dat het onderdeel een voldoende lange levensduur heeft.
Ton
oude werktuigbouwer?
-
Faxmulder
- Berichten:3156
- Lid geworden op:zo nov 23, 2003 4:07 pm
- Locatie:Lake District (UK)
Bericht
door Faxmulder » do sep 02, 2004 9:26 am
Niet alleen de belasting is van belang maar ook de frequentie waarmee t optreed!