Hello allemaal,
Nu de harde binnenkant van Bikefestival.nl in de stromende regen de laatste hand aan het terrein legt, even deze plug van een betrokkenene.
We hopen zaterdag, behalve op het beloofde mooie weer, dat we bij de 4-X een nog grotere opkomst krijgen dan vorig jaar. Dit zou een goede impuls zijn naar de pers, de fietsenmarkt en aspirant extreme bikers, om de sport naar een hoger niveau te trekken, zie ook de speerpunten van Stichting Bikefestival.
Om jouw steentje steentje bij te dragen, hoef je alleen maar op te komen draven met je fiets, en lekker mee te doen in de race. Ookal ben je geen racer, of zo groen als gras, voor iedereen wordt het een geweldige ervaring.
Trainingsgelegenheid
Het valt overal te lezen, maar nog even ten overvloede : vrijdag na 4 uur en zaterdag vanaf 10uur kun je al trainen op het met onze blote handen gegraven, misschien wel mooiste parcours van de Benelux. Ruim 30 meter hoogteverschil, goed voor minimaal 45 seconden bloedstollende actie. Voor outsiders : de baan is in principe voor iedere geoeferende fietsen met een beetje durf te rijden!. Toeschouwers : ondanks de groene ligging is 90% van de baan vanuit 1 punt te volgen, dat belooft mooie foto"s en video"s!
Zoals doelstelling is van Bikefestival voor de sport in het algemeen, is ook de 4X baan zelf figuurlijk gesproken "laagdrempelig". Erop racen is net zo eng als je het zelf maakt. Springen kan, maar is echt niet nodig, er is een goede racelijn van start naar finish zonder verplichte jumps. Kijk naar mij, verstokte XC"er, en toen ik mn Banshee pas 2 weekjes af had, reed ik al met dolle pret de openingsrace begin deze maand.
Ik mag al verklappen dat Dhr. Nicolai eigenhandig trofees gesneden, gelast en gefreesd heeft voor de podiumrijders in de 4X van zaterdag. Die trofees WIL je! Dus zelfs als een dezelfde dag een BMX of DH afspraak hebt, je schoonmoeder jarig is, of de kat van de buren moet bevallen, ben je gék als je daar het Bikefestival voor laat schieten!
Zelfs de oranje-fans onder jullie worden niet vergeten, er wordt een oranje bioscoop ingericht om live de wedstrijd te kunnen volgen. Erna kunnen we dan mooi verder met het feestje.
Xee ya @ www.bikefestival.nl !!
Meedoen 4-Cross B"hoek, voor jezelf én voor de sport!
Moderator:Beheerders
-
Re:Meedoen 4-Cross B"hoek, voor jezelf én voor de sport!
Damn, jij moet TV dominee worden ;D ;D ;D
Idd, Gewoon komen en biken mensen, wordt het Evenement van het jaar!
Idd, Gewoon komen en biken mensen, wordt het Evenement van het jaar!
Chri$$tiaan schreef:
Damn, jij moet TV dominee worden ;D ;D ;D
Zou wel willen, maar ik heb al banden met de tegenpartij.

Ja en als je je contract verbreekt kom ik je ziel (of wat er nog vanover is...) persoonlijk halen!