Re:Northshore in Amsterdamse bos

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Goertz
Northshore in Amsterdamse bos

Bericht door Goertz » vr jun 18, 2004 7:32 am

Heeft iemand foto"s bij het onderstaande artikel? Weet iemand wie de makers/rijders zijn? En of ze nog meer plannen hebben? Ik weet dat een van de bouwers op een Santa Cruz Heckler rijdt, misschien helpt dat....

Enige tijd geleden viel er op www.moun10bike.com al te lezen dat er in het Amsterdamse Bos een Northshore style parcour was/werd gebouwd. Inmiddels weten we van een van de bouwers dat dit mooie initiatief, helaas, op last van de boswachterij ter ziele is.

Op een mooie lentedag wandelde ik met vrouw en kind door het Amsterdamse bos, een van de plaatsen die we altijd even aandoen is de Hazeheuvel, het hoogste punt van het Amsterdamse bos en daarmee voor MTBers ook eigenlijk het enige beetje leuke punt van het bos. Door de nog open bossages ontwaarde ik opeens de onmiskenbare vormem van schansen en bruggen, heerlijk!

Hoewel ik zelf niet zo"n freerider ben, ik draag dit soort initiatieven een warm hart toe. Later die week ben ik met camera die kant opgegaan, en trof een parcour met zo"n 5 obstacles. Het geheel lag er mooi bij! Helaas werd het parcour op dat moment niet gebruikt, maar de obstacles heb ik op de gevoelige plaat vastgelegd.

Toen ik een maand later weer in het Amsterdam Bos was zag ik tot mijn verbazing dat de sky de limit bleek: Het aantal obstacles was iets gegroeid, maar de formaten waren ontzettend gegroeid: sommige torenden zo"n 2,5 meter boven mij uit. Andere hielden op 1,5 meter van de grond op of eindigden in een Schans. Helaas was alles weer verlaten.

Dit weekend hoorde ik van Rogier dat hij de bouwers in actie heeft gezien, een klein clubje dat indrukwekkend lang en hoog vloog. Hij vertelde echter ook dat de hele boel nu op last van de boswachterrij gesloopt is. Een van de bouwers heeft een boete gekregen omdat hij betrapt werd toen hij overdag aan het bouwen was. Begrijpelijk, te verwachten maar erg jammer!

jon8inch

Bericht door jon8inch » wo aug 25, 2004 2:52 pm

hier een van de bouwers. zonde van al onze tijd maar shore is inderdaad weg. gaan op zoek naar een nieuwe locatie

Goertz

Bericht door Goertz » vr aug 27, 2004 11:38 am

Op www.moun10bike.com heb ik wat foto"s gezet van jullie eerste versie. Zag erg goed uit, maar was niets vergeleken bij jullie tweede versie! Heb je daar foto"s van? Toen ik er heen wilde gaan om foto´s te nemen hoorde ik dat alles weg was, echt jammer!! Waar fietsen jullie nog meer in de buurt van Amsterdam? Ik rij zelf meestal XC maar andere moun10´ers rijden graag een stukje free.

Plaats reactie